مجموعه «پدل پارک تهران» نو نوار شد!

پدل پارک تهران

پدل پارک تهران یکی از مراکز تفریحی ورزشی در شمال شهر تهران است. این باشگاه ورزشی که در منطقه آجودانیه واقع شده است همه روزه میزبان ورزشکاران و علاقه‌مندان به این رشته ورزشی می‌باشد. در این مقاله ما به نحوه تعویض چمن مصنوعی پدل پارک تهران می‌پردازیم.

یکی از مواردی که باید در کفپوش‌های چمن باشگاه‌های ورزشی توجه داشت عمر چمن مصنوعی است. چرا که با گذشت زمان و  به مرور این چمن‌ها قابلیت خود را برای انجام یک بازی استاندارد را از دست می‌دهند و نیاز است تا هر چند سال یک بار با چمن‌های نو تعویض شوند.

چمن پدل پارک تهران

نوع چمن به کار رفته در مجموعه پدل پارک تهران

چمن قدیمی به کار رفته در این پروژه از نوع پات ۱۵ میل بود که به دلیل فرسودگی امکان استفاده برای ورزشکاران را نداشت از این رو مدیرعامل مجموعه پدل پارک تهران نسبت به خرید چمن مصنوعی استانداردتر و به روزتر اقدام و به منظور انجام نصب و اجرای آن از توان تیم حرفه‌ای نصب و اجرای شرکت چمنزار استفاده کرد.

چمن جدید استفاده شده در این پروژه، وارداتی و از نوع فیبریلیت و با برند ایتال گرین است. استفاده از این نوع الیاف این امکان را بوجود می‌آورد تا انجام بازی پدل با بانس مناسب توپ همراه باشد. همچنین توجه به رنگ چمن‌های متداول از دیگر نکات در تهیه این چمن بود چرا که در زمین‌های پدل با استانداردهای جهانی از رنگ آبی استفاده می‌شود.

جمع آوری چمن قبلی پدل پارک تهران

مراحل تعویض چمن پدل پارک تهران

در عملیات اجرایی جایگزینی چمن پدل پارک تهران، ابتدا چمن فرسوده و سیلیس‌های میان الیاف آن جمع‌آوری شد و سپس زمین پدل شسشتو داده شد تا فضا برای نصب چمن مصنوعی جدید مهیا شود.

پس از آماده‌سازی، کارگران چمن جدید را به داخل زمین پدل وارد کردند تا تیم نصب و اجرای چمن مصنوعی نسبت به برش رول‌های چمن‌ مصنوعی و تنظیم آن‌ اقدام کنند. این مرحله از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که باید نقاط خط‌کشی شده دقیق و درست انجام شود تا تناسب چمن بر هم نخورد به همین خاطر تیم نصب و اجرا با حساسیت و دقت بالایی نسبت به برش چمن مصنوعی اقدام کردند.

جمع آوری سیلیس چمن قبلی پدل پارک تهران

پس از آن، نوبت به استحکام بخشی و چسباندن رول‌ها می‌رسد. در این مرحله  نصابان بین رول‌های چمن مصنوعی نوار اتصال یا همان سیمینگ تیپ قرار می‌دهند و با آغشته‌کردن آن به چسب دو جزئی رول‌های جدا شده را به یکدیگر می‌چسبانند.

نظافت و شستشوی زمین پدل پارک تهران

کار نصب چمن مصنوعی تا این مرحله به پایان خود نزدیک شده است اما چمن مصنوعی همچنان قابلیت انجام یک بازی استاندارد را ندارد چرا که پرتاپ توپ روی چمن پدل باید از بانس مناسبی برخوردار باشد. به همین خاطر پس از نصب چمن مصنوعی کار تزریق سیلیس روی سطح چمن مصنوعی باید انجام گیرد.

انتقال چمن جدید به داخل زمین پدل پارک تهران

پس از پاشش سیلیس روی چمن مصنوعی کار فرچه‌زنی روی آن انجام می‌شود تا سیلیس تزریق شده به طور یکسان در میان الیاف چمن مصنوعی قرار گیرد.

برش چمن و تنظیم رول های آن در پدل پارک تهران

نصابان تیم چمنزار با توجه به انجام پروژهای متعدد اجرای زمین پدل، مقدار معینی از سیلیس را به زمین تزریق می‌کنند تا بانس توپ استاندارد باشد و بازیکنان پس از نصب چمن مصنوعی مشکلی در انجام بازی نداشته باشند.

چسباندن رول های چمن مصنوعی با چسب دوجزیی

تماس با مجموعه چمنزار

تیم نصب و اجرای چمنزار در تمامی پروژه‌های خود سعی دارند تا با استفاده از به‌روزترین روش‌های نصب و اجرای چمن مصنوعی رضایت کارفرمایان را تامین کنند. اگر شما هم قصد دارید تا فضای ورزشی خود را نوسازی و یا ایجاد نمایید می‌توانید با شماره تلفن ۵۷۷۳۲ تماس گرفته تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند.

محصولات شرکت چمنزار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

enemad-logo