روش‌های ساخت زمین گلف در روف گاردن

ساخت زمین گلف در روف گاردن

روف گاردن چیست؟ ساخت زمین گلف در روف گاردن امکان پذیر است؟ روف گاردن یک باغ کوچک در پشت بام ساختمان‌ است که یک فضای سرسبز و دلنشین برای لذت بردن از هوای تازه و پراکسیژن برای شما فراهم می‌سازد. متاسفانه امروزه به دلیل ساخت‌ و ساز‌های انبوه، رابطه انسان‌ها با فضای سبز کمرنگ‌تر از گذشته شده است. به همین خاطر، بسیاری از مالکان یا معماران باتجربه ترجیح می‌دهند که با استفاده از المان‌های تزئینی، طبیعت را به فضای آپارتمانی بیاورند.

یکی از مدرن‌ترین ایده‌های طراحی فضای سبز، استفاده از انواع چمن مصنوعی تزئینی، ورزشی یا چند منظوره برای طراحی فضای سبز در پشت بام ساختمان‌های اداری، تجاری و مسکونی است. این محصول پرطرفدار، این امکان را برای شما فراهم می‌سازد که پشت‌بام‌های خاک خورده را به یک باغچه سرسبز برای دورهمی‌های خانوداگی و نوشیدن یک فنجان چای یا یک زمین ورزشی برای تفریحات روزانه تبدیل کنید.

برای یک لحظه تصور کنید که یک زمین بازی استاندارد در پشت بام خود دارید و می‌توانید از آن برای ورزش کردن، تمرین کردن و لذت بردن از مناظر شهری و هوای پراکسیژن استفاده کنید! خبر خوب این است که شما می‌توانید با استفاده از چمن مصنوعی گلف یک زمین بازی استاندارد و ایمن در پشت بام پدید آورید و این رویا را به واقعیت تبدیل کنید. امروزه با توجه به تنوع چمن‌های مصنوعی، طراحی یک فضای دلنشین و سرسبز برای تمرین و یادگیری حرفه‌ای گلف و مینی گلف امکان پذیر است.

در این مقاله قصد داریم تا شرحی کلی از روش ساخت زمین مینی گلف را خدمت شما، همراهان همیشگی و عزیز، ارائه نماییم. اگر شما هم علاقمند به استفاده بهینه از پشت‌بام‌های بلااستفاده محل زندگی یا محل کارتان هستید، تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

بازی گلف

بازی گلف و مینی گلف

میلیون‌ها نفر در سراسر جهان، بازی گلف را به عنوان یک سرگرمی و تفریح برمی‌گزینند. کشور ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست. در سال‌های اخیر، ورزش گلف و مینی گلف طرفداران زیادی در ایران پیدا کرده است و روزانه تعداد افرادی که این ورزش را برای یادگیری انتخاب می‌کنند، در حال افزایش است. بازی گلف یک ورزش در فضای آزاد است و می‌توان زمین گلف را در متراژهای کوچک و بزرگ اجرا کرد. به همین دلیل است که در دنیای مدرن، ایده طراحی و ساخت زمین گلف در پشت بام‌ها مورد استقبال قرار گرفته است.

ویژگی‌های زمین گلف

در ورزش گلف، بازیکنان در تلاش هستند تا با استفاده از چوب‌های مخصوص به یک توپ کوچک ضربه بزنند و آن را به سمت حفره‌هایی که در زمین مشخص شده است، هدایت کنند. براساس آیین نامه این بازی، هر یک از بازیکنان باید با ضربه‌های پی‌در‌پی، توپ را به درون یک سوراخ پرتاب کنند. در حالت کلی، متراژ زمین گلف، حدود ۳۰ الی ۴۰ هزار متر مربع وسعت دارد اما می‌توان در مساحت‌های کوچک مانند پشت بام‌ها، زمین مینی گلف طراحی کرد.

از دیگر ویژگی‌های زمین گلف می‌توان به وجود مانع‌های متعدد در زمین مانند تپه‌ها، درختچه‌ها و دره‌ها و شیب‌های تند اشاره کرد که باعث افزایش هیجان بازی می‌شود. بازیکنان گلف نیز کفش میخدار می‌پوشند تا در هنگام ضربه زدن به توپ، تعادل خود را از دست ندهند و پاهایشان نچرخد. از سوی دیگر، هر یک از بازیکنان دارای یک کیف چرخدار مخصوص هستند که چوب بازی و چهارده توپ در آن قرار دارد. در نتیجه، در هنگام طراحی و ساخت زمین گلف باید از یک محصول مقاوم در برابر فشار، سایش و تردد زیاد استفاده شود.

بازی گلف یک بازی همگانی برای تمامی افراد در هر رده سنی است و باید با طراحی یک زمین ایمن، امنیت و سلامت بازیکنان حین بازی را تامین کرد؛ لذا چمن مصنوعی گلف و مینی گلف یک انتخاب هوشمندانه برای طراحی زمین بازی در پشت‎بام‌ها و ایجاد مکانی ایمن و سرسبز در بام سبزها است.

زمین گلف

چمن مصنوعی گلف

چمن گلف یکی از انواع چمن مصنوعی ورزشی است که به صورت تخصصی و حرفه‌ای برای ساخت زمین مینی گلف و گلف طراحی می‌‎شود و این امکان را به شما می‌دهد که برای مدت طولانی و بدون خستگی، از بازی در زمین چمن مصنوعی گلف لذت ببرند. برای بازیکنان ورزش گلف بسیار مهم است که زمین بازی دارای یک کفپوش با مقاومت بالا در برابر سایش، کوبش و تردد باشد و ساختار آن، اختلالی در حرکت توپ ایجاد نکند.

چمن مصنوعی از نظر ظاهری و زیبایی، شباهت زیادی به چمن طبیعی دارد با این تفاوت که از آن می‌توان در شرایط گوناگون جغرافیایی استفاده کرد و یک زمین بازی ایمن و سرسبز در پشت‌ بام‌های بلااستفاده پدید آورد. الیاف چمن گلف از جنس پلی‌پروپیلن است و مقاومت بالایی در برابر تابش نور خورشید، گرما و سرما دارد و از ماندگاری و طول عمر بالایی برخوردار است.

این محصول، با الیاف متراکم و بهداشتی، بهترین انتخاب برای طراحی یک محیط سرسبز در پشت بام ساختمان‌های اداری تجاری و مسکونی است. الیاف انعطاف‌پذیر این محصول، سطحی ارتجاعی و نرم به ارمغان می‌آورند و دیگر لازم نیست که بازیکنان گلف نگران تغییر مسیر توپ باشند.

ساخت زمین گلف و مینی گلف در بام سبز

زیرسازی اصولی و زهکشی استاندارد زمین چمن مصنوعی گلف تاثیر بسیاری در ماندگاری فضای سبز و زیبایی بصری زمین بازی دارد؛ لذا ساخت زمین مینی گلف در پشت بام‌ها را باید به افراد متخصص و ماهر بسپارید. در این راستا، تیم فنی و متخصص مجموعه چمنزار، از روش باند شنی برای زیرسازی چمن گلف و اجرای چمن مصنوعی در پشت بام‌ها استفاده می‌کند و یک زمین دلنشین و ایمن برای بازی در تمام فصول سال به ارمغان می‌آورد.

زیرسازی به روش باند شنی یکی از جدیدترین متدهای روز دنیا می‌باشد که امروزه مورد تایید مربیان گلف و کارشناسان ورزشی قرار گرفته است. در این روش، ابتدا سطح مورد نظر به طور کامل پاکسازی و گیاه زدایی می‌شود. سپس، سطح پشت‌بام با مخلوط شن بادامی، شن نخودی و ماسه شسته شده پوشانده خواهد شد و با استفاده از غلطک‌های مخصوص، یک سطح مستحکم برای اجرای چمن مصنوعی ایجاد می‌شود. لازم به ذکر است که می‌توانید برای افزایش هیجان بازی، چندین پستی و بلندی در زمین گلف در مرحله غلتک زنی ایجاد کنید.

در مرحله بعد، لایه نمدی شکل ژئوتکستایل بر روی سطح زمین پهن می‎شود تا انعطاف‌پذیری زمین گلف افزایش یابد. سپس، برش‌های چمن مصنوعی گلف مطابق با دستور نقشه و با استفاده از چسب پلی اورتان و لایه اتصال، به یکدیگر متصل می‌شوند و یک سطح سرسبز و بی‌نقص برای بازی گلف پدید می‌آید.

زمین مینی گلف

اجرای چمن مصنوعی و ساخت زمین گلف و مینی گلف بر روی ایزوگام

ایجاد زمین گلف در پشت‌ بام‌ها و بام سبزها یکی از هوشمندانه‌ترین و مدرن‌ترین ایده‌های طراحی فضای سبز در مکان‌های مختلف اداری، تجاری و مسکونی می‌باشد که این روزها مورد توجه قرار گرفته است. همانطور که می‌دانید از زمین چمن مصنوعی گلف و مینی گلف می‌توان در روزهای سرد و گرم سال استفاده کرد و از زیبایی مناظر شهری و هوای پراکسیژن لذت برد. با این وجود، یکی از رایج‌ترین سوالات مشتریان این است که ” آیا می‌توان چمن مصنوعی را بر روی ایزوگام نصب کرد؟”

در پاسخ به این سوال باید بگویم که ساخت زمین مینی گلف بر روی ایزوگام امکان پذیر است. شاید برایتان جالب باشد که ایزوگام پشت بام‌ باعث افزایش ماندگاری و طول عمر چمن مصنوعی نیز خواهد شد و مانند یک لایه محافظ عمل می‌کند و مانع آن می‌شود که عوامل خارجی به چمن مصنوعی یا سقف ساختمان آسیب بزند.

ساخت زمین گلف و طراحی روف گاردن را به چمنزار بسپارید!

در مطالب فوق تلاش کردیم تا یک راهنما کلی در رابطه با طراحی و ساخت زمین مینی گلف و زمین گلف در روف گاردن ارائه دهیم. اکنون شما می‌توانید با استفاده از خرید چمن مصنوعی در طیف رنگی گسترده و کاربردهای متنوع، حس و حال طبیعت را به فضای داخلی و بیرونی محل زندگی و محل کارتان هدیه دهید.

جهت دریافت مشاوره برای طراحی فضای سبز و آگاهی از قیمت چمن مصنوعی از شما دعوت می‌نماییم تا با مشاورین مجموعه چمنزار تماس حاصل فرمایید. مجموعه چمنزار یکی از معتبرترین تولید کنندگان چمن مصنوعی در سطح کشور است که انواع چمن مصنوعی بالکن، چمن مصنوعی روف گاردن، چمن مصنوعی گلف و چمن مصنوعی حیاط را در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع طراحی می‌کند و با نصب استاندارد و اصولی این محصول، ماندگاری و طول عمر فضای سبز شما را افزایش می‌دهد.

خرید چمن مصنوعی

محصولات شرکت چمنزار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

enemad-logo