بکینگ چمن مصنوعی طول عمر چمن را افزایش می دهد!

بکینگ چمن مصنوعی

بکینگ چمن مصنوعی

بکینگ چمن مصنوعی یا زیره بخش مهمی از زمین چمن مصنوعی را تشکیل میدهد، چراکه پروسه تخلیه آب را در آن افزایش می دهد و این مسئله در ماندگاری بیشتر چمن و بهبود بهره وری از آن تاثیر چشمگیری دارد. در این مقاله تلاش می کنیم تا ابتدا انواع لایه زیرین چمن مصنوعی را معرفی کنیم و پس از آن، به موضوعاتی بپردازیم که در فرایند انتخاب بکینگ مناسب تأثیرگذار هستند و باعث افزایش طول عمر چمن مصنوعی می‌شوند.

بکینگ چمن مصنوعی چیست؟

این بخش از چمن مصنوعی که قسمتی مهم از لایه‌های تحتانی الیاف به حساب می‌آید، از جنس پلی پروپیلن تولید می‌شود، دارای حفره‌های منظم گوناگونی است و در مدل‌های متنوع یک، دو و سه لایه در بازار موجود است. این لایه ها با استفاده از متریال های گوناگونی نظیر انواع چسب و لاتکس به قسمت زیرین الیاف چمن می چسبند تا در صورت ایجاد تکانه های ناگهانی یا حوادث غیرقابل پیش بینی، حالت کلی آنها از بین نرود.

بکینگ ها به چند دسته تقسیم می شوند؟

بکینگ چمن مصنوعی با توجه به اینکه از چه تعداد لایه تشکیل شده باشد، به انواع گوناگونی تقسیم میشود؛ بر این اساس، زیره به سه دسته زیر تقسیم میشود:

  • بکینگ یک لایه
  • بکینگ دو لایه
  • بکینگ سه لایه

شایان توجه است که این متخصصان و کارشناسان اجرا و نصب چمن مصنوعی هستند که باید با توجه به موقعیت و شرایط اقلیمی شما، بهترین مدل را از میان انواع این محصول به شما توصیه بکنند، پس پیشنهاد می کنیم که بدون مشورت به سراغ یکی از این محصولات نروید و پیش از هر چیزی، با یک مشاور حرفه ای صحبت کنید تا پس از بررسی شرایط کلی، یک بکینگ چمن مصنوعی مناسب به شما معرفی کند.

بکینگ چمن مصنوعی

چرا بکینگ اهمیت زیادی در افزایش طول عمر چمن مصنوعی دارد؟

در مقدمه مقاله به شکل مختصر، کاربرد کلی این بخش مهم از چمن مصنوعی را بیان کردیم اما در این قسمت لازم است که این مسئله را مقداری بیشتر تشریح کنیم تا اهمیت استفاده از آن برای شما روشن تر بشود.

همانطور که به خوبی میدانید، از چمن مصنوعی معمولاً برای پوشش دهی موقعیت هایی نظیر زمین های ورزشی یا آن دسته از موقعیت های تفریحی استفاده می شود که در فضای باز قرار دارند و طبیعتاً در معرض بارش باران قرار می گیرند.

 مادامی که این موقعیت ها در بخش هایی از کشور باشد که بارندگی چندان زیادی ندارند، با مشکل خاصی مواجه نیستیم، اما تصور کنید که در یکی از موقعیت های پربارش کشور قرار دارید و زمین چمن شما هم مرتباً در معرض آب باران قرار می گیرد.

بکینگ چند لایه چه نقشی در زهکشی آب از روی چمن مصنوعی دارد؟

علاوه بر باران، آب به دلایل دیگری هم ممکن است وارد مجموعه ورزشی شما بشود، مثلاً زمانی که قصد دارید بخشی از فضای ورزشی خود را بشویید یا برای رفع حرارت آن، قسمتی از زمین را آبپاشی کنید؛ در چنین موقعیت هایی مطمئناً لازم است که بخش قابل توجهی آب بر روی زمین چمن پاشیده شود و نکته اینجاست که این مایعات باید به شکل کامل از زمین خارج شوند، وگرنه باعث بروز دردسر می شود.

در چنین موقعیت هایی، متخصصان از بکینگ های چند لایه برای چرخش بهتر مایعات و زهکشی آب در زیر الیاف ها و انتقال آنها به سطح زمین یا شبکه های تخلیه، استفاده میکنند. جالب است بدانید که یکی از مؤلفه های مهم انتخاب بکینگ چمن مصنوعی، موقعیت جغرافیایی شما و میزان بارشهای آن منطقه است.

بکینگ چمن مصنوعی

آیا بکینگ چمن مصنوعی به افزایش ماندگاری چمن کمک می کند؟

پس از آنکه اطلاعات مختصری درباره‌ی یکی از بخش‌های زیرین زمین چمن به دست دادیم، لازم است که چند کلمه‌ای هم درباره‌ی تاثیر این لایه‌ها در افزایش بهره وری آن صحبت کنیم و پس از آن، توصیه‌های دیگری را هم بیان کنیم که در بهبود عملکرد این محصول تأثیرگذار هستند. پیش از هر چیزی باید به این مسئله توجه داشته باشید که طول عمر چمن مصنوعی ارتباط مستقیمی با نوع الیاف و کیفیت آن دارد.

با این حساب، اگر به سراغ خرید یک الیاف با کیفیت پایین بروید، حتی اگر از یک لایه ژئوتکستایل مناسب و بکینگ چمن مصنوعی بهینه هم استفاده کنید، باز فرایند فرسایش آن با سرعت زیادی رقم می‌خورد. اما اگر به سراغ محصولاتی بروید که دارای یک الیاف باکیفیت هستند، به طور میانگین بین ۷ تا ۸ سال کاربری خواهند داشت؛ البته نحوه نصب، میزان رفت و آمد بر روی زمین و نگهداری از آن نیز در این رقم تاثیر چشمگیری دارد.

نقش بکینگ در خم شدگی الیاف

جالب است بدانید زمانی که از طول عمر این محصول صحبت می‌کنیم، منظورمان خرابی یا آسیب‌دیدگی صددرصد چمن نیست و صرفا خم‌شدگی بخش قابل‌توجهی از الیاف‌های آن را در نظر داریم، چرا که چمن مصنوعی بسیار مقاوم است و بسیار کم دیده می‌شود که به شکل صددرصدی دچار آسیب شود، بلکه صرفا الیاف های آن خم می‌شود و جلوه و کاربرد خود را از دست می دهد.

پس اگر به سراغ یک الیاف باکیفیت بروید، بکینگ مناسبی برای چمن تهیه کنید و فرایند نصب و نگهداری از آن را هم با دقت پیگیری کنید، زمین چمن بیشترین میزان کاربری را خواهد داشت و الیافهای آن تا حد امکان، ایستایی و مقاومت خود را حفظ خواهند کرد. گفتنی است که مولفه‌ی دیگری هم در افزایش طول عمر این محصول تاثیرگذار است که در بخش بعدی به معرفی آن میپردازیم.

آیا استفاده از لایه ژئوتکستایل به محافظت از بکینگ کمک می کند؟

بکینگ چمن مصنوعی

این لایه که یکی دیگر از بخش های مهم در قسمت تحتانی چمن مصنوعی است، تاثیر زیادی در افزایش ضربه گیری زمین های پوشش دهی شده با این محصول دارد و در محافظت از بکینگ چمن مصنوعی نیز تاثیرگذار است. ژئوتکستایل مانند زیره از جنس پلی پروپیلن است و با قرار گرفتن در پروژه های متراژ بالا (بیشتر از ۷۰ متر)، ایمنی زمین را افزایش می دهد و در نرمی کلی آن، تاثیر چشمگیری می گذارد. نباید این مسئله را از یاد ببریم که استفاده از چنین محصولی که در رنگبندی های متفاوت موجود است، مطمئنا طول عمر زمین را افزایش خواهد داد.

خرید چمن مصنوعی از چمنزار

بکینگ چمن مصنوعی یکی از بخش های مهم در فرایند نصب چمن مصنوعی است که به زهکشی آب در این محصول کمک میکند و مانع از تجمع مایعات در بخش های گوناگون آن میشود؛ این محصول در نمونه های یک، دو و سه لایه به بازار عرضه می شود، از جنس پلی پروپیلن تولید می شود و با استفاده از یک لایه ژئوتکس نیز محافظت می شود.

تماس با شرکت چمنزار

گفتنی است که رعایت اصول نگهداری از چمن، استفاده از بکینگ چمن مصنوعی مناسب و کنترل میزان رفت و آمد روزانه، عواملی هستند که طول عمر چمن مصنوعی را به مراتب افزایش میدهند. شرکت چمنزار محصولاتی با بکینگ مقاوم را به مشتریانش عرضه می دهد. برای خرید چمن مصنوعی و دریافت مشاوره های رایگان خرید چمن مصنوعی می توانید با شماره های ۰۲۱۵۷۷۳۲، ۰۹۱۹۹۵۲۱۰۴۰ و ۰۹۱۹۹۵۲۱۰۷۰ در تماس باشید.

محصولات شرکت چمنزار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

enemad-logo