انواع چمن مصنوعی برای استفاده دور سنگ مزار

چمن مصنوعی اطراف سنگ قبر

با توجه به کمبود منابع انرژی همچون آب، ایده‌هایی برای صرفه جویی در این خصوص ارائه شده است. یکی از ایده‌ها استفاده از چمن مصنوعی است که یک ایده بسیار جالب و کارآمد است. چمن‌های مصنوعی با توجه به نوع نگهداری که نیاز به هرس و آبیار و سم پاشی ندارد، بهترین راه برای جلوگیری از مصرف آب هستند. امروزه، از  چمن‌ های مصنوعی در بسیاری از کاربری ها همانند چمن مصنوعی فوتبال ، مکان‌های آموزشی مانند مدارس، پارک و حیاط استفاده می شود. در نتیجه کاربرد زیاد چمن‌ مصنوعی باعث تولید انواع مختلف محصول با کیفیت شده است. از دیگر کاربردهایی که در این بخش می‌خواهیم به آن اشاره کنیم، استفاده از چمن مصنوعی دور قبر است.

چمن مصنوعی برای دور قبر

افرادی زیادی بعد از فوت عزیزانشان با مراقبت و مرتب نگهداشتن مزار آن‌ها نشان می‌دهند که چقدر فرد درگذشته برایشان عزیز و قابل احترام بوده است. در نتیجه، یکی از راه‌های مراقبت و ایجاد فضای مرتب برای قبرها، استفاده از چمن مصنوعی دور آن‌ها است. این چمن‌ها برای تزیین و مرتب نگهداشتن مناسب‌ترین ایده هستند. از دیگر ویژگی‌هایی که سبب شده است استفاده از چمن مصنوعی در بین افراد رایج شود، عدم نیاز به نگهداری، هرس و آبیاری این مدل از چمن‌های مصنوعی می‌باشد.

چمن مصنوعی اطراف سنگ قبر

انواع چمن مصنوعی برای استفاده دور قبر

چمن‌های مصنوعی که دارای تراکم بالا باشند، با کیفت‌تر و با دوام‌تر هستند و زیبایی بیشتری را نمایش می‌دهند. چمن‌‌‌‌های مصنوعی دور قبر را بر اساس ویژگی‌ های زیر انتخاب می‌کنند:

  • ارتفاع الیاف
  • تراکم الیاف
  • دیتکس
  • متریال

مرغوبیت و بادوام بودن چمن مصنوعی توسط دیتکس سنجیده می‌شود. دیتکس به وزن هر ده هزار متر مربع الیاف چمن مصنوعی بر حسب گرم گفته می‌شود که هر چقدر بالاتر باشد چمن مرغوب‌تر می ‌باشد. به صورت کلی دو نوع چمن مصنوعی وجود دارد: ورزشی و تزئینی. با توجه به نوع ساختار، استفاده از چمن مصنوعی تزئینی بیشتر کاربرد دارد و قابل طراحی در دکوراسیون است. انتخاب هر کدام از این چمن‌ها به مکانی که قرار است در آن نصب گردد بستگی دارد. معمولا برای مزار و دورقبر‌ها از چمن مصنوعی تزئینی استفاده می‌شود.

چمن مصنوعی اطراف سنگ قبر

چمن های مناسب برای سنگ قبر

چمن پات ۱۵ میل: این چمن دارای الیاف مجعد و فر خورده است و طول عمر بالایی دارد. همچنین، مقاومت آن در برابر فشار و کوبش زیاد است و نور خورشید به این چمن آسیب نمی رساند و باعث پوسیدگی الیاف نمی شود.
ماهونیا ۱۵ میل: این چمن رنگ سبز و پر انرژی دارد و برای استفاده در فضاهای خاص پیشنهاد می شود. یکی از ویژگی های مهم این چمن طول عمر بالای آن است.

ویژگی‌های چمن مصنوعی دور قبر

همانطور که پیشترم گفته شد، استفاده از چمن مصنوعی دور قبر باعث مرتب و تمیز نشان دادن اطراف مزار می‌شود. استفاده از این ایده مزیت هایی دارد که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

  • زیبایی و تزئین محوطه: استفاده از سنگ و خاک و شن وماسه، در فضای قبرستان باعث ایجاد سردی و دلمردگی می‌شود. استفاده از چمن مصنوعی دور مزار باعث می‌شود که انرژی مثبتی به خاطر رنگ سبز چمن ایجاد شود.
  • عدم نیاز به نگهداری: کاشت گل و گیاه دراطراف قبر نیاز به نگهداری و آبیاری مداوم دارد. امروزه با توجه به مشغله افراد این مسئله  برای افراد بسیار مهم شده است که ایده‌هایی را پیاده کنند که این مشکل را برطرف می کند. استفاده از چمن مصنوعی که از الیاف خاص ساخته شده است نیاز به نگهداری و آبیاری ندارد. در نتیجه بهترین گزینه برای نصب در دور قبر می‌باشد.
  • مقاوم در برابر گرما و سرما: گل و گیاه طبیعی اکثرا فصلی هستند و با ورود فصل سرما دچار پژمردگی و خرابی می‌شوند. چمن مصنوعی با توجه به ساختاری که دارد در برابر گرما و سرما مقاوم است. هم چنین، این محصول در برابر تابش مستقیم آفتاب هم تغییر رنگ نمی‌دهد.

کاربرد و اهمیت چمن مصنوعی دور قبر

استفاده از چمن مصنوعی دور قبر کاربردهای زیادی دارد که بسیار مهم هستند. همانطور که گفتیم علاوه بر اینکه باعث تمیزی و مرتب شدن مزار و قبرها می‌شود، نگهداری و آبیاری آن نیز راحت است یک کاربر اساسی دیگر دارد، فضای قبرستان است که یک فضای غمگین و مرده است. استفاده از چمن مصنوعی با رنگ سبز  آرامش و زندگی را در این محیط ایجاد می‌کند.

چمن مصنوعی اطراف سنگ قبر

نحوه نصب چمن مصنوعی دور قبر

برای نصب چمن مصنوعی چندین مراحل مهم وجود دارد که قبل از خرید و نصب باید حتما به آن‌ها توجه شود:

  • مرحله اول: فضای مورد نظر برای این کار را به درستی و بر حسب مترمربع اندازه گیری کنید.
  • مرحله دوم: انتخاب چمن مناسب بر اساس محیط مورد استفاده است که از دو نوع مختلف از چمن مصنوعی، رولی و یا نواری می‌نوان استفاده کرد.
  • مرحله سوم: این مرحله ایجاد زیر ساخت برای نصب چمن مصنوعی می‌باشد.اینکار بسیار مهم است زیرا هم باعث می‌شود که چمن به خوبی و محکم نصب شود و هو باعث صرفه جویی در استفاده چسب است.
  • مرحله چهارم: برش چمن مصنوعی بر اساس اندازه‌های گرفته شده است. بهتر است برش را کمی بزرگتر از سایز اندازه‌گیری انجام دهید. زیرا این کار باعث محکم نصب شدن چمن می‌ شود. سپس از چسب مخصوص نصب چمن ب روی خاک به اندازه کافی در قسمت‌های مورد نظر آغشته کرده و چمن برش خورده را قرار دهید. برای نصب محکم‌تر می‌توانید یک جسم سنگین رو آن قرار دهید تا محکم‌تر بهم چسبیده باشد.

تیم چمنزار با ارائه خدمات پس از فروش نصب و اجرای پروژه‌های شما این کار را برای شما راحت کرده است.

نحوه شستشوی چمن مصنوعی برای قبر

نگهداری و تمیز کاری این مدل از چمن‌های مصنوعی کار سختی نیست و تنها با جارو و دستمال و آب قابل انجام می‌باشد. تنها نکته در نگهداری این محصولات در این است که با توجه به این موضوع که برخی از مدل های چمن مصنوعی دارای تراکم بالا می‌باشند، نیاز دارند تا با آب شسته شود. این امر طول عمر چمن را افزایش می دهد.

تماس با شرکت چمنزار

خرید چمن مصنوعی برای دور قبر

با توضیحاتی که در این مقاله و سایر مقاله‌ها ارائه شده متوجه می‌شوید که در بیشتر مکان‌های می‌توان از چمن مصنوعی استفاده کرد. شرکت چمنزار با ارائه انواع مختلف چمن مصنوعی با تمام استاندارد‌های بهداشتی که توسط سازمان بهداشت جهانی گفته شده است، درپی کسب رضایت مشتری خود است. با مراجعه به سایت چمنزار می‌توانید از پشتیبانان متخصص مشاوره گرفته و بهترین انتخاب را انجام دهید.

سوالات متداول

  1. آیا برای دور قبر می‌توان از چمن مصنوعی استفاده کرد؟
    با توجه به پیشرفت تکنولوژی، انواع مختلف چمن مصنوعی برای مصارف مختلف تولید شده است. درنتیجه برای دور مزار نیز می‌توان از چمن مصنوعی استفاده کرد.
  2. از چه مدل چمن‌های مصنوعی می‌توان برای دور قبر استفاده کرد؟
    برای دور قبر باید از چمن‌های مرغوب و با کیفبت استفاده کنیم. زیرا این چمن‌ها در برابر گرما و سرما، تابش نور، برف و باران مقاومت کافی را داشته باشند. از این رو باید از چمن‌های مصنوعی که دارای تراکم بالا، الیاف بلند، تمیزکاری راحت باشند، استفاده کرد.
  3. نحوه تمیز کاری و نگهداری این چمن‌ها چگونه است؟
    نحوه نگهداری و تمیزکاری این مدل از چمن‌ها بسیار راحت است و نگهداری خاصی ندارد. تنها با یک جارو و دستمال قابل تمیز کاری می‌باشد.
  4. چمن مورد استفاده در دور مزار چه نوع چمنی است؟
    همانطور که می‌دانید دو مدل چمن مصنوعی وجود دارد، ورزشی و تزئینی که هر کدام کاربرد‌های مخصوص به خود را دارند. در خصوص دور قبر از چمن مصنوعی مدل تزئینی نسبت به ساختار و ویژگی‌های که دارد استفاده می‌شود.
  5. در انتخاب چمن مصنوعی برای دور قبر به چه ویژگی‌خای باید دقت کرد؟
    تراکم الیاف، نوع الیاف، ارتفاع، متریال
  6. دلیل استفاده از چم مصنوعی دور مزار چیست؟

دلایل مختلفی برای استفاده از چمن مصنوعی بر دور مزار وجود دارد که از مهم‌ترین ‌آن‌ها می‌توان به:

  • جلوه زیبا و مرتب بودن مزار
  • راحتی در نگهداری و تمیز کاری
  • طول عمر زیاد
  • مقاوم در برابر گرما و سرما
  • ایجاد حس آرامش و انرژی مثبت

محصولات شرکت چمنزار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

enemad-logo