بررسی روش‌های تمیز کردن چمن مصنوعی

تمیز کردن چمن مصنوعی

چمن مصنوعی، آرزوی داشتن فضای سبز در منزل را برای شما برآورده می‌کند. حتی اگر زمانی برای آب دادن به چمن‌ها، کود دادن و چمن زنی ندارید می توانید با چمن مصنوعی زیبایی را به محیط خود بیفزاید. البته برای نگهداری از چمن مصنوعی باید برخی از روش‌های تمیز کردن و نگهداری از چمن مصنوعی را بد‌انید که چمن شما همیشه زیبا باقی بماند. با یادگیری روش‌های تمیز کردن چمن مصنوعی، می‌توانید طول عمر چمن را افزایش دهید. پیشنهاد می‌کنیم برای آموختن برخی از روش‌های تمیز کردن چمن مصنوعی به مطالعه این مقاله بپردازید. ما در این مقاله راه‌های تمیز کردن هفتگی، نگهداری ماهیانه و مراقبت از چمن با وجود حیوانات خانگی را با زبان ساده بیان کرده ایم.

فهرست مطالب

مراقبت هفتگی از چمن مصنوعی به چه صورت است؟

نگهداری اولیه بعد از نصب چمن مصنوعی، همان مراقبت هفتگی از چمن مصنوعی به‌حساب می‌آید. برای مراقبت هفتگی از چمن مصنوعی روش‌های مختلفی وجود دارد. تمیز کردن چمن مصنوعی می‌تواند به طور هفتگی با استفاده از ابزاری مانند چنگک پلاستیکی، دستگاه دمنده برگ و واترجت برای حذف هر‌گونه برگ و شاخه درختان از روی چمن مصنوعی انجام شود. بعد از این کار می‌توانید از محلول تمیز کننده مخصوص چمن مصنوعی برای هر بخشی که آلودگی بیشتری دارد، استفاده کنید و در‌نهایت با استفاده از واترجت روی الیاف چمن آب بگیرید تا گرد‌و‌غبار یا زباله‌ها از روی آن پاک شود.

با رعایت چه نکاتی می توان، طول عمر چمن مصنوعی خود را افزایش داد؟

علاوه بر تمیز کردن چمن مصنوعی به‌صورت هفتگی باید نگهداری ماهیانه چمن مصنوعی را نیز در نظر بگیرید؛ زیرا چمن مصنوعی که در حیاط یا تراس منزلتان قرار دارد، به‌مرور زمان توسط حیوانات خانگی و حتی گرد و غبار آلوده می شود؛ اما نگران این موضوع نباشید؛ زیرا امروزه ابزار زیادی برای تمیز کردن چمن مصنوعی وجود دارد که شما با استفاده از آن‌ها می‌توانید، دوام چمن مصنوعی را بالا ببرید. همانطور که در بخش قبل گفتیم، دمنده برگ، چنگک مخصوص، محلول تمیز کننده و واترجت در پاکسازی چمن می‌تواند، موثر باشد.

افزایش طول عمر چمن مصنوعی

با دستگاه دمنده برگ و چنگک مخصوص چگونه چمن مصنوعی را پاکسازی کنیم؟

بهترین ابزار برای تمیز کردن چمن مصنوعی و حذف زباله‌های بزرگ مثل برگ و شاخه‌های درختان از روی آن می‌تواند، دستگاه مخصوص دمنده برگ و یا چنگک دستی باشد. با استفاده از این ابزار، هر‌گونه گرد‌و‌غبار و هرگونه جسم خارجی بزرگ مثل شاخ‌و‌برگ درختان پاکسازی می‌شود. علاوه بر این می‌توانید با استفاده از یک برس یا جارویی نرم و همچنین شلنگ آب، چمن مصنوعی را تمیز کنید.

دستگاه دمنده برگ

آیا برای تمیز کردن چمن مصنوعی با واترجت حتما باید چمن را به طور عمودی قرار داد؟

لزومی ندارد که برای تمیز کردن چمن مصنوعی حتما آن را به‌صورت عمودی قرار دهید. چمن مصنوعی را می‌توانید در حالت افقی نیز تمیز کنید؛ ولی تفاوت در اینجاست که وقتی چمن در حالت افقی است، باید با دستگاه آب پر فشار، چمن را با قدرت شستشو دهید. دستگاه آب پرفشار، همان شستشوی برقی یا واترجت نام دارد که به شما این امکان را می‌دهد که با قدرت بالا چمن را پاکسازی کنید. با انجام روالی منظم برای تمیز کردن ماهیانه، مقاومت چمن مصنوعی خود را افزایش دهید.

هرگونه کثیفی و زباله موجود روی چمن را از بین ببرید. نگران خوابیدن الیاف نباشید؛ زیرا بعد از خشک شدن الیاف به‌سرعت پف می‌کند و به حالت اولیه برمی گردد. توجه به این نکته ضروری است که نازل شستشو باید ٣٠ سانتی‌متر از چمن مصنوعی فاصله داشته باشد.

تمیز کردن چمن مصنوعی با واترجت

بهترین روش ها برای تمیز کردن چمن مصنوعی چیست؟

همانطور که می‌دانید، طبیعی است که چمن مصنوعی به مرور زمان با استفاده زیاد در مناطق خاصی کثیف شود. از گردو غبار و فعالیت‌های روزانه خارج از منزل گرفته تا زباله‌های حیوانات خانگی که سبب بو‌ها و لکه‌هایی روی چمن مصنوعی می‌شود. برای اینکه به بهترین نحو چمن مصنوعی خود را از هر‌گونه آلودگی پاکسازی کنید راه‌حل‌های تمیز کننده‌ای وجود دارد که عبارت است از :

  • محلول سرکه
  • اسپری Turf Fresh
  • محلول سفید کننده رقیق شده

تمیز کردن چمن مصنوعی با استفاده از محلول سرکه به چه صورت است؟

اگر برای تمیز کردن چمن مصنوعی مورد نظر خود قصد دارید از محلولی طبیعی استفاده کنید، ما به شما محلول ترکیبی سرکه و آب را پیشنهاد می‌کنیم. تهیه این محلول تمیزکننده کاربردی، بسیار آسان است. برای تهیه این محلول طبیعی مقدار مساوی از آب و سرکه را با هم ترکیب کنید، بعد از یک ربع آن را روی ناحیه مورد نظر اسپری کنید و بعد از گذشت چند دقیقه آن ناحیه را کاملا با آب بشویید.

تمیز کردن چمن مصنوعی با محلول سرکه

تمیز کردن چمن مصنوعی با استفاده از اسپری Turf Fresh به چه صورت است؟

این اسپری برای آلودگی‌های شدید که به‌راحتی قابل پاکسازی نیستند، به‌کار می‌رود. به طور مثال برای از بین بردن بوی ادرار و مدفوع حیوان خانگی خود از روی چمن مصنوعی می‌توانید با خیال راحت از اسپری غیر سمی Turf Fresh استفاده کنید تا چمن مصنوعی شما تمیز شود و بوی تازه بگیرد.

تمیز کردن چمن مصنوعی با استفاده از سفید کننده به چه صورت است؟

دومین روش برای از بین بردن آلودگی‌های شدید از روی چمن مصنوعی استفاده از محلول سفید کننده رقیق شده است. دقت به این موضوع ضروری است که سفید کننده حتما باید رقیق شود تا به چمن مصنوعی آسیب نرساند. برای رقیق کردن محلول سفید کننده باید یک قسمت از سفید کننده خانگی را با ١٠ قسمت آب ترکیب کنید و روی چمن مصنوعی اسپری کنید و بلافاصله آن ناحیه را به خوبی آبکشی کنید تا به طور کامل تمیز شود و بد‌بویی آن از بین برود. فقط به یاد داشته باشید که پس از اسپری کردن محلول روی چمن آن ناحیه را کاملا بشویید.

تمیز کردن چمن مصنوعی با استفاده از الکل های معدنی چگونه است؟

یکی دیگر از روش‌های تمیز کردن چمن مصنوعی می‌تواند، استفاده از الکل‌های معدنی باشد. ابتدا باید زباله‌های جامد را از روی چمن جمع‌آوری کنید و سپس برای از بین بردن آثار و لک‌های باقی مانده روی چمن از الکل صنعتی استفاده کنید. دستورالعمل پاکسازی به وسیله الکل معدنی به این شکل است که یک پارچه نرم را در الکل‌های معدنی خیس کنید، سپس آلودگی‌و لک‌های کثیف را از روی چمن پاک کنید.

نکته‌ قابل ذکر این است که باید هنگام تمیز کردن چمن مصنوعی با استفاده از الکل معدنی مراقب باشید و همچنین مطمئن شوید که الکل معدنی از کنار یا زیر چمن عبور نکند، زیرا این امر می‌تواند باعث آسیب جدی به چمن مصنوعی شود.

هنگام تمیز کردن چمن مصنوعی با الکل های معدنی رعایت چه نکاتی ضروری است؟

هر یک از روش‌های تمیز کردن چمن مصنوعی دارای نکات و دستورالعمل‌های قابل توجه است. در اینجا به چند نکته ضروری در حین استفاده از الکل‌های معدنی اشاره کرده‌ایم :

  • نکته اول:حتما هنگام استفاده از الکل‌های معدنی یا تینر باید از دستکش استفاده کنید؛ زیرا می‌تواند برای پوست آلرژی‌زا باشد و آن را تحریک کند.
  • نکته دوم: دومین نکته ضروری هنگام کار با مواد معدنی این است که از ماسک تنفسی استفاده کنید، زیرا بخار موجود در این مواد می‌تواند سمی باشد.

ساده ترین راه در مورد چگونگی تمیز نگه داشتن چمن مصنوعی چیست؟

چمن مصنوعی هم مانند فرش منزل یکی از مهم‌ترین لوازم به شمار می‌رود. به همین دلیل باید مثل وسایل دیگر منزل با آن برخورد کرد و زمانی را به تمیز کردن چمن مصنوعی اختصاص داد. درست است که فرش نشیمن را هر روز تمیز نمی‌کنید و جارو نمی‌کشید و اگر بچه‌ها و حیوانات خانگی شما در اطراف آن پرسه بزنند، دست به‌کار می‌شوید. همین امر در مورد چمن مصنوعی شما نیز صدق می‌کند و اگر غذا، نوشیدنی یا ماده دیگری روی چمن ریخته شد، بهتر است در اسرع وقت آن را تمیز کنید.

تمیز کردن چمن مصنوعی در محیط هایی با متراژ پایین  به چه صورت است؟

در محیط‌هایی با متراژ پایین مثل بالکن و تراس، جهت تمیز کردن چمن مصنوعی ابتدا آلودگی‌های درشت را با استفاده از جارو دستی یا برقی پاکسازی کنید سپس گرد‌و‌غبار و لکه‌های دیگر را به وسیله فرچه یا پارچه نم‌دار تمیز کنید. دقت کنید که این کار در جهت مخالف خواب الیاف چمن مصنوعی انجام شود تا دوباره حالت عمودی به خود بگیرند. پس از انجام این مراحل، الیاف چمن مصنوعی دوباره مثل روز اول تمیز و براق می‌شوند. توصیه می‌شود با توجه به‌شدت کثیفی و آلودگی چمن مصنوعی اینکار را مرتب به طور هفتگی و ماهیانه انجام دهید تا چمنی زیبا با طول عمر بالا داشته باشید.

تمیز کردن چمن مصنوعی در متراژ پایین

تمیز کردن چمن مصنوعی در محیط هایی با متراژ  بالا  به چه صورت است؟

محیط‌هایی که متراژ بالاتری دارند مثل مدارس و سالن‌های ورزشی باید از دستگاه‌هایی مانند دستگاه واترجت و دمنده باد، استفاده شود؛ زیرا دیگر نمی‌توان در این متراژ‌ها از جاروبرقی استفاده کرد. با استفاده از دستگاه واترجت، آب با فشار زیاد روی چمن مصنوعی می‌پاشد و آلودگی‌های روی آن را از بین می‌برد. برای صرفه‌جویی در مصرف آب می‌توان از دستگاه دمنده باد نیز به‌جای واترجت استفاده کرد. دستگاه دمنده باد با فشار هوا آلودگی‌های روی چمن مصنوعی را پاک می‌کند.

تمیز کردن چمن مصنوعی در متراژ بالا

لوازم تمیز کردن لکه های سبک از روی چمن مصنوعی چیست؟

اولین نکته در تمیز کردن چمن مصنوعی این است که زباله‌ها یا مایعات را فورا تمیز کنید تا فرصتی برای سفت شدن و ماندگاری نداشته باشند. لکه‌های روشن و سبک نیز ممکن است، غذا یا نوشیدنی باشد که روی چمن مصنوعی ریخته می‌شود. برای تمیز کردن لکه‌های روشن و سبک از روی چمن مصنوعی به لوازم زیر نیاز خواهید داشت:

  • آب گرم یا آب خنک
  • شلنگ معمولی مانند شلنگ باغچه، دو سطل یا یک سطل متوسط
  • صابون ظرفشویی ملایم یا مواد شوینده خانگی و مخصوص
  • دستمال و پارچه های نخی
  • کیسه زباله یا دستکش پلاستیکی زباله (اختیاری)
  • برس سفت مخصوص (از برس با موهای فولادی استفاده نکنید)

تمیز کردن لکه در چمن مصنوعی

چگونه زباله های حیوانات خانگی را از روی چمن مصنوعی پاک کنیم؟

امروزه دغدغه افراد زیادی تمیز کردن چمن مصنوعی از زباله‌های تولید شده توسط حیوانات خانگی است. همه ما عاشق حیوانات خانگی خود هستیم؛ اما بوییدن زباله‌های تولید شده توسط آن‌ها در حیاط خانه خود را دوست نداریم. حتی اگر حیوان خانگی شما روی چمن مصنوعی حمام می‌کند و بیشتر وقتش را آنجا سپری می‌کند، باید روش‌های تمیز کردن زباله‌های حیوان خانگی خود را در برنامه تمیز کردن هفتگی چمن مصنوعی خود بگنجانید. بهترین روش تمیز کردن چمن مصنوعی استفاده از اسپری محلول ضدعفونی کننده و سرکه و آب است.

پاک کردن زباله در چمن مصنوعی

آیا چمن مصنوعی به خودی خود می تواند از بوی بد جلوگیری کند؟

نکته قابل توجه در اینجا این است که امروزه برخی از چمن‌های مصنوعی می‌توانند از هرگونه بوی بد‌، همچنین بوی ادرار حیوانات خانگی جلوگیری کنند. این نوع چمن مصنوعی با نام Durafill دارای فناوری Microban داخلی است که به جلوگیری از میکروب‌هایی مانند باکتری‌های مولد بو کمک می‌کند و بو‌های مبتنی بر آمونیاک را با تماس مستقیم یا هوا به دام می‌اندازد و خنثی می‌کند.

اشتباهاتی که در تمیز کردن چمن مصنوعی که باید از آنها اجتناب کرد، چیست؟

با وجود اینکه چمن مصنوعی می‌تواند در هر شرایطی و در برابر انواع آب‌و‌هوا مقاوم باشد؛ اما شما باید به طور کامل از روش‌های تمیز کردن چمن مصنوعی آگاه باشید و آن‌ها را به‌کار بگیرید. شاید یکی از مهم‌ترین اشتباهاتی که باید از آن اجتناب کرد، این باشد که نباید نسبت به نگهداری از چمن مصنوعی بی‌تفاوت باشید. همانطور که می‌دانید، رعایت نکردن تعمیر و نگهداری از چمن مصنوعی، مدت زمان ماندگاری چمن مصنوعی شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. پس به‌محض نصب چمن مصنوعی، حتما به طور منظم و به‌صورت هفتگی و ماهیانه به تمیز کردن چمن مصنوعی خود بپردازید.

بهترین روش برای اینکه چمن مصنوعی عالی به نظر برسد، چیست؟

تا اینجا تمام روش‌های مربوط به تمیز کردن چمن مصنوعی را یاد گرفتیم. بیایید با پاسخ دادن به تعدادی سوالات متداول در مورد نگهداری از چمن مصنوعی مطمئن شویم که همه نکات به طور کامل ذکر شده است. سوال جالب توجه این است که بهترین راه برای اینکه چمن مصنوعی منزلتان بعد از گذشت زمان، مثل روز اول نو به نظر برسد، چیست؟ پاسخ کاملا مشخص است شما باید برنامه منظمی به تمیز کردن چمن مصنوعی منزلتان اتخاذ دهید. این برنامه شامل تمیز کردن هفتگی و ماهیانه چمن مصنوعی است.

چمن مصنوعی را هر چند وقت یکبار باید تمیز کرد؟

اگر می‌خواهید چمن مصنوعی شما برای مدت طولانی مقاوم باشد و همچنین عالی به نظر برسد، پیشنهاد می‌کنیم هفته‌ای یا نهایت ماهی یک بار آن را تمیز کنید تا کثیفی و زباله‌ها جمع‌آوری شود. با به‌کارگیری روش‌های تمیز کردن چمن مصنوعی که در این مقاله ذکر شده است، طول عمر چمن مصنوعی خود را افزایش دهید تا چمن مصنوعی شما در هر لحظه نو و زیبا به نظر برسد و ماندگاری آن برای حیاط، سالن ورزشی یا مکان‌های مختلف منزل شما تضمین شود.

آیا تمیز کردن چمن مصنوعی می‌تواند در دوام آن‌ها تاثیرگذار است؟

به‌طور‌کلی چمن مصنوعی به نگهداری کمی نیاز دارد و حتی می‌تواند سال‌ها و سال‌ها بدون تمیز کردن دوام بیاورد؛ اما باید بد‌انید با نگهداری مناسب می‌توانید طول عمر آن را دو برابر افزایش دهید. دوام طولانی مدت چمن مصنوعی را با جدا کردن مقداری از چمن در هفته و برس کشیدن الیاف در حالت عمودی تضمین کنید. برخی از چمن‌های مصنوعی تقلبی هستند و هرچه تمیز شوند، باز هم دوامی ندارند و به‌مرور می‌پوسند و از بین می‌روند.

آیا استفاده از پرکننده در چمن مصنوعی روی تمیز شدن آن تاثیر می گذارد؟

استفاده از پرکننده در چمن مصنوعی یک نکته قابل توجه هنگام نصب چمن است که باعث می‌شود تار‌ها و الیاف چمن مصنوعی به‌صورت عمودی باقی بماند. نکته مهم این است که برخی از مواد پرکننده که هنگام نصب چمن مصنوعی به‌کار می‌روند، دارای خواص ضد میکروبی هستند و به الیاف چمن کمک می‌کنند طبیعی‌تر به نظر برسند، بنابراین این مواد پرکننده بسیار توصیه می‌شود.

آیا محلول سفید کننده به چمن مصنوعی آسیب می رساند؟

قبل از تمیز کردن چمن مصنوعی با هر روشی ابتدا باید دستورالعمل‌های مربوط به آن روش را به خوبی بد‌انید یا با سازنده آن محلول مشورت کنید. به طور مثال هنگام استفاده از سفید کننده برای تمیز کردن چمن مصنوعی، بهتر است حتما آن را با آب رقیق کنید. مقدار آب مورد استفاده برای یک قسمت محلول سفید کننده، ده قسمت آب است. نکته کلیدی این است، سفید کننده رقیق نشده می‌تواند به چمن مصنوعی آسیب جدی برساند یا رنگ آن را تغییر دهد.

 آیا می توان چمن مصنوعی را با قدرت شستشو داد؟

سریع‌ترین راه برای تمیز کردن چمن مصنوعی استفاده از شستشوی برقی است؛ اما چند نکته برای استفاده از شستشوی برقی وجود دارد. اولین نکته این است که نازل شستشو به فاصله ٣٠ سانتی‌متری از چمن مصنوعی مورد نظر قرار بگیرد. نکته دوم جالب توجه در شستشوی چمن مصنوعی این است که اگر چنگک چمنی مخصوص برای بورس کردن، الیاف چمن مصنوعی خود ندارید می‌توانید قدرت پاشش را با تغییر زاویه نازل شستشو تغییر دهید تا الیاف چمن مصنوعی به طور عمود مرتب شوند.

نتیجه گیری

در این مقاله به بررسی روش‌های تمیز کردن چمن‌ مصنوعی پرداختیم. از این مقاله استنباط می‌شود که تمیز کردن چمن مصنوعی به طول عمر چمن شما کمک خواهد کرد و همچنین باعث می‌شود چمن مصنوعی منزل، تراس، حیاط و محل کار شما عالی و نو به نظر برسد. با خواندن این مقاله، یادگیری روش‌های تمیز کردن چمن مصنوعی، تهیه ابزار مناسب و همچنین تمرین روتین‌های تمیز کردن هفتگی و ماهانه، چمن خود برای سال‌های آینده تازه و سبز نگه دارید.

محصولات شرکت چمنزار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

enemad-logo