رشد چمن مصنوعی ایرانی پس از ممنوعیت واردات این محصول

چمن مصنوعی ایرانی

معرفی برخی از شرکت‌های تولید کننده چمن مصنوعی ایرانی و مقایسه کالاها

بسیاری از کسانی که به استفاده از چمن مصنوعی در دکوراسیون داخلی یا پوشاندن زمین های ورزشی علاقه دارند، بر این تصورند که تمام انواع چمن مصنوعی به کشور وارد می‌شود. در حالی‌که کشورمان، ایران سال‌هاست در این حوزه وارد شده و این کالا را تولید می‌کند. بد نیست چمن مصنوعی ایرانی و برخی تولیدکنندگان آنها را بشناسید، مقایسه کنید و اطلاعات کاملی از ویژگی‌ها و کیفیت این محصول به‌دست آورید تا بتوانید آگاهانه‌تر و با رضایت بیشتری خرید کنید.

چمن مصنوعی کالایی که به تولیدات داخلی پیوست

از سال ۱۳۹۷ که دولت مانع از واردات ۱۴۰۰ قلم کالا به کشور شد، تولیدکنندگان برخی از کالاها در کشور جان تازه‌ای گرفتند و با افزایش تولیدات خود سعی کردند خلاء بازارهای خارجی را پر کنند. یکی از این کالاها چمن مصنوعی ایرانی است که تولیدکنندگان قدرتمندی همچون شرکت آسیا چمن، هاتکو (یارا پویش ایرانیان)، شرکت دنیای بازی و شرکت ظریف مصور اصفهان مشغول به تولید و عرضه آن در داخل کشور هستند.

تفاوت دیدگاه شرکت‌های تولید کننده

تولیدکنندگان چمن مصنوعی ایرانی تفاوت دیدگا‌ه و رویکردهای زیادی با هم دارند. برای نمونه آسیا چمن بیش از هر چیز هدف خود را کیفیت و تنوع تولید قرار داده است چون قدمت بیشتری نسبت به دیگر تولیدکنندگان دارد. هاتکو غالبا تک محصول است و بیشتر در زمینه‌های چمن مصنوعی ورزشی و چمن مصنوعی فوتبال فعالیت دارد و محصولات آن به عنوان یک کالای باکیفیت شناخته می شود. شرکت ظریف مصور نیز حدود  دو سال است که با دو نوع محصول وارد بازار چمن مصنوعی ایرانی شده و تا حدودی توانسته مشتریان خودش را پیدا کند. در این بین، دنیای بازی نگاهی اقتصادی به بازار چمن مصنوعی ایرانی دارد و محصولاتی به اصطلاح بازاری پسند در رنج قیمتی و کیفیتی متوسط روانه بازار می‌کند. با این حال هر چهار شرکت‌، محصولات قابل قبولی نیز از نظر کیفیت و تنوع محصول برای مصرف کنندگان ایرانی دارند.

تولید چمن مصنوعی ایرانی با توجه به کاربری آن

در هنگام خرید چمن مصنوعی باید به کاربری آن توجه داشته باشید. شرکت‌هایی که نام برده شد نیز غالبا چمن‌های مصنوعی خود را با دو کاربری مجزا یعنی ورزشی و تزیینی عرضه می‌کنند. پس لازم است که از خود بپرسید که چمن مصنوعی ایرانی را دقیقا برای چه منظور و هدفی نیاز دارید؟

و اگر جزو کسانی هستید که قصد دارید چمن مصنوعی ایرانی را برای تزیین فضای مورد نظرتان تهیه کنید، باید بگوییم که حدودا ۱۰ محصول متنوع وجود دارد که گزینه‌های‌تان را برای انتخاب گسترش می‌دهد. قطعاً در میان این محصولات، مدل‌های باکیفیت و زیبایی که متناسب با نیاز شما هم باشد، وجود دارد.

تولید چمن مصنوعی در ایران

چمن مصنوعی کالایی لوکس و منحصر به فرد است که حدود ۵۰ سال پیش برای اولین بار در ورزشگاهی در هوستون آمریکا مورد استفاده قرار گرفت. از آن زمان تا به حال این محصول تغییرات زیادی کرده است تا بتواند نیازهای خریداران را پوشش دهد. نگهداری از چمن مصنوعی در مقایسه با چمن طبیعی بسیار ساده‌تر است و از آن در هر شرایط آب و هوایی می‌توان استفاده کرد. در این مقاله قصد داریم به روند تولید چمن مصنوعی در ایران بپردازیم. در پایان این مقاله دید بازتری به این محصول و راهی را که طی کرده است تا بدینجا برسد، خواهید داشت!

شرکت آسیا چمن

شرکت آسیا چمن اولین شرکتی است که به طور تخصصی به تولید چمن مصنوعی در ایران پرداخت. این شرکت کار خود را در دو دهه پیش آغاز کرد و از آن زمان به بعد با پشت سر گذاشتن آزمون و خطاهای گوناگون و کسب تجربیات بیشمار به بزرگترین تولید کننده چمن مصنوعی در ایران تبدیل شده است. الیاف مورد استفاده در این شرکت برای تولید چمن مصنوعی در ایران از کمپانی‌های تنکاته و یا تیولون هلند وارد می‌شوند. جالب است بدانید جنس اولین الیاف چمنهای مصنوعی که توسط شرکت آسیا چمن تولید شدند، فیبریلیت بود.

الیاف فیبریلیت

وقتی الیاف فیبریلیت را در راستای طولی نگاه می‌کنیم این الیاف دارای شیارها و بریدگی‌های متعددی هستند که در غالب یک رشته تنیده شده‌اند.  این شیارها به آسانی از یکدیگر فاصله می‌گیرند و به شکل لوزی‌های بزرگ و کوچک در می‌آیند. حالت تابیده و پیچ خورده الیاف فیبریلیت سبب می‌شوند این الیاف مقاومت بالایی داشته باشند و نیروهای کششی بیشتری را تحمل کنند.

شرکت یارا پویش ایرانیان

یکی دیگر از شرکتهای معتبر در زمینه تولید چمن مصنوعی در ایران شرکت یارا پویش ایرانیان است. این شرکت فعالیت خود را در دهه ۹۰ آغاز کرد و به طور تخصصی در زمینه تولید چمن مصنوعی فوتبالی و ورزشی فعالیت دارد. این شرکت انواع چمنهای مصنوعی زمین تنیس، زمین دومیدانی (تارتان) را تولید می‌کند. همچنین این شرکت انواع چمن مصنوعی تزیینی را که از الیاف مونوفیلامنت تولید می‌شوند و ساختار مجعدی با طول بافت متفاوت دارند، به بازار عرضه کرده است. الیاف این شرکت عمدتا از شرکت هاتکو ترکیه وارد می‌شوند. محصولات شرکت یارا پویش ایرانیان کیفیت بسیار بالایی دارند و استانداردهای روز دنیا در تولید این محصولات رعایت شده‌اند.

شرکت ظریف مصور

شرکت ظریف مصور نامی آشنا در زمینه تولید انواع موکت برای مصارف خانگی، هتلی و ادارای است. این شرکت به تازگی وارد تولید چمن مصنوعی در ایران شده است و چندین مدل چمن مصنوعی تزیینی را وارد بازار کرده است.

تولیدکنندگان دیگر چمن مصنوعی

شرکت‌های دیگری نیز هستند که در چندین سال اخیر وارد حوزه تولید چمن مصنوعی در ایران شده‌اند.

 

یک نکته و نتیجه گیری:

به مشتریان چمن مصنوعی ایرانی این که اگر محصول با کیفیت خرید کنند مطمئنا از عمر طولانی و زیبایی بلند مدت آن بهره مند خواهند شد به همین منظور ما چمنزاری‌ها آماده گفنگو بی‌طرفانه با شما هستیم.

هدف این مطلب آشنایی بیشتر مخاطبان چمن مصنوعی با برخی کالاهای ایرانی و شرکت‌های تولید کننده آنها بود. از طرف شرکت چمنزار امیدواریم با مقایسه برخی کالاها و معرفی آنها بتوانیم بیش از پیش نیاز مصرف کنندگان داخلی کشور را با کالایی ایرانی پاسخ دهیم.

نصب و اجرای انواع چمن مصنوعی را از چمنزار بخواهید!

شرکت چمنزار مفتخر است که در طی سالها فعالیت در زمینه فروش، نصب و اجرای چمن مصنوعی توانسته‌است با چند شرکت برتری که در حوزه تولید چمن مصنوعی در ایران فعالیت دارند و از تولیدکنندگان برتر این محصول هستند، همکاری داشته باشد.

شرکت چمنزار ارائه دهنده محصولات تولید شده شرکت آسیا چمن، یارا پویش ایرنیان و ظریف مصور است و این محصولات را در تمامی نقاط ایران با رعایت استانداردهای بین‌المللی نصب و اجرا می‌کند.

برای مشاهده نمونه‌کارهای اجرایی این شرکت می‌توانید وارد این صفحه شوید!

محصولات شرکت چمنزار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

enemad-logo