دهکده ای برای آیندگان

دهکده ای برای آیندگان

دهکده ای برای آیندگان ، آینده‌ای برای فرزندانمان

با ورود به دهکده ای برای آیندگان باهم در زمان سفر می کنیم و در واقع نگاهی می اندازیم به آینده‌ای که با عادت‌های رفتاری و طرز فکر خود برای وضعیت زیست محیطی کره زمین و فرزندانمان می‌سازیم. فراموش نکنید که عادت‌های رفتاری ما هستند که آینده ما را می‌سازند. قطعا بعد از تفرج در دهکده ای برای آیندگان ، چمن مصنوعی را نه تنها به عنوان یک محصول تزیینی بلکه آن را محصولی دوست‌دار طبیعت خواهید دید
که در حفظ انرژی،هزینه و منابع آب ما را کمک خواهدکرد. امیدوارم بعد از خارج شدن از دهکده ای برای آیندگان حداقل یک عادت رفتاری اجتماعی خوب در ما بوجود آمده باشد. به گزارش واشنگتن پست در تیر ماه ۹۳،ایران جزء ۲۴ کشوری است که وضعیت آب در آنها خطرناک است

به جمع حافظان آینده‌ی سیاره زمین خوش آمدید

حفاظت از محیط زیست به طور کلی به حفظ درختان و طبیعت سبز اشاره دارد، اما به معنای وسیع‌تر آن شامل حفاظت از درختان،گیاهان،حیوانات و پرندگان کل سیاره است. در حقیقت یک رابطه منحصر به فرد بین محیط و زندگی وجود دارد برای همین هم حفاظت از محیط زیست برای زنده ماندن و آیندگان حیاتی است. امروزه تخریب محیط زیست و تغییرات غیرمنطقی آب و هوایی بر کل بشر و سبک زندگی آنها تاثیر گذاشته. موقع آن است که تمام جهان با هم و در کنار هم این مشکل را حل کنند. کشورهای فقیر به محیط زیست خود وابستگی بیشتری دارند بنابراین آنها نیاز بالاتری به یک پیمان جهانی برای حل مشکلات آیندگان خود دارند.

نمودار مصرف روزانه آب هر فردهمینطور که می‌بینید مصرف آب هر ایرانی از مردم سایر نقاط جهان بیشتره

میزان مصرف آب در کشاورزی

چرا تعامل دوستانه با محیط زیست ضرورت دارد؟

و چگونه می‌توان از محیط زیست محافظت کرد؟ انسان و طبیعت همواره خواه‌ناخواه در تعامل هستند. اینطور نیست که فقط ما از طبیعت محافظت کنیم، درواقع ما از طبیعت محافظت می‌کنیم تا طبیعت هم به ما خدمت کند. ما از دل طبیعت دنیای مدرن خود را برای آیندگان ساخته‌ایم و سال‌ها در دل طبیعت آزمون و خطاهای به روز شدنمان را انجام داده‌ایم پس ذات ما به طبیعت وابسته است. ما در طبیعت نفس‌های عمیق‌تری می‌کشیم و ضربان قلبمان با آرامش طبیعت هم ریتم می‌شود. پس بسیاری از چیزهای کوچک هستند که باید برای محافظت از طبیعت و کاهش آسیب رسیدن به آن انجام دهیم.

به عنوان مثال:
  •  زباله ها را از طبیعت برداریم و در آن زباله نریزیم.
  • به گیاهان احترام بگذاریم و از کنار آنها با آرامش عبور کنیم.
  • در مصرف آب دقت بیشتری به خرج دهیم.

خانواده، اولین مکتب یادگیری رفتار با محیط زیست

اعضای خانواده می توانند از راه‌های مختلف تصاویری را به کودکان در خصوص حفاظت از محیط زیست برای آیندگان ارائه دهند
به عنوان مثال می شود:

  • مسئولیت هر گیاه در خانه به یکی از اعضای خانواده سپرده شود.

این حس مسئولیت‌پذیری و ارتباط با گیاهان را در آن کودک به وجود می‌آورد و همان کودک بعدها که بالغ می‌شود همان فردی می‌شود که روان‌نویس‌هایی را به نوک درختان بید مجنون وصل می‌کند تا با وزش باد و حرکت شاخه‌ها نقاشی‌های زیبا کشیده شوند.

  • نام گیاهان و انواع آنها را به کوکان آموزش دهیم.
  • اجازه دهیم فرزندانمان با حیوانات ارتباط برقرار کنند.

 

فرزندان شاد با آینده ای درخشان

در کل باید اجازه دهیم و محیطی را فراهم کنیم تا احترام و ارتباط با طبیعت در درون فرزندانمان نهادینه شوند و این مهم میسر نمی‌شود مگر با ارتباط دادن خود و فرزندانمان با طبیعت. اینطور می شود فرزندی سالم تربیت کرد. فرزندی که در اسارت بازی‌های کامپیوتری و چهاردیواری اتاقش نباشد. زمانی نه چندان دور بود که کودکان با روابطی عمیق بین گیاهان و پروانه‌ها و پرندگان زندگی می‌کردند و مرزهای ما را درختان میوه مشخص می‌کردند، تغییر فصل‌ها رنگ طبیعت را به زیبایی تغییر می‌دادند اما امروزه نه تنها دیوار‌های سنگی هستند که تمدن‌ها را از هم جدا کرده‌اند بلکه حقیقت، صداقت و پایداری زندگی را از ما و آیندگان گرفته‌اند.

زندگی امروزه ما نیاز به جانی دوباره دارد

زندگی پیچیده یعنی این که ما امروز برای حل هر مسئله‌ای ده‌ها راه و گزینه مختلف داریم و این ما را از سادگی دور کرده است. میوه‌ها، سوخت‌های فسیلی، چوب، داروها، هوای پاک، تعادل فصل‌ها، بارندگی، جلوگیری از فرسایش خاک و حتی سیل و طوفان، پناهگاه حیوانات و پرندگان همه از مزایای طبیعت برای ما و آیندگان هستند باید قدر آن را دانست و آن را آلوده نکرد. بیایید به این موضوع از بالا نگاه کنیم تا همه را باهم ببینیم آن وقت است که دیگر دستمان را از شیشه ماشین برای خالی کردن زباله بیرون نمی‌آوریم.

ما باید به جای قطع درختان، آنها را پرورش دهیم و به تعدادشان اضافه کنیم. اگر در روز تولد ۵ سال گذشته‌تان یک درخت کاشته بودید امروز خالق بخش کوچکی از طبیعت شده بودید. پس این تمرین را شروع کنیم و تمام خانواده را در زادروزشان با کاشت یک درخت خالق بخشی از طبیعت برای آیندگان شویم. وجود مقام خالقیت در ذات خداوند است که به انسان نیز دمیده شده است.

وقتی تعداد درختان بیشتر شود،آلودگی هوا کمتر می‌شود و آیندگان ما بحران گرم شدن زمین و آلودگی‌های گلخانه ای را کمتر تجربه می کنند.

در دهکده ای برای آیندگان درختان می‌توانند عضوی از خانواده ما باشند. حتی می‌توانیم برای آنها نامی مناسب انتخاب کنیم و از رشد کردن آنها لذت ببریم و مدام به دیدن آنها برویم و از تاثیر آن در فضای پیرامون لذت ببریم.

محصولات شرکت چمنزار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

enemad-logo