موکت چمنی چیست؟

موکت چمنی

کاربری‌های موکت چمنی از دیدگاه و تجارب کاری گروه چمنزار

نکاتی جالب در خصوص محصولی متفاوت از خانواده فضای سبز به نام موکت چمنی که این اواخر شروع به خودنمایی در بازار کرده‌است. همچنان که بازار دو محصول پرطرفدار موکت و چمن مصنوعی ،گرم و تپنده است، بی‌شک یک محصول ریشه گرفته از هر دوی آنها،می‌تواند راه‌کارهای متنوع‌­تری را ارائه دهد. موکت چمن مصنوعی یک محصول منحصربه‌فرد است. ظاهری از چمن مصنوعی را، در قالب و باطن بافت لوپ (گره‌ای) و کات (فرش‌­گونه) موکت، جا داده است.این به این معنی است که، می‌توان از موکت چمنی استفاد­ه‌های بی­شماری کرد. خلاصه کلام اینکه، موکت چمن مصنوعی هم می‌تواند موکت باشد و هم درعین‌حال، به گسترش فضای سبز کمک کند.

پرسش ؟
حالا در این مرحله می‌توانید بگویید، چه کاربری‌هایی از این محصول به ذهن شما رسیده است؟

 موکت چمنی در با­غ‌تالارها

گاهی مدیران باغ‌تالارها، تمایل دارند تا پوششی را که از زیبایی بهره‌مند است، زیر پای عروس و داماد پهن کنند و بعد از مراسم اقدام به جمع‌آوری آن نمایند. در این گونه مواقع، ما در کنار چمن مصنوعی در باغ تالار موکت­ چمنی با بافت کات‌پایل را پیشنهاد می‌دهیم که هم زیباست و هم ساختاری مستحکم برای پرتابل دارد.

موکت چمنی در رستوران‌های سرپوشیده

مدیران مجموعه‌های پذیرایی، از این لذت می‌برند که کف رستورانشان پوششی داشته باشد که به افزایش رنگ یا فضای سبز، در آن محیط کمک کند. درعین‌حال، روش‌­های نظافت و شستشوی راحتی نیز داشته باشد.
در چنین شرایطی نیز، ما موکت‌های چمنی بافت لوپ یا گره‌ای را پیشنهاد می‌دهیم. زیرا به آسانی می‌توان، سطح روی آنها را جارو کشید و نظافت کرد. به علاوه، این محصول از بافتی با ترکیب دو رنگ سیر و روشن سبز، بهره می‌برد که بسیار زیباست.

کاربری‌های خلاقانه موکت چمن مصنوعی

  • آیا بازی مینی‌گلف را در آپارتمان یا فضای سرپوشیده تجربه کرده‌اید؟ به جز چمن مصنوعی مینی گلف موکت‌های چمنی با بافت کات، مناسب‌ترین کفپوش برای ورزش مینی‌گلف در فضای سرپوشیده هستند.
  •  گاهی برای مسابقات رباتیک، مخصوصا ربات‌های فوتبالیست، نیاز به پوششی است که تردد ربات‌ها را با کندی مواجه نسازد.استفاده از موکت­ چمنی لوپ و کات که قابلیت اجرای خط‌کشی متناسب با بازی ربات‌های فوتبالیست را نیز دارد، برای این کاربری، بسیار هوشمندانه است.
  • اگر در خانواده شما افرادی هستند که به فوتبال عشق می‌ورزند، می‌توانید به عنوان هدیه، کف اتاق آنها را مجهز به پوشش موکت‌های چمنی با خط‌کشی مشابه بازی فوتبال کنید.
  • تعریف کیفیت موکت‌های چمنی، در پایداری و مقاومت آن­ها در برابر نیروهای کششی و سایشی خلاصه می‌شود. به همین خاطر است که، ما این محصول را برای کاربری‌های ورزشی سنگین، مانند گراس­فیت پیشنهاد می‌دهیم.

موکت چمنی یا چمن موکتی مسئله این است

با کمی فاصله گرفتن از بخش کاربری‌های موکت چمنی، این نکته مهم را می‌گوییم که هیچ­گاه چمن مصنوعی طرح موکت را با چمن موکتی اشتباه نگیرید.
در صنف ما مجریان موکت و کفپوش، به پوشش‌های مربوط به کف، که در آنها، ارتفاع الیاف، کوتاه و تراکم آن، بالا باشد، چمن مصنوعی می‌گویند.
در این تصویر نمونه‌ای از چمن موکتی را ملاحظه می‌کنید.

چمن مصنوعی مدل یاس

چمن مصنوعی مدل یاس

موکت‌های چمنی از خانواده موکت‌ها هستند که با ظاهری بسیار شبیه به چمن مصنوعی، تولید می­‌شوند، اما کاربری خاص خود را دارند.
در تصاویر زیر، مدل‌های مختلفی از موکت‌های چمنی را ملاحظه می‌کنید.

نمونه موکت چمنی مدل فرش‌گونه

موکت چمنی مدل بافت کات (فرش‌گونه)

ساختار انواع موکت چمن مصنوعی و محل استفاده از آن‌ها

ما در موکت‌های چمنی، دو بافت متنوع با شکل‌ها و رنگ خاص خود را مشاهده می‌کنیم. یکی از بافت­‌ها به بافت لوپ یا گره‌­ای معروف است و دیگری به بافت کات یا فرش‌گونه. بافت‌های گره‌ای برای محل‌های پرتردد، مناسب‌تر هستند زیرا انسجام و استحکام بیش­تری دارند. اما بافت‌های کات که ظاهری نزدیک‌تر به چمن مصنوعی دارند، می‌توانند پوششی مناسب برای کاربری‌های کم‌تردد، یا با تردد متوسط باشند.

از ویژ­گی­‌های منحصر به فرد موکت چمنی

  • موکت‌های چمنی به شما نگاهی زیبا را ارائه می‌دهند.
  • استحکام و پایداری موکت‌های چمنی در برابر تردد، بسیار بالا است
  • موکت‌های چمنی با مواد شوینده معمولی، به آسانی نظافت می‌شوند و در برابر لکه‌ها، مقاوم هستند.
  • موکت‌های چمنی در کنار زیبایی، گرم و دلنشین نیز می‌باشند.

روش اجرای موکت‌های چمنی

موکت‌های چمنی مانند دیگر موکت‌ها­، در چند مرحله اجرا می‌شوند. ما آنها را به‌صورت بخش به بخش به شما توضیح می‌دهیم:

مرحله اول

این مرحله شامل باز کردن رول‌ها و پهن کردن آن می‌شود. (قابل توجه است که موکت‌های چمنی نیاز به هیچ‌گونه لایه اضافی یا ژئوتکس ندارند).

موکت چمنیمرحله دوم

قواره‌­های پهن شده را با توجه به الگوی فضا، پهن می‌کنیم و اضافات آن را برش می‌دهیم.

موکت چمنی مرحله سوم

که قبل از مرحله برش نهایی می‌باشد، کف را آغشته به چسب مخصوص موکت­ می‌کنیم. در نظر داشته باشید که محل درزهای موکت چمنی، نیاز به چسب بیشتری دارد تا در برابر ترددهای بالا، شاهد باز شدن درزهای آن نباشیم.

موکت چمنیمرحله چهارم

روی موکت‌ها را با غلطک، صاف و هموار می‌کنیم تا تمامی موج‌ها و برآمدگی‌های سطح، به کناره‌ها منتقل شود.

موکت چمنیآخرین مرحله

اضافات موکت‌های چمنی را از کناره‌های آن، برش می‌دهیم. دورتادور دیوار را با چکش، ضربه‌کوبی می‌کنیم تا لبه‌ها بر روی زمین بخوابند.

موکت چمنینکته

این روش نصب، در متراژهای کوچک، می‌تواند توسط افرادی که تقریبا، فنی هستند انجام ­شود. اما در فضاهای بزرگتر، حتما نیاز است تا متخصصان اجرای موکت، کار را در دست بگیرند.

ضد لکه بودن موکت چمنی

قبل از هر چیزی ذکر این نکته مفید به نظر می‌­رسد که، شما به راحتی می‌توانید با کفش بر روی موکت‌های چمنی قدم بردارید. زیرا این محصولات با توجه به بهره‌­مند بودن از الیاف پلی‌آمید و پلی‌اتیلن، در برابر نفوذ لکه‌ها، مقاوم هستند. در ادامه روش نظافت موکت‌های چمنی را از نظر می‌گذرانیم.

چگونگی نظافت موکت­های چمنی

  • اگر می‌خواهید موکت‌های چمنی را غبار روبی کنید، بهترین وسیله برای این­کار، جاروی مکنده یا جار­وهای فرچه‌ای می‌باشد.
  • اگر قصد زدودن لکه‌های موکت چمنی را دارید، بهترین مایع برای این کار، شامپو فرش می‌باشد؛ با این توضیح که در آب ولرم رقیق شده باشد.
موکت چمنی
توجه­

دقت داشته باشید که پس از انجام مرحله شستن موکت چمنی، بهتر است که محل شستشو را با یک دستمال پارچه‌ای، پاک کرده و رطوبت به جامانده را، تاحد امکان جمع کنید.

سخن پایانی

در پایان باید گفت، که موکت‌های چمنی با افتخار (made in Iran) هستند. گروه چمنزار آن را به عنوان محصولی با کیفیت به بازار چمن مصنوعی و همچنین موکت کشور، معرفی می‌کند.

نتیجه‌گیری

به سبزی چمن، به آرامش طبیعت

موکت چمنی در میان موکت‌ها، یک محصول خاص و منحصر به فرد به حساب می‌آید. این محصول تداعی‌کننده چمن طبیعی است و به خاطر رنگ و لطافتش مورد توجه می‌باشد. چمن مصنوعی طرح موکت به خاطر داشتن دو بافت لوپ و کات، همه آنچه را که شما از یک موکت انتظار دارید را برای شما فراهم می‌سازد. این محصول به خاطر داشتن بافت‌های مناسب، می‌تواند در اکثر کاربری‌ها مورد استفاده قرار گیرد. از ویژگی‌های برجسته این محصول، می‌توان به زیبایی بافت، دوام و استحکام در برابر تردد­های بالا، قابلیت شستشوی آسان، ایجاد یک نگاه زیبا و مقاومت در برابر لکه‌ها اشاره کرد.

برای اطلاع از قیمت چمن مصنوعی موکتی با کارشناسان فروش چمنزار تماس بگیرید. ۵٧٧٣٢-٠٢١

محصولات شرکت چمنزار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

enemad-logo