چگونه باید برای آبیاری چمن مصنوعی استادیوم اقدام کنیم؟

آبیاری چمن مصنوعی

آبیاری چمن مصنوعی استادیوم ممکن است تا حدودی غیرمنطقی به نظر برسد، چراکه بعضی از مردم تصور می کنند آبیاری صرفا مخصوص چمن های طبیعی است و نمونه های تزئینی و مصنوعی آن نیازی به چنین اقداماتی ندارند.

این تصور صحیح نیست، چراکه اتفاقا شستشوی چمن مصنوعی دارای مزیت های مخصوص به خود است. البته مطمئنا در این فرایند، تفاوت هایی با آبیاری چمن طبیعی وجود دارد. در این مقاله تلاش می کنیم تا به طور مفصل در این باره صحبت کنیم؛ با ما همراه باشید.

چمن مصنوعی و آبیاری!

در این سال ها که بیشتر از هر زمان دیگری با بحران جهانی آب دست و پنجه نرم می کنیم، چمن مصنوعی جایگزینی مناسب برای نمونه های طبیعی این محصول به حساب می آید، چراکه مصرف آب در آن به مراتب کمتر است؛ البته نباید فراموش کنیم که حتی در چمن های مصنوعی نیز از آب استفاده می شود و اما نکته اینجاست که آبیاری چمن مصنوعی ورزشی یا استادیوم، محیط های تفریحی یا سایر موقعیت ها، از زوایای گوناگونی با آبیاری چمن طبیعی متفاوت است.

در فرایند آبیاری چمن مصنوعی استادیوم حجم آب کمتری استفاده می شود و علاوه بر این، دفعات آن هم به مراتب کمتر از آبیاری چمن طبیعی است؛ همچنین، در این فرایند از دستگاههای خاصی استفاده می شود که در مصرف آب صرفه جویی می کنند.

چرا حجم آب مصرفی مهم است؟

گفتنی است که مطابق با آخرین برآوردهای سازمان های بین المللی، چیزی در حدود یک سوم از کل آب مصرفی در شهرها برای آبیاری محیطهای سبز استفاده می شود که بخش مهمی از آنها چمن های طبیعی هستند؛ این مسئله به خوبی بیانگر نگرانی دولتها در استفاده بی رویه از آب است، چون با این حجم از مصرف آب، مطمئنا سهمیه آب آشامیدنی یا آب برای مصارف دیگر، دچار کمبود شدید خواهد شد.

تنظیم بودجه برای چمن مصنوعی!

این مشکل باعث شده که در سالهای اخیر، بسیاری از دولت ها و سازمان های درگیر بحران آب، به تنظیم بودجه هایی بپردازند که برای طراحی آن دسته از محیطهای سبز و موقعیتهای تفریحی اختصاص دارند که با استفاده از چمن مصنوعی طراحی شده اند. بدون شک، بخشی از این موقعیتها، زمین های ورزشی هستند که در متراژهای بالا طراحی می شوند و در صورت استفاده از چمن طبیعی، نیازمند آبیاری های سنگین اند. با همه این تفاسیر، ما در این مقاله قصد داریم درباره آبیاری چمن مصنوعی استادیوم صحبت کنیم و این مسئله ممکن است در برخورد اول برای فعالان بحران آب نگران کننده باشد، در حالی که شیوه آن با شیوه آبیاری چمن طبیعی کاملا متفاوت است.

تفاوت آبیاری چمن مصنوعی استادیم و چمن طبیعی

در اولین قدم، باید این مسئله را مدنظر داشته باشید که حجم آب مصرفی برای آبیاری چمن طبیعی به مراتب بیشتر از نمونه های مصنوعی است؛ علاوه بر این، دفعات آبیاری نیز در این محصول بیشتر است. همچنین، آبیاری در چمن مصنوعی صرفا یک گزینه پیشنهادی به حساب می آید، صرفا مخصوص به برخی از فصول سال است و باعث افزایش طول عمر چمن مصنوعی می شود، در حالی که در نمونه های طبیعی، اگر آبیاری انجام نشود، چمن به سرعت خشک می شود و دیگر امکان استفاده از آن وجود نخواهد داشت.

آبیاری چمن مصنوعی

علت آبیاری چمن مصنوعی استادیوم چیست؟

حالا که مقدمات کلی را بیان کردیم و تا حدودی با تفاوت آبیاری چمن مصنوعی استادیوم، محیط‌های تفریحی و سایر موقعیتهای ورزشی آشنا شدید، باید چند کلمه ای هم درباره این مسئله صحبت کنیم که اصلا چرا چنین فرایندی انجام می شود و به بیان دیگر، این پروسه چه کمکی به نگهداری از چمن مصنوعی خواهد کرد.

چمن مصنوعی و فصل های گرم سال

زمانی که زمینی را با چمن مصنوعی فوتبالی، ورزشی یا تفریحی پوشش می دهیم، باید به این مسئله توجه داشته باشیم که این محصول در هریک از فصل های سال نیازمند نگهداری دقیق و استاندارد است تا بتواند بیشترین میزان بازدهی را داشته باشد. مثلا در فصل سرما، لازم است که سطح چمن با یک کاور پلاستیکی پوشانده شود تا بارش های احتمالی آسیبی به الیاف آن وارد نکند.

گرما زدایی از چمن مصنوعی

در فصل گرما نیز به دلیل اینکه محوطه های ورزشی به طور پیوسته تحت تابش خورشید قرار می گیرند، الیاف آنها بیشتر از حد معمولی گرم می شود؛ در چنین زمان هایی، لازم است که با استفاده از تکنیک های گوناگونی از چمن گرمازدایی کنیم. جالب است بدانید که یکی از اصلی ترین دلایل آبیاری چمن مصنوعی استادیوم، دقیقا همین مسئله گرمازدایی است که در ایام گرم سال باید به شکل هفتگی یا ماهانه انجام شود.

گرما زدایی و افزایش طول عمر چمن

توجه داشته باشید که این مسئله به شکل مستقیم با طول عمر مفید چمن مصنوعی ارتباط دارد و تضمینی برای سلامت و ماندگاری آن خواهد بود؛ پس لازم است که با دقت انجام شود تا علاوه بر گرمازدایی، امکان انتقال حرارت از زمین به کفش و پای ورزشکاران را هم به حداقل برساند.

آبیاری چمن مصنوعی

ابزار آبیاری چمن مصنوعی

آبیاری چمن مصنوعی استادیوم با آبیاری چمن طبیعی تفاوتهای زیادی دارد؛ یکی از این تفاوتها، ابزار و روشهای این دو فرایند است. گفتنی است که برای آبیاری چمن مصنوعی بهتر است که از دستگاهی به نام واترجت استفاده کنیم که به شکلی طراحی شده تا آب را با هوا ترکیب کند و در نهایت، به شکل پودری بر روی زمین بپاشد. استفاده از این دستگاه، باعث یک صرفه جویی چشمگیر در حجم آب مصرفی می شود و علاوه بر آن، فرایند آبیاری چمن مصنوعی استادیوم یا سایر موقعیتهای وسیع را ساده تر از قبل می کند.

تماس با شرکت چمنزار

در این مقاله ابتدا تلاش کردیم تا تفاوت آبیاری چمن مصنوعی استادیوم را با ورزشگاه هایی که با چمن طبیعی پوشش دهی شده اند، بیان کنیم؛ پس از آن، بیان کردیم که این فرایند تا چه میزانی اهمیت دارد و چرا باید انجام شود. همچنین به این مسائل اشاره کردیم که آبیاری چمن مصنوعی استادیوم تا حدودی مربوط به فصول گرم سال است و بهتر است که در این ایام، با استفاده از دستگاه واترجت، به شکل هفتگی یا ماهیانه انجام شود.

برای خرید چمن مصنوعی تزیینی می توانید وارد فروشگاه آنلاین چمنزار شوید. همچنین، می توانید از مشاوره های رایگان خرید چمن مصنوعی بهره مند گردید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های ۰۲۱۵۷۷۳۲، ۰۹۱۹۹۵۲۱۰۴۰ و ۰۹۱۹۹۵۲۱۰۷۰ در تماس باشید.

محصولات شرکت چمنزار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

enemad-logo