چمن هیبریدی را بهتر بشناسیم!

چمن هیبریدی

گرما و تابش نور خورشید در برخی مناطق گرمسیری باعث پژمردگی و تغییر رنگ چمن طبیعی می‎شود و یا آسیب‌های جبران ناپذیری را به فضای سبز وارد می‌کند. از طرف دیگر، مراقبت و نگهداری از چمن طبیعی بسیار هزینه‌بر و وقت‌گیر خواهد بود. به همین دلیل، تمایل افراد به استفاده از چمن مصنوعی و تکنولوژی‌های مدرن به طور فزاینده‌ای افزایش یافته است. به گونه‌ای که امروزه محصولی به نام چمن مصنوعی هیبریدی وارد صنعت چمن مصنوعی شده و در بیش از ۴۰ زمین‌ ورزشی بزرگ جهان مورد استفاده قرار گرفته است.

چمن هیبریدی یکی از اصطلاحات نوظهور در عصر حاضر است و به یک محصول ترکیبی با ویژگی‌های منحصر به فرد اشاره دارد. در حقیقت، چمن مصنوعی هیبریدی ترکیبی از چمن مصنوعی و چمن طبیعی است که برای اولین بار در زمین چمن مصنوعی فوتبال مورد استفاده قرار گرفت و نتایج رضایت بخشی به همراه داشت.

 

 

چمن هیبریدی چیست؟

وب‌سایت avengrass چمن مصنوعی هیبریدی را یک چمن ترکیبی از نخ‌های چمن مصنوعی و الیاف چمن طبیعی معرفی می‌کند که ایده اصلی آن طراحی یک محیط محافظت شده برای ساقه چمن طبیعی است. ایده چمن ترکیبی در دهه ۱۹۹۰ شکل گرفت و به مرور زمان توسعه یافت و در چند سال اخیر به عنوان یک روش مدرن مورد استقبال قرار گرفته است؛ زیرا با استفاده از این تکنیک و فناوری پیشرفته مقاومت فضای سبز در برابر کوبش، فرسایش و تردد افزایش می‎یابد و ماندگاری این زمین سه برابر بیشتر از زمین چمن طبیعی خواهد بود.

چمن هیبریدی استادیوم امارات لندن

عملکرد چمن هیبریدی بدین صورت است که ابتدا سطح زمین با استفاده از دستگاه‌های مخصوص مسطح و متراکم می‎شود. سپس، کانال‌های زهکشی در سطح زیرین زمین طراحی و لوله‌های زهکش درون آن جایگذاری خواهند شد. در گام بعد، سطح هر یک از کانال‌ها با استفاده از مصالح شنی ریز پر می‌شود و پس از اتمام فرآیند زهکشی و زیر سازی، چمن مصنوعی هیبریدی که دارای لایه نرم چوب پنبه‌ است، بر روی سطح زمین پهن می‌‎گردد. بعد از نصب و اجرای چمن مصنوعی نوبت به کاشت دانه‌های بذر در میان الیاف چمن مصنوعی و کوددهی آن‌ها می‌رسد. به مرور زمان و بعد از کوددهی و آبیاری مداوم، چمن‌های طبیعی در میان الیاف چمن‌ مصنوعی هیبریدی رشد می‌کنند.

قسمت بالایی الیاف چمن مصنوعی از الیاف چمن طبیعی محافظت می‌کند و احتمال آسیب دیدگی چمن طبیعی را در اثر عوامل خارجی کاهش می‌دهد. همچنین، لایه بکینگ چمن مصنوعی هیبریدی وظیفه محافظت از ریشه چمن طبیعی را بر عهده دارد و مانند یک تقویت کننده و پشتیبان عمل می‌کند.

مزایای استفاده از چمن هیبریدی

امروزه مزایای چمن مصنوعی هیبریدی در مقایسه با چمن طبیعی بر هیچکس پوشیده نیست. اگرچه هزینه اجرای چمن مصنوعی هیبریدی بیشتر از چمن طبیعی است، اما نگهداری و مراقبت کردن از آن کم هزینه‌تر و آسان‌تر خواهد بود و ماندگاری بیشتری در مقایسه با چمن طبیعی دارد. همچنین، زمین چمن هیبریدی در چهار فصل قابل استفاده خواهد بود.

از دیگر ویژگی‌های این محصول هیبریدی می‌توان به این موضوع اشاره کرد که چمن مصنوعی یک زمین ورزشی با عمکرد چمن طبیعی و ویژگی‌های مثبت چمن مصنوعی برای شما به ارمغان می‌آورد و با استفاده از آن می‌توان سرانه فضای سبز را در تمام نقاط جهان افزایش داد.

چمن مصنوعی هیبریدی

از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. قابل اجراء و استفاده برای تمام رویدادها
  2. مقاومت بالا الیاف در برابر کوبش، فشار و ساییدگی
  3. کاهش احتمال شکستگی الیاف چمن طبیعی
  4. بهبود عملکرد بازیکنان در مقایسه با یک زمین چمن طبیعی استاندارد
  5. طراحی یک زمین ورزشی بدون گودال‌های گلی و آلوده
  6. طراحی یک زمین ورزشی در کوتاه ترین زمان ممکن
  7. صرفه جویی در هزینه‌های آبیاری به خصوص در مناطق کم آب

معایب استفاده از چمن هیبریدی

در وهله اول، برخی از بازیکنان ترجیح می‌دهند که در یک زمین چمن طبیعی بازی کنند و مصنوعی بودن الیاف چمن را بزرگترین ایراد و عیب می‌دانند. در صورتی که این ایراد به ظاهر بزرگ، در مقابل مزایای این فناوری رنگ باخته و بسیار کوچک به نظر می‌رسد.

مورد دوم این است که احتمال رشد الیاف چمن طبیعی و یا رشد علف‌های هرز در میان چمن مصنوعی هیبریدی وجود دارد و این امر باعث می‎شود تا به مرور زمان، وظایف شما برای مسطح سازی سطح الیاف و زیباسازی ظاهر فضای سبز افزایش یابد.

لازم به ذکر است که مجموعه چمنزار در تمام مراحل نصب و زیباسازی مجدد چمن هیبریدی همراه شما خواهد بود. در صورتی که احساس می‌کنید فضای سبز شما نیاز به زیباسازی و یا تمیز کردن چمن مصنوعی دارد، می‌توانید با چمنزار تماس بگیرید. کارشناسان و نمایندگان چمنزار در یک زمان مناسب برای ارائه خدمات به شما، هم‌وطنان عزیز در سراسر کشور، اقدام خواهند کرد.

چمن هیبریدی استادیوم البیت قطر

بزرگترین استادیوم‌های فوتبال که به چمن هیبریدی مجهز هستند!

امروز بسیاری از معروف‌ترین و بزرگترین استادیوم‌های فوتبال و ورزشگاه‌ها از چمن هیبریدی به عنوان کفپوش استفاده می‌کنند که محبوب‌ترین آن‌ها را در زیر معرفی خواهیم کرد:

  • استادیوم نیوکمپ در بارسلونا
  • استادیوم گودیسون پارک
  • استادیوم سنت جیمز پارک
  • استادیوم ماراکانا
  • استادیوم استمفورد بریج
  • استادیوم ولگوگراد آرنا
  • استادیوم امارات- لندن
  • استادیوم سن سیرو
  • استادیوم ایبراکس
  • استادیوم اتحاد- منچستر
  • استادیوم المپیک
  • استادیوم بومبرنرا
  • استادیوم اولدترافورد- منچستر
  • استادیوم البیت قطر (جام جهانی قطر ۲۰۲۲)
  • استادیوم لوژنیکی (جام جهانی ۲۰۱۸)

چمن فوتبالی هیبریدی

نصب چمن هیبریدی را به چمنزار بسپارید!

در مطالب فوق، چمن مصنوعی هیبریدی را با یکدیگر بررسی کردیم. شاید برایتان جالب باشد که از این محصول برای کسب مقام در تورنمنت‌های بزرگ مانند جام جهانی و قهرمانی اروپا نیز استفاده می‌شود. همین موضوع باعث افزایش شهرت و محبوبیت چمن مصنوعی هیبریدی در سراسر جهان شده است.

چمن مصنوعی هیبریدی یک چمن طبیعی با الیاف مصنوعی تقویت شده است که دارای مزایای چمن طبیعی با قدرت و ماندگاری چمن مصنوعی است که مقاومت بسیار بالا در برابر سایش و انعطاف پذیری قابل قبول برای سازگاری با کاربری‌ها و محیط‌های مختلف دارد. در این راستا، مجموعه چمنزار به عنوان یکی از تولیدکنندگان پیشرو در ایران و عرضه کنندگان چمن‌های مصنوعی باکیفیت در تلاش است تا با تقویت الیاف چمن طبیعی و نصب چمن مصنوعی هیبریدی، خدمات باکیفیتی را به شما ارائه دهد و گامی بزرگ در مسیر تامین نیازهای شما، همراهان و هم‌وطنان عزیز، بردارد.

 

محصولات شرکت چمنزار

4 دیدگاه برای “چمن هیبریدی را بهتر بشناسیم!

  1. ‌ساناز گفته:

    اونجایی که بنده به فوتبال علاقه دارم می‌دونم استفاده ازین چمن یکی از بزرگترین استادیوم های ورزشی که ساخته شده بود و مشکل رشد چمن طبیعی رو داشت از ورشکستگی نجات داد.

  2. محسن گفته:

    چرا قیمت این چمن مصنوعی شما از چمن مصنوعی اترس گرس مناسب تره ؟ دلیل این تفاوت قیمت و ارزونی شما چیه ؟
    کیفت کاراتون هم مثل همه

    • علی حسن آبادی گفته:

      شرکت چمنزار به عنوان تامین کننده در بازار چمن مصنوعی فعالیت دارد به همین دلیل به نسبت دیگر رقبا با قیمت به صرفه تری اجناس را عرضه میکند.
      دلیل تفاوت قیمت فروش عمده هست که متراژ بالا فروش میره با سود کم،اترس گرس تولید کننده نیست،یک تولید کننده در ایران هست اون هم آسیا چمن یا کرمان موکت هست
      میتوانید با همکاران ما برای مشاوره تماس بگیرید . ممنون ازنظرتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

enemad-logo