چگونه بهترین جیم خانگی را طراحی کنیم؟

جیم خانگی

یک جیم خانگی متفاوت داشته باشید!

آیا به این فکر کرده اید که می توان در خانه و آپارتمان هم حرفه ای ورزش کرد؟ اگر در شهرهای بزرگ زندگی می کنید، خیلی خوب می دانید که رفتن به باشگاه ورزشی برایتان دردسر دارد چون به هر حال مجبورید زمان زیادی را در ترافیک سپری کنید. به همین دلیل هم است که در ساخت خانه ها و آپارتمان های شهرهای بزرگ، ساخت جیم خانگی به یکی از گزینه های اصلی ساخت و ساز تبدیل شده است.

آیا شلوغی باشگاه های بدنسازی و سر و صدای زیاد باشگاه ها شما را اذیت می کند؟ نسبت به تمیزی و بهداشت باشگاه ورزشی وسواسی دارید؟ از وقت گذراندن در خانه و ورزش با افراد خانواده یا دوستان بیشتر لذت می برید؟ پاسخ تان به هر کدام از سوالات مثبت باشد، باید به فکر یک جیم خانگی باشید یا به خانه ای نقل مکان کنید که این امکانات را داشته باشد. آنچه در ادامه می خوانید، نکاتی درباره طراحی و ایجاد جیم شخصی یا خانگی است که بد نیست آن را مد نظر قرار دهید.

جیم خانگی

هزینه ساختن جیم خانگی

یکی از مزایای ایجاد باشگاه ورزشی خانگی این است که می توان با توجه به بودجه شخصی برای ساخت آن برنامه ریزی و هزینه کرد. لازم نیست به روزترین و گران قیمت ترین وسایل ورزشی را برای جیم شخصی خود تهیه کنیم. چه بسیار وسایل در خانه هستند که گوشه گاراژ یا انبار خانه خاک می خورند و سال هاست رنگ نور را ندیده اند. اگر شما هم از آن دست افرادی هستید که انبار خانه تان پر است از وسایل کهنه و قدیمی خانه، بهتر است در خرید لوازم ورزشی برای جیم خانگی دقت کنید.

چراکه این وسایل می تواند برایتان هزینه هنگفتی داشته باشد؛ بویژه اگر خرید وسایل ورزشی شیک و به روز شما را وسوسه هم بکند. با این وجود همان طور که گفتیم با هر بودجه ای می توانیم این وسایل را خریداری کنیم. بسیاری بر این باورند که برای داشتن جیم خانگی مجبوریم هزینه زیادی برای خرید وسایل تخصصی صرف کنیم.

اما حقیقت این است که این ادعاها واقعیت ندارد و حتی بسیاری از این وسایل برای جیم های تجاری و باشگاه های ورزشی هم به کار نمی آیند؛ چه برسد به جیم های خانگی. در ایران می توان از طریق سایت دیجی کالا بهترین و مقرون به صرفه ترین وسایل ورزشی را خریداری کرد و متحمل هزینه های هنگفت هم نشد.

باید توجه داشته باشیم که جیم خانگی به تدریج بزرگ می شود و شما در ابتدا تنها به اساسی ترین وسایل نیاز دارید. و وقتی زمان مناسب فرا برسد، می توانید زمان و هزینه بیشتری برای جیم شخصی خود کنار بگذارید.

 

داشتن یا نداشتن باشگاه ورزشی خانگی؟

مسئله بسیار مهم این است که پیش از ایجاد چنین فضایی باید از خود سئوال کنید آیا داشتن جیم خانگی برای شما خوب است یا نه. خیلی از افراد دوست دارند زمان تفریح خود را کنار دیگران سپری کنند و حضور در جمع به آنها انگیزه بیشتری برای حرکت و ورزش می دهد. درواقع باید خود را بشناسید و بدانید که تنها تمرین کردن را ترجیح می دهید یا در جمع ورزش کردن را.

در مجموع اگر دوست دارید هنگام ورزش کردن کنار خانواده باشید، و زمان بیشتری را با آنها سپری کنید، داشتن جیم خانگی بهتر از ثبت نام در باشگاه است.

 

ایجاد یک فضای انگیزشی

دیگر عاملی که باید به آن توجه کنید که لذّت بخش ترین مرحله ایجاد جیم خانگی هم به حساب می آید، تصمیم گیری درباره فضای مورد نظر است! در این باره فکر کنید که چه چیز برای ورزش کردن به شما انگیزه می دهد و فضای خود را از لحاظ بصری به گونه ای طراحی کنید تا بهترین عملکرد را داشته باشید. خوب است که فضا را بسته به شخصیت خود بچینید.

 

جریان هوا را از یاد نبرید

تهویه فضای باشگاه ورزشی خانگی بسیار مهم است. فضا را به گونه ای طراحی کنید که هوا جریان داشته باشد. بدن به علت تعرق بالا گرم می شود و نیاز است تا هوای تازه به اتاق وارد شود تا روند تنفّس تان با مشکل مواجه نشود.

 

کفپوش را فراموش نکنید

از وسایل عمومی که می توان در ابتدا برای باشگاه ورزشی خانگی خود استفاده کنیم می توان به دمبل، هالتر، نیمکتی که قابلیت خم شدن و تنظیم داشته باشد، جالباسی و … اشاره کرد. ولی یکی از مهمترین جوانب مهم در جیم های خانگی، کفپوش باشگاه ورزشی خانگی است که حتما باید در انتخاب آن دقت کنید. در حقیقت انواع کفپوش پی وی سی برای این منظور وجود دارند که با مشاوره گرفتن از فروشنده های خبره کفپوش می توانید به بهترین انتخاب و کالا برسید.

در مرحله بعدی ایجاد امکانات در جیم های خانگی و خرید لوازم مورد نیاز در این فضاها باید به خرید آینه هم اشاره کرد. چون افراد زیادی هستند که به آینه در محل ورزش خود نیاز دارند.

چگونه بهترین جیم خانگی را طراحی کنیم؟

چمن مصنوعی را به هیچ وجه فراموش نکنید!

یکی از ویژگی های منحصر به فرد چمن مصنوعی این است که برگ‌های آن بسیار نرم و انعطاف پذیر هستند و به راحتی می توان بر روی آنها راه رفت و یا دراز کشید. این برگها هیچ گونه زبری را بر روی پوست بدن به وجود نمی آورند. در نتیجه از چمن مصنوعی می‌توان برای پوشش باشگاه خانگی استفاده کرد. در نتیجه آنها به راحتی می توانند بر روی این چمن دراز بکشند، گویی در دل طبیعت هستند!

چگونه بهترین جیم خانگی را طراحی کنیم؟

حال جیم خانگی شما آماده است! و تنها کافی است برنامه مدوّن ورزشی خود را انتخاب و به آن عمل کنید.

محصولات شرکت چمنزار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

enemad-logo