بهترین چسب برای چمن مصنوعی

چسب چمن مصنوعی

بهترین چسب چمن مصنوعی کدام است؟ یک چسب با کیفیت چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ به احتمال زیاد شما هم در ورزشگاه‌ها و استادیوم‌های ورزشی یا اماکن اداری و تجاری با چمن‌مصنوعی (Artificial Grass) مواجه شده‌اید.

چمن مصنوعی از جنس پلی‌پروپیلن، پلی‌اتیلن و پلی‌آمید است و به دلیل ماندگاری بالا و مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی موفق شده است تا به یکی از پراستفاده‌ترین محصولات برای تزئین و زیباسازی فضای داخلی و بیرونی ساختمان‌های اداری، تجاری و مسکونی تبدیل شود. با نصب چمن مصنوعی در محل کار یا محل زندگی‌تان دیگر نیاز نیست که برای ورزش کردن یا تفریح به دل طبیعت بروید.

یکی از المان‌های مورد استفاده در فرآیند طراحی فضای سبز و اجرای چمن مصنوعی، چسب است که نقش پررنگی در نصب صحیح، ماندگاری فضای سبز و زیبایی ظاهری چمن مصنوعی دارد. از این جهت، آشنایی با انواع چسب چمن مصنوعی از اهمیت بسزایی برخوردار می‌باشد. برای آگاهی بیشتر شما در رابطه با انواع چسب و مزایای استفاده از آن در نصب و اجرای چمن مصنوعی، قصد داریم تا در این مقاله یک راهنما کلی در مورد بهترین چسب ارائه نماییم. پس تا آخر مطالب همراه ما باشید.

چمن مصنوعی باغ تالار دانیال

چسب چمن مصنوعی

در دنیای امروز و زندگی آپارتمانی، علاقه افراد به طراحی فضای سبز افزایش یافته است. به همین خاطر، میزان استفاده از چسب مخصوص چمن مصنوعی به طور روزانه افزایش پیدا می‌کند. چسب مخصوص چمن مصنوعی به چسبی با ویژگی‌های منحصر به فرد گفته می‌شود که در فرآیند نصب و اجرای چمن سبز از جمله چمن مصنوعی تزئینی و چمن مصنوعی ورزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به طور کلی می‌توان از دو نوع چسب تک جزئی و دو جزئی برای نصب چمن مصنوعی در سطوح مختلف استفاده کرد. که در ادامه مطالب به بررسی دقیق‌تر هر یک از آن‌ها خواهیم پرداخت.

۱- چسب چمن مصنوعی تک جزئی

چسب تک جزئی به نام چسب صنعتی یا چسب موکتی نیز معروف است و بر پایه سیمان و پلیمر می‌باشد. این محصول از استحکام بالایی برخوردار است و از آن برای کفاشی، نصب سرامیک، سنگ و چمن مصنوعی در مناطق کم بارش و کم تردد استفاده می‌شود. این محصول به دلیل داشتن الاستیسیته بالا، مقاومت بالایی در برابر حرکات سطحی ارتعاشی، تغییر دما و تغییر شکل دارد و برخلاف چسب دو جزئی، نیاز به ترکیب با ماده دیگر ندارد.

در هنگام استفاده از چسب تک جزئی، ابتدا سطح زمین به چسب تک جزئی آغشته می‎شود و بعد از گذشت چند دقیقه، گاز چسب مخصوص چمن مصنوعی از بین می‌رود و قابلیت چسبندگی چسب افزایش می‌یابد. اکنون وقت آن است که چمن مصنوعی به آرامی بر روی سطح زمین قرار بگیرد. نکته‌ای که وجود دارد این است که کاهش دمای محیط تا ۱۰ الی ۳۰ درجه در هنگام نصب چمن مصنوعی باعث افزایش قدرت چسب و بازدهی بیشتر آن می‌شود.

۲- چسب چمن مصنوعی دو جزئی

چسب دو جزئی از دو ماده تشکیل شده است که به جزء اول آن “پلی اورتان” و جزء دوم “هاردنر” می‌گویند. در حقیقت، هاردنر دارای مایعی به نام ایزوسیانات است و نوعی سخت کننده یا سفت کننده به حساب می‌آید و باعث اتصال قوی‌تری مولکول‌های چسب می‌شود.

مکانیزم خشک شدن چسب‌های دو جزئی به روش حلال و آب موجود در چسب نیست؛ بلکه فرآیند خشک شدن این چسب به علت رخ دادن یک واکنش شیمیایی میان دو جزء فوق است. توجه داشته باشید که چسب دو جزئی در مدت زمان کوتاهی سفت می‎شود و برای استفاده از آن در هنگام نصب چمن مصنوعی باید از سرعت عمل بالایی برخوردار باشید.

از دیگر نکات مرتبط به چسب دو جزئی می‌توان به این موضوع اشاره کرد که دو جزء چسب باید به صورت کاملا یکنواخت و مطابق با نسبت‌های مشخص شده با یکدیگر ترکیب شوند. چسب‌های ساختاری یا دوجزئی قدرت چسبندگی بالایی دارند و می‌توان از ان‌ها برای اتصال فلزات رنگ نشده، چمن مصنوعی در مناطق مرطوب و پر باران، مواد کامپوزیتی یا دیگر سطوح مانند سرامیک و شیشه استفاده کرد.

از آن جهت که سرعت سفت شدن چسب‌های دو جزئی بالا است، بهتر است که قبل از استفاده از این چسب، تکه‌های برش خورده چمن مصنوعی را اورلب کنید و با در نظر گرفتن متراژ چمن و میزان چسب مورد نیاز، چسب پلی‌اورتان را مطابق با دستورالعمل با ماده هاردنر ترکیب نمایید. توجه داشته باشید که بی‌احتیاطی در هنگام ترکیب چسب دو جزئی باعث آسیب دیدگی ساختار چمن مصنوعی می‌شود. به همین خاطر، بهتر است که استفاده از چسب چمن مصنوعی دو جزئی را برای طراحی و اجرای فضای سبز، به افراد متخصص و با تجربه بسپارید.

آماده سازی چسب دو جزئی

بهترین چسب برای چمن مصنوعی کدام است؟

در مطالب فوق انواع چسب را با یکدیگر بررسی کردیم. اکنون وقت آن است که به این سوال پاسخ دهیم که “کدام چسب برای نصب چمن مصنوعی مناسب‌تر است؟” در پاسخ به این سوال باید بگوییم که در اکثر موقع برای محیط‌هایی که بارندگی یا رطوبت زیاد است و به چسبندگی قوی نیاز داریم، بهتر است که از چسب دو جزئی استفاده شود؛ زیرا این دسته از چسب‌ها مقاومت بسیار بالایی در برابر شرایط مختلف آب و هوایی دارند.

از دیگر ویژگی‌های این چسب می‌توان به خاصیت ضد آب و انسجام بالا اشاره کرد. متاسفانه برخی اوقات از چسب تک جزئی برای نصب چمن مصنوعی بر روی آسفالت یا سنگ استفاده می‌کنند. در صورتی که چسب تک جزئی بیشتر برای مکان‌هایی مناسب است که چمن در تماس با آب و رطوبت قرار ندارد. شاید برایتان جالب باشد که چسب‌های تک جزئی در تماس با آب و رطوبت دچار لختگی و از هم‌گسیختگی می‌شوند.

به طور کلی، نحوه استفاده از چسب چمن مصنوعی بسته به محل نصب و نوع کاربری متفاوت است؛ لذا جهت کسب اطلاعات بیشتر از شما دعوت می‌نماییم تا با مشاورین و متخصصین مجموعه چمنزار در تماس باشید و از مشاوره رایگان این مجموعه بهره‌مند شوید.

ویژگی‌های چسب مناسب برای نصب چمن مصنوعی

ویژگی‌ها و مشخصات یک چسب باکیفیت برای نصب و اجرای چمن مصنوعی به شرح زیر است:

  • قدرت چسبندگی بالا و استحکام قابل قبول
  • مقاومت در برابر تغییر دما و رطوبت
  • قابل استفاده در سطوح مختلف
  • ضد آب و ضد حرارت
  • عدم تغییر در خاصیت الاستیک چسب
  • مقاوم در برابر تردد و رفت و آمد

ریختن چسب روی نوار اتصال

زمان ژل چسب چمن مصنوعی چیست؟

زمان ژل یا Gel time چسب چمن مصنوعی بیشتر در رابطه با چسب دو جزئی استفاده می‎شود و به مدت زمانی گفته می‌شود که بعد از ترکیب دو جزء چسب باید صبر دهید تا چسب به طور کامل آماده شود. به بیان دیگر، به حالتی گفته می‌شود که حالت مایع بودن چسب کاهش یافته و به سفتی کامل نرسیده است.

شناسایی زمان ژل در هنگام استفاده از چسب دو جزئی حائز اهمیت است؛ زیرا بی‌توجهی به این زمان باعث سفتی بیش از حد چسب یا آسیب دیدگی ساختار چمن مصنوعی می‌شود. نکته‌ای که وجود دارد این است که هرچقدر هوا گرم‌تر باشد، مدت زمان ژل کمتر است و باید سرعت عمل بیشتری برای نصب چمن مصنوعی داشته باشید.

نکاتی طلایی در هنگام استفاده از انواع چسب چمن مصنوعی

با وجود آنکه استفاده از چسب و فرآیند نصب چمن مصنوعی آسان است، رعایت نکات زیر در هنگام نصب و اجرای چمن مصنوعی الزامی است:

  • قبل از استفاده از چسب، محل نصب چمن مصنوعی را به طور کامل از گرد و غبار تمیز نمایید و یک سطح تمیز و صاف، بدون ناهمواری ایجاد کنید.
  • بهتر است که فرآیند چسب کاری و اجرای چمن مصنوعی در روزهای بدون بارندگی و رطوبت انجام شود.
  • استفاده از چسب دو جزئی برای نصب چمن مصنوعی نیازمند سرعت عمل کافی است؛ بدین ترتیب، نصب و اجرای چمن مصنوعی را به افراد متخصص و با تجربه در این زمینه بسپارید.
  • برای پخش کردن چسب چمن مصنوعی به صورت یکدست بر روی نوار اتصال، باید از کاردک‌های مخصوص و شانه‌دار استفاده نمایید؛ زیرا پخش نشدن چسب به صورت یکدست یا ضخامت کم چسب باعث می‌شود تا چسب چمن مصنوعی کارایی خود را از دست بدهد.
  • در مقدار استفاده از چسب در فرآیند نصب چمن مصنوعی، دقت داشته باشید؛ زیرا استفاده بیش از حد باعث ایجاد جای چسب بر سطح چمن مصنوعی می‎شود.

خرید چسب چمن مصنوعی از فروشگاه معتبر چمنزار

در مطالب فوق یک راهنما کلی در رابطه با انواع چسب برای نصب چمن مصنوعی ارائه کردیم. توجه داشته باشید که میزان چسب مورد استفاده برای نصب چمن مصنوعی بسته به متراژ و نوع کاربری و دستور نقشه متفاوت خواهد بود؛ لذا جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مجموعه چمنزار تماس بگیرید و از مشاوره رایگان این مجموعه بهره‌مند شوید.

مجموعه چمنزار دارای یک دهه سابقه درخشان در حوزه تولید و نصب انواع چمن مصنوعی و ارسال متعلقات نصب چمن به سراسر ایران است. همچنین، این مجموعه با فروش چسب چمن مصنوعی سازگار با نوع زیره چمن مصنوعی و مقاوم با شرایط مختلف آب و هوایی در دو حالت چسب دو جزئی ۲۴ کیلویی که دارای ترکیب ۲۰ کیلو چسب و ۴ کیلو هاردنر است و در حالت ۱۲ کیلویی که ترکیبی از ۱۰ کیلو چسب و ۲ کیلو هاردنر می‌باشد، در تلاش است تا نیاز تمامی اقشار جامعه در سراسر کشور را تامین سازد.

شما می‌توانید همین حالا از طریق راه‌های ارتباطی و شماره‌های موجود در این صفحه با مشاورین و متخصصین مجموعه چمنزار در تماس باشید و از تجربه و تخصص این مجموعه بهره‌مند شوید.

خرید چمن مصنوعی

محصولات شرکت چمنزار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

enemad-logo