چمن مصنوعی آکواریوم

چمن مصنوعی آکواریوم

یکی از زیبایی‌های خلقت که همواره مورد توجه انسان ها قرارگرفته محیط آبی و جانوران آبزی است. بی‌شک همه ما مستند‌های زیادی از اقیانوس‌ها و حیاط جانداران آبزی را دیده‌ایم و از مشاهده موجودات دریایی و زیست آن‌ها لذت برده‌ایم. از این رو استفاده از آکواریوم و وجود گیاهان دریایی و ماهیان در محیط زندگی می‌تواند حس همزیستی در طبیعت در محیط زندگی و محل کار را تداعی کند. چمن مصنوعی می‌تواند از جمله ملزوماتی باشد که در کنار سایر آبزیان و یا گیاهان درون آکواریوم به کار می‌رود.در این مقاله به شما کمک خواهیم کرد تا برای آکواریوم خود چمنی مناسب و زیبا را انتخاب و نصب نمایید.

چمن‌های بهاره برای آکواریوم

استفاده از چمن‌هایی با شکل ظاهری شبیه به چمن‌هایی که در فصل بهار می‌روید می‌تواند به عنوان گزینه‌ای مناسب برای کف آکواریوم شما به حساب آید. این چمن‌ها از نسل جدید الیاف با نام مونوفیلامنت هستند و با نام‌های چمن‌های ماهونیا و ماهونیا ملانژ به بازار عرضه شده‌اند. در واقع این دو چمن به لحاظ کیفیت تولید هیچگونه تفاوتی ندارد و تنها فرق آن‌ها در رنگ آن خلاصه می‌شود. الیاف به کاررفته در چمن‌ ماهونیا سبز رنگ یکدست بوده اما در بافت چمن مصنوعی ماهونیا ملانژ از ترکیب دو الیاف سبز تیره و روشن استفاده شده است. این چمن‌ها در دو ارتفاع ۱۵ و ۲۵ میل به بازار عرضه شده که شما می‌توانید بسته به بودجه در نظر گرفته شده انتخاب داشته باشید.

چمن‌های پاییزه ( رویال) برای آکواریوم

شما می‌توانید علاوه بر چمن‌های بهاره از چمن‌های پاییزه با نام تجاری رویال نیز اسفتاده کنید. این دسته از چمن‌ها به دلیل لایه زیرین (بکینگ)‌ سه لایه H18، از مقاومت بالاتری نسبت به چمن‌های بهاره برخوردارند ضمن اینکه در بافت این چمن‌ها از سه نوع الیاف سبز روشن، تیره و لایه فرخورده طلایی رنگ استفاده شده است که جلوه‌ای از رنگ چمن در فصل پاییز را تداعی می‌کند.

چمن‌های فیریلیت یاس و فیروزه برای استفاده در آکواریوم

نوع دیگری از چمن‌ها که می‌توان به منظور استفاده در کف آکواریوم استفاده کرد چمن‌هایی با الیاف فیبریلیت هستند. این چمن‌ها از ارتفاع کوتاه‌تری نسبت به چمن‌های بهاره و پاییزه برخوردارند شما می‌توانید از چمن مصنوعی یاس با ارتفاع الیاف ۸ میل و یا چمن فیروزه با ارتفاع الیاف ۱۱ میلی‌متری برای آکواریوم خود استفاده کنید.

 همچنین می‎توانید درباره چمن مصنوعی برای حیوانات خانگی بخوانید.

چمن مصنوعی آکواریوم

آیا از چمن‌های با ارتفاع بلند در آکواریوم می‌توان استفاده کرد؟

هنگام نظافت آکواریوم در صورتی که چمن مصنوعی از ارتفاع الیاف بالایی برخوردار باشد جابجایی آن و همچنین جازدن آن در کف آکواریوم با دشواری همراه خواهد بود از این رو توصیه می‌کنیم در هنگام خرید چمن مصنوعی برای آکواریوم از چمن‌هایی با ارتفاع ۸ تا ۲۵ میلی‌متر که در رده الیاف کوتاه و متوسط قرار می‌گیرند استفاده کنید. چرا که شستشوی آن نیز آسان‌تر است.

ویژگی های چمن مصنوعی آکواریوم

چمن مصنوعی با ویژگی های خاص خود توانسته است به فضای درون آکواریوم نیز وارد شود و محیط درون آکواریوم را متحول سازد. رنگ این چمن سبز و مشابه به چمنی است که در کف دریاها و یا محیط های طبیعی می روید. همچنین، این چمن در اثر مجاورت با آب درون آکواریوم رنگ خود را از دست نمی دهد. در چمن‌های مصنوعی  از مواد سمی استفاده نشده است و همین امر می‌تواند به عنوان مزیتی مهم به منظور استفاده در آکواریوم تلقی شود.

از دیگر ویژگی های چمن مصنوعی آکواریوم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  عدم آسیب در اثر رطوبت
  • عدم تغییر رنگ
  • عدم استفاده از مواد سمی
  • قابلیت شستشو و ضد عفونی‌کردن آن
  • رنگ سبز طبیعی
  • مقاومت بالا
  • مقرون به صرفه

حفظ سلامت آبزیان؛ شرط مهم استفاده از چمن مصنوعی

حفظ سلامت آبزیان یکی از مهمترین مواردی است که تمامی آکواریوم‌داران باید در نظر داشته باشند تولید چمن مصنوعی برای استفاده در آکواریوم حس حضور آبزیان در محیطی واقعی را به همراه دارد. این چمن نرم و لطیف بوده و می تواند با حرکت امواج آب تکان بخورد و محیطی مشابه به محیط دریا و رودخانه را برای آبزیان تداعی کند.

از طرفی دیگر، هنگامی که چمن مصنوعی در کف آکواریوم قرار می گیرد، محیط ویژه‌ای برای آبزیان ایجاد می‌کند نگاهی به حیات وحش نشان می دهد که آبزیان مانند تمامی حیوانات دیگر به ایجاد قلمرو شخصی تمایل دارند. ماهی های کوچک می توانند در بین برگهای چمن مصنوعی قرار گیرند و در قلمرو شخصی خود به حیات خود ادامه دهند. در نتیجه، جای تعجب نیست که پس از استفاده از چمن مصنوعی آکواریوم طول عمر آبزیان افزایش پیدا می کند.

آیا استفاده از چمن مصنوعی حیاط آبزیان در آکواریوم را به خطر می‌اندازد؟

با توجه به اینکه جنس پلاستیک به کار رفته در تولید چمن مصنوعی از الیاف پلی ‌اتیلین می‌باشد در صورت استفاده از چمن مصنوعی به هیچ وجه مشکلی برای ماهیان آکواریومی بوجود نخواهد آمد ضمن اینکه چمن مصنوعی در صورت قرارگیری در کف آکواریوم نیز دچار تغییر حالت نشده و جنس زیره آن نیز در آب حل نخواهد شد از این رو می‌توانید با اطمینان خاطر از آن استفاده کنید.

چمن آکواریوم چگونه نصب می‌شود؟

برای این منظور ابتدا کف آکواریوم اندازه‌گیری شده و مطابق با آن چمن مصنوعی با کاتر و قیچی برش خورده و نصب می‌گردد.

چمن مصنوعی آکواریوم

آیا نیازی به چسباندن چمن مصنوعی در کف آکواریوم وجود دارد؟

با توجه به حجم آب موجود در آکواریوم و هچنین قرارگرفتن سنگ‌ها و مرجان‌ها چمن مصنوعی به راحتی در کف آن قرار می‌گیرد و نیازی به چسباندن نیست. اما در نظر داشته باشید با توجه به ماهیت شیمیایی بودن چسب‌ها بهتر است تا از چسباندن چمن مصنوعی به کف آکواریوم خودداری شود تا حیاط آبزیان به خطر نیفتند.

طول عمر چمن مصنوعی آکواریوم

یکی از سوالات مطرح شده در مورد چمن مصنوعی آکواریوم در مورد طول عمر آن است. در نظر داشته باشید که چمن مصنوعی آکواریوم از طول عمر  بالایی برخوردار است و می‌توانید به مدت ۱۰ سال از آن استفاده کنید.

روش شستشوی چمن مصنوعی آکواریوم

روش شستشوی این چمن بسیار ساده بوده و نیاز به تجهیزات خاصی ندارد. شما می توانید در هنگام شستشوی وسایل آکواریوم چمن را نیز خارج کرده و با استفاده از آب و مواد شوینده آن را نظافت کنید و سپس آن را در کف آکواریوم پهن کنید.

هدیه ویژه چمنزار برای علاقه‌مندان به آکواریوم

ما در مجموعه چمنزار برای علاقه‌مندان به آکواریوم می‌توانیم چمن‌مصنوعی را به صورت رایگان را با الصاق یک پلاک برند چمنزار نصب شده روی شیشه آکواریوم اهدا کنیم.

شرکت چمنزار، پیشرو در زمینه فروش، نصب و اجرای چمن مصنوعی

گروه چمنزار با داشتن تجربه  در زمینه نصب و اجرای چمن مصنوعی مشاوره‌های لازم برای خرید و نصب انواع چمن مصنوعی را در اختیار شما قرار خواهد داد. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع چمن مصنوعی می‌توانید به سایت فروشگاه چمنزار مراجعه کنید. این گروه، پس از فروش و نصب چمن مصنوعی، آموزش‌های لازم را در مورد نگهداری و نظافت چمن مصنوعی را به مشتریان خود ارائه خواهد داد.

محصولات شرکت چمنزار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

enemad-logo