چمن مصنوعی کنار استخر

چمن مصنوعی در پروژه لواسان بزرگ

به دنبال یک محصول ایده آل برای طراحی فضای اطراف استخرهای عمومی یا خانگی هستید؟ از مزایای چمن مصنوعی کنار استخر اطلاعاتی دارید؟ شنا کردن یکی از محبوب‌ترین تفریحات و ورزش‌ها به خصوص در روزهای گرم سال است که لحظاتی مفرح و شاد به ارمغان می‌آورد. طراحی استخر و زیباسازی فضای اطراف آن یکی از مباحث مهم در معماری فضای بیرونی ساختمان‌های مختلف با کاربری مسکونی و تجاری می‌باشد که امروزه بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

اگر شما هم به دنبال یک ایده هوشمندانه برای زیباسازی حیاط خانه یا طراحی محیطی ایمن در محوطه اطراف استخر ویلا هستید، تا آخر این مقاله همراه ما باشید. در ادامه مطالب، قصد داریم تا محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین محصولات برای طراحی فضای اطراف استخرهای عمومی و خانگی را خدمت شما معرفی نماییم و یک شرح کلی از مزایای خرید این محصول ارائه دهیم.

چمن مصنوعی کنار استخر

چمن مصنوعی کنار استخر

امروزه ایده استفاده از انواع چمن مصنوعی رنگی و چمن مصنوعی تزئینی برای طراحی فضای اطراف استخرها رواج پیدا کرده است. این محصول، علاوه بر ایجاد زیبایی بصری در محوطه اطراف استخرها، محیطی ایمن در اطراف آن‌ها ایجاد می‌کند و احتمال لیز خوردن یا سر خوردن افراد در محوطه خیس اطراف استخر را به حداقل می‌رساند.

در صورتی که قصد استفاده از یک محصول باکیفیت برای طراحی فضای دنج و پرانرژی در اطراف استخر‌های خانگی یا عمومی را دارید، چمن مصنوعی انتخابی هوشمندانه برای شما خواهد بود. ترکیب رنگ آبی و رنگ سبز با ایجاد حس و حال طبیعت در محوطه اطراف استخر، فضایی دلنشین در محل زندگی یا محل کارتان پدید می‌آورد.

به طور کلی، کاربردهای چمن مصنوعی کنار استخر به شرح زیر است:

  1. زیباسازی دور استخرهای خانگی یا عمومی

نصب چمن مصنوعی کنار استخر، علاوه بر ایجاد یک ترکیب چشم نواز در اطراف استخرها، امنیت افراد را در هنگام راه رفتن و تردد در دور تا دور استخرها افزایش می‌دهد.

  1. طراحی یک محوطه سبز و مکانی برای استراحت در اطراف استخرها

شما می‌توانید با نصب چمن مصنوعی در محوطه اطراف استخرها، یک محیط سرسبز و دلنشین برای استراحت و نوشیدن یک لیوان چای بعد از ساعت‌ها شنا کردن پدید اورید.

چمن مصنوعی استخر

چرا باید از چمن مصنوعی کنار استخر استفاده کنیم؟

چمن مصنوعی برای اولین بار، در دهه۷۰ میلادی تولید گردید و از زمان ورودش به بازار تاکنون موفق شده تا تحولی شگرف در زمینه تزئین محوطه داخلی و بیرونی ساختمان‌ها و طراحی محیطی ایمن به وجود بیاورد. به طور کلی الیاف چمن مصنوعی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که قابلیت انعطاف‌پذیری بالایی دارند و همین امر سبب می‌شود که نیروهای کوبشی پا را به خوبی جذب کنند و آسیب کمتری به عضلات پا وارد ‌شود. این محصولات به هیچ عنوان لیز نیستند و امکان لغزش بر روی آنها وجود ندارد.

همچنین با توجه به مطالعات روانشناسی، رنگ سبز رنگی است که نیاز به تمرکز زیاد ندارد و خستگی ذهن را بر طرف می‌کند. از طرف دیگر، مطالعات بالینی نشان می‌دهند که وجود عناصری مانند گیاهان و یا چمن سبز با کاهش استرس و فشار عصبی، فشار خون را پایین می‌آورد و از بروز بیماری‌های قلبی جلوگیری می‌کند. به همین دلیل، وجود چمن مصنوعی کنار استخر، علاوه بر زیبایی بصری مزایای زیادی بر سلامتی افراد دارد.

کنار استخر یکی از فضاهایی است که به دلیل رفت و آمد افراد به درون آب همیشه خیس و لغزنده می‌باشد و در صورت زمین خوردن افراد، احتمال آسیب دیدگی و بروز خسارات غیر قابل جبران وجود دارد. از طرف دیگر، با توجه به اینکه استخرهای سرباز معمولا در فصول گرم سال مورد استفاده قرار می‌گیرند، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که بعد و یا قبل از ورود به آب استخر، حمام آفتاب بگیرند. خرید چمن مصنوعی استخر این امکان را به شما می‌دهد که یک فضای دلنشین و ایمن با سطحی نرم برای استفاده از نور خورشید طراحی کنید.

چمن کنار استخر

ویژگی‌های چمن مصنوعی کنار استخر

چمن مصنوعی مناسب برای طراحی فضای اطراف استخرها باید دارای ویژگی‌ها و مشخصات منحصر به فردی باشد. برای مثال، چمن مصنوعی کنار استخر همواره در تماس با آب قرار دارد، لذا این محصول باید کم تراکم و جنس الیاف آن باید آب گریز باشد تا احتمال رشد کپک در میان الیاف چمن مصنوعی به حداقل برسد. همچنین تراکم پایین الیاف سبب می‌شوند که این الیاف لطیف‌تر به نظر برسند.

در نتیجه، افراد در هنگام قدم زدن و تردد با پای برهنه بر روی این محصول، احساسی مشابه با چمن طبیعی خواهند داشت. شاید برایتان جالب باشد که از لحاظ علم ترکیب رنگ، ترکیب رنگ آبی و سبز یک زیبایی بصری منحصر به فرد و مشابه با طبیعت به وجود می‌آورد و با ایجاد حس خوب، باعث می‌شود تا استرس افراد کاهش یابد؛ لذا شما می‌توانید با استفاده از چمن‌های تک بافت و بهاره، زیبایی استخرها را چند برابر کنید و محیطی با حس و حال فصل بهار برای دورهمی‌های خانوادگی یا دوستانه طراحی نمایید.

به طور خلاصه می‌توان گفت که مهم‌ترین ویژگی‌ها و مشخصات چمن مصنوعی مناسب برای کنار استخر به شرح زیر است:

۱- چمن مصنوعی با سطحی نرم و الیاف انعطاف پذیر

برخی از انواع چمن مصنوعی با الیاف مونو فیلامنت و الیاف فیبریلیت با تراکم مناسب برای استفاده در اطراف استخرها تولید می‌شوند و سطحی نرم و لمسی مشابه با چمن طبیعی به ارمغان می‌آورند. تراکم الیاف این محصولات به گونه‌ای است که افراد در هنگام دراز کشیدن یا قدم زدن با پای برهنه، احساس زبری یا خشن بودن الیاف چمن مصنوعی را لمس نکنند.

لازم به ذکر است که چمن­‌های مصنوعی مونوفیلامنت در انواع مختلف از قبیل W ,V و C، لوزی شکل و تخت تولید می­‌شوند و پیشنهاد ما استفاده از مدل لوزی شکل و تخت برای کاربری چمن مصنوعی کنار استخر است.

۲- قابلیت شستشو و نگهداری آسان

قابلیت شستشو و نگهداری از چمن مصنوعی از سه منظر زیر قابل بررسی است:

  • یک محصول باکیفیت از دوام و ماندگاری بالایی در برابر شستشو برخوردار است و به مرور زمان دچار پوسیدگی یا کپک‌زدگی نمی‌شود.
  • در دومین مورد، نحوه قرار گیری الیاف چمن مصنوعی بر روی لایه زیرین، تاثیر مثبتی بر روی قابلیت شستشو محصول و ماندگاری آن دارد.
  • سومین مورد که در هنگام خرید چمن مصنوعی استخر باید به آن توجه کنید، ساختار و ارتفاع الیاف چمن مصنوعی است.

لازم به ذکر است که در رابطه با دوام الیاف می­‌توان به شناسنامه و سابقه­‌ی محصول رجوع کرد و خوشبختانه انواع چمن‌های­‌ مصنوعی مجموعه چمنزار سابقه­‌ی بسیار درخشانی در این زمینه دارند.

در رابطه با نحوه­‌ی بافت چمن مصنوعی باید به این موضوع اشاره کرد که چمن‌­های مصنوعی دو بافت (دارای بافت دوم) برای کاربری چمن مصنوعی استخر مناسب نیستند؛ زیرا شستشو این دسته از محصولات کمی دشوار است و رطوبت را مدت بیشتری درخود نگه می‌­دارند. به همین خاطر، چمن‌های مصنوعی دارای بافت دوم انتخاب مناسبی برای فضاهای مرطوب مانند اطراف استخرها نخواهند بود.

نکته دیگر که در هنگام خرید چمن‌ مصنوعی استخر باید در نظر بگیرید این است که محصولات دارای الیاف مونوفیلامنت (ساختار تک رشته­‌ای) در مقایسه با چمن‌های مصنوعی فیبریلیت (چند رشته­‌ای) از نظر شستشو و شرایط نگهداری، گزینه­‌های به مراتب مناسب‌‎­تری هستند. شستشو و جرم‌گیر چمن مصنوعی چند رشته‌ای کمی وقت‌گیر خواهد بود.

۳- زیبایی ظاهری و مشابه با چمن مصنوعی

چمن‌های مصنوعی تک بافت، تاکید بیشتری بر روی رنگ سبز دارند. به همین خاطر، محصول مناسب‌تری برای طراحی فضای سبز در محوطه اطراف استخرها خواهند بود و حال و هوای فصل بهار به ارمغان می‌آورند.

۴- مقاومت بالا در برابر پوسیدگی و تغییر رنگ

همانطور که میدانید، چمن مصنوعی کنار استخر در تماس با آب و نور خورشید قرار دارد؛ لذا چمن مناسب باید از مقاومت بالا در برابر تابش نور خورشید و پوسیدگی برخوردار است. از طرف دیگر، شما می‌توانید با خرید چمن مصنوعی استخر و دریافت ضمانت‌نامه شرکتی از مجموعه چمنزار، زیبایی فضای سبز خود را برای چند سال تضمین کنید.

۵- ایجاد یک سطح ایمن

چمن مصنوعی به خاطر بافت ویژه خود و استفاده از الیاف مصنوعی کاملا ضد لغزش است و امکان سرخوردن افراد روی آن بسیار اندک است. این دسته از محصولات، سطحی ایمن و نرم در اطراف استخرها پدید می‌آورند و احتمال جراحت و آسیب دیدگی را به حداقل می‌رسانند.

۶- عدم ایجاد حساسیت

شنا کردن یک ورزشی عمومی برای تمام گروه‌های سنی است؛ لذا بهترین چمن مصنوعی برای اطراف استخرها، محصولی است که مطابق با استانداردهای بهداشتی و با استفاده از الیاف غیر حساسیت‌زا و غیر سمی تولید می‌شود.

انتخاب بهترین کفپوش برای زیباسازی استخرهای روباز

بدون شک، زیبایی بصری و جذابیت استخرهای روباز بسیار بیشتر از استخرهای سرپوشیده است. استخری را تصور کنید که در یک فضای باز قرار دارد و شما می‌توانید در هنگام شنا کردن یا قدم زدن در اطراف استخر، هوایی تازه و پراکسیژن را نفس بکشید. محوطه سرسبز اطراف استخر این امکان را به شما می‌دهد تا زیر نور آفتاب دراز بکشید و با تماشا کردن منظره‌ای زیبا و چشم نواز در اطراف استخر، از گفتگو و نوشیدن یک لیوان قهوه در کنار عزیزانتان نهایت لذت را ببرید.

خبر خوب این است که می‌توانید با خرید چمن مصنوعی کنار استخر از مجموعه چمنزار، این رویا را به واقعیت تبدیل کنید و با ایجاد فضایی سرسبز و زیبا، طبیعت را به محل زندگی یا محل کارتان بیاورید.

در گذشته، در استخرهای خانگی و به خصوص در کنار استخر ویلاهای لوکس، استفاده از چمن طبیعی بسیار رایج بود. زیبایی و نشاط حاصل از کاشت چمن در کنار استخرهای روباز انکار نشدنی است. اما متاسفانه چمن طبیعی نسبت به تغییرات دما، نور شدید آفتاب و میزان خشکی و رطوبت محیط، بسیار حساس است و قابل اجرا در تمام موقعیت‌های جغرافیایی نخواهد بود.

از سوی دیگر، رفت و آمد زیاد بر روی چمن طبیعی باعث فرسودگی زودهنگام آن می‎شود و برای سرسبز ماندن نیاز به مراقبت‌های وقت‌گیر و هزینه‌بر دارد. در صورتی که چمن مصنوعی کنار استخر، یک محصول اقتصادی با ماندگاری بالا است که قابل اجرا در مناطق مختلف جغرافیایی می‌باشد و زیبایی و سرسبزی را در تمام فصول سال به زندگی شما هدیه می‌دهد.

چمن استخر

معرفی بهترین چمن مصنوعی کنار استخر

در مطالب فوق، کاربرد و ویژگی‌های چمن مصنوعی استخر را با یکدیگر بررسی کردیم. اگر همچنان برای خرید چمن مصنوعی استخر مصمم هستید، نظر شما را به محصولات زیر جلب می‌نماییم.

بهترین انتخاب‌ها برای طراحی فضای سبز در اطراف استخرهای عمومی و خانگی به شرح زیر است:

۱- چمن مصنوعی فیروزه

الیاف سبز رنگ چمن مصنوعی فیروزه قابلیت ضربه‌پذیری و مقاومت بالایی دارد. این محصول از طول عمر و ماندگاری بالایی برخوردار است و با ایجاد محیطی پر نشاط و پر انرژی، طراوت بسیاری را در فضای داخلی به ارمغان می‌آورد.

چمن مصنوعی کنار استخر

۲- چمن مصنوعی ماهونیا

چمن مصنوعی ماهونیا با الیاف سبز رنگ و پرانرژی ۱۵ میلی‌متر و ۲۵ میلی‌متر طراحی و به بازار عرضه می‌شود. طراحی منحصر به فرد و زیبایی خاص این محصول کمک می‌کند تا فضایی لوکس و دلپذیر در اطراف استخرها به ارمغان آورده شود. قیمت چمن مصنوعی استخر مدل ماهونیا کاملا مقرون به صرفه‌تر از نصب چمن طبیعی خواهد بود. از دیگر مزایای این محصول می‌توان به نظافت آسان، الیاف انعطاف‌پذیر و طول عمر بالا اشاره کرد.

چمن مصنوعی کنار استخرچمن مصنوعی کنار استخر

۳- چمن مصنوعی دنیز

از دیگر محصولات مناسب برای طراحی اطراف استخرهای خانگی یا عمومی می‌توان به چمن مصنوعی دنیز اشاره کرد که با ارتفاع الیاف ۲۵ میلی‌متر طراحی می‎شود و با ظاهری سرسبز و دلنشین به بازار عرضه می‌گردد. شما می‌توانید با خرید این محصول، فضایی سرسبز، لطیف و پرانرژی در محوطه بیرونی ساختمان‌ها و اطراف استخرها پدید آورید.

چمن مصنوعی دنیز ۲۵ میل

مزایای خرید چمن مصنوعی استخر

بدون شک، رنگ آبی استخر و رنگ سبز چمن مصنوعی بهترین ترکیب برای طراحی یک فضای زیبا و دلنشین است. توجه داشته باشید که مزایای چمن مصنوعی استخر، تنها در زیبایی ظاهری آن خلاصه نمی‌شود؛ از دیگر مزایای این محصول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. در تولید چمن مصنوعی از انواع فناوری‌های نوین و دستگاه‌های مدرن استفاده می‌شود و در نهایت، یک محصول با الیاف لطیف و سطحی نرم به بازار عرضه می‌گردد. شما می‌توانید با نصب این محصول، سطحی نرم و آرامش بخش برای استراحت بعد از یک شنای دلچسب در روزهای گرم سال پدید آورید.
  2. قیمت چمن مصنوعی استخر بسیار به صرفه‌تر از اجرای چمن طبیعی یا دیگر کفپوش‌ها مانند سنگ، کاشی و موزاییک است؛ لذا شما می‌توانید با حداقل هزینه، محیطی ایمن و دلنشین در اطراف استخرها پدید آورید.
  3. چمن‌های مصنوعی باکیفیت دارای یک سیستم زهکشی سالم در قسمت زیرین خود می‌باشند و قادر هستند که هر میزان آب را از سطح چمن مصنوعی، در مدتی کوتاه، به سمت حفره‌های تعبیه شده هدایت کنند. در نتیجه، سطح چمن با سرعت بالاتری خشک می‌شود.
  4. به دنبال یک محصول ایده‌آل برای زیباسازی و افزایش پاکیزگی محیط اطراف استخرها هستید؟ چمن مصنوعی کنار استخر یک انتخاب هوشمندانه برای طراحی و زیباسازی محوطه اطراف استخرها است که دارای قابلیت شستشو آسان می‌باشد و محیطی سرسبز در تمام روزهای سال برای شما به ارمغان می‌آورد.
  5. از دیگر مزایای خرید چمن مصنوعی استخر می‌توان به الیاف بهداشتی و غیر حساسیت‌زا چمن اشاره کرد. از طرف دیگر، چمن‌های مصنوعی برخلاف چمن‌های طبیعی برای سرسبز ماندن، نیاز به کودها شیمیایی و آفت کش‌ها ندارند و حس تازگی و سرسبزی را در محوطه اطراف استخرها پدید می‌اورند.

در هنگام خرید چمن مصنوعی استخر، الیاف چمن را در نظر بگیرید!

ارتفاع الیاف یکی از مهم‌ترین ویژگی­‌های چمن مصنوعی است که در هنگام خرید باید در نظر بگیرید؛ زیرا ارتفاع الیاف نقش پررنگی در لطافت و نرمی سطح چمن مصنوعی دارد. برای مثال، هرچقدر الیاف چمن مصنوعی کوتاه‌تر باشد، شستشوی چمن آسان‌تر خواهد بود و الیاف این دسته از محصولات، لطافت بیشتری در مقایسه با چمن مصنوعی با الیاف بلند دارد. از طرف دیگر، چمن با الیاف بلند، مقاومت بالاتری در برابر تردد و نیروهای کوبشی و سایشی دارد. به طور کلی ارتفاع الیاف مناسب برای کاربری چمن مصنوعی کنار استخر بین ۱۵ تا ۲۵ میلی‌متر است.

قیمت چمن مصنوعی استخری

چمن مصنوعی در مدتی کوتاه موفق شد تا مورد استقبال بسیاری از طراحان مطرح ایران قرار بگیرد و حس و حال طبیعت را به زندگی‌ انسان‌ها هدیه دهد. این محصول در طرح‌های مختلف و رنگ‌های متنوع برای کاربری‌های گوناگون از جمله محوطه سازی در اطراف استخرها مورد استفاده قرار می‌گیرد. از دیگر دلایل محبوبیت چمن مصنوعی می‌توان به قیمت مقرون به صرفه آن اشاره کرد.

قیمت چمن مصنوعی کنار استخر با توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد آن همانند مقاومت بالا در برابر تردد، مقاومت قابل قبول در برابر تابش نور خورشید و کاهش دما، باعث برتری این محصول در مقایسه با دیگر کفپوش‌ها شده است. همانطور که می‌دانید، چمن مصنوعی بر خلاف چمن طبیعی، با حداقل مراقبت‌ها و نگهداری‌های آسان، فضایی سرسبز و دلنشین برای شما به ارمغان می‌آورد.

نکته‌ای که وجود دارد این است که نمی‌توان یک قیمت کلی به عنوان قیمت چمن مصنوعی در نظر گرفت؛ زیرا قیمت این محصول به عوامل مختلفی ازجمله ارتفاع الیاف، نوع زیره، تراکم و متراژ چمن مصنوعی بستگی دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر از قیمت چمن مصنوعی استخر، می‌توانید با مشاورین و متخصصین مجموعه چمنزار تماس بگیرید و از مشاوره رایگان این مجموعه بهره‌مند شوید.

خرید چمن مصنوعی استخر از چمنزار

در مطالب فوق، یک شرح کلی از چمن مصنوعی کنار استخر و مزایای نصب آن ارائه کردیم. اکنون می‌توانید با مراجعه به فروشگاه چمنزار، مشخصات دقیق انواع چمن مصنوعی از نظر ساختار الیاف، بکینگ، تراکم، نوع کاربری و ارتفاع الیاف را مطالعه فرمایید و محصول مورد نظرتان را با اطمینان خاطر انتخاب کنید. در صورتی که برای خرید چمن مصنوعی استخر نیاز به مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر دارید، می‌توانید از مشاوره و راهنمایی کارشناسان و متخصصین مجرب این مجموعه بهره‌مند شوید و با آگاهی کامل، بهترین محصول را برای طراحی فضای سبز، خریداری نمایید.

خرید چمن مصنوعی

محصولات شرکت چمنزار

6 دیدگاه برای “چمن مصنوعی کنار استخر

  1. آرتین گفته:

    با تشکر از تیم نصب و اجرای چمنزار
    یه سوال داشتم آیا میشه از چمن‌های با ارتفاع الیاف بلند هم استفاده کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

enemad-logo