چمن مصنوعی هتل

چمن مصنوعی هتل

امروزه، در دنیای پر هیاهو و پرمشغله، اقامت در یک هتل خوب و تمیز با محوطه سازی منحصر به فرد یکی از دغدغه‌های مسافران است. همانطور که میدانید هتل‌ها و مهمانسراها مکانی برای تفریح و استراحت مهمانان هستند و انتخاب محصولات مناسب برای طراحی و زیباسازی ورودی هتل، لابی، زمین‌های بازی و دیگر امکانات رفاهی از اهمیت بسزایی برخوردار است. یکی از مقرون به صرفه‌ترین و زیباترین محصولات برای زیباسازی قسمت‌های مختلف هتل‌ها، چمن مصنوعی هتل است که حس و حال طبیعت را در فضای داخلی و بیرونی به ارمغان می‌آورد.

در این مقاله قصد داریم تا یک راهنما جامع ازچمن مصنوعی مورد استفاده در قسمت‌ها و بخش‌های تفریحی هتل‌ها و مهمانسراها را خدمت شما شرح دهیم تا بتوانید با آگاهی بیشتر، محصول مورد نظرتان را خریداری نمایید.

چمن مصنوعی برای هتل

چمن مصنوعی نوعی کفپوش از جنس پلاستیک، پروپیلن یا پلی‌اتیلن است که در طرح‌ها و رنگ‌های گسترده طراحی و برای کاربری‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. این المان تزئینی و منحصر به فرد یک کفپوش همیشه سبز است که برخلاف چمن طبیعی، برای سبز ماندن نیاز به مراقبت‌های هزینه‌بر و و وقت‌گیر ندارد و از آن می‌توان در شرایط آب و هوایی گوناگون استفاده کرد.

نکاتی که در هنگام خرید چمن مصنوعی هتل باید در نظر بگیرید!

چمن مصنوعی مورد استفاده در طراحی فضای داخلی و بیرونی هتل‌ها باید دارای ویژگی‌های منحصر به فردی باشد. به همین خاطر قصد داریم تا در این بخش، چند نکته کاربردی در رابطه با چمن مصنوعی را خدمت شما ارائه دهیم:

  1. با توجه به آنکه هتل‌ها از پرترددترین مکان‌ها به شمار می‌روند، محصول مورد استفاده در محوطه هتل باید از مقاومت و استحکام بالایی در برابر رفت و آمد، سایش و کوبش برخوردار باشد.
  2. یکی دیگر از فاکتورهای موثر در ماندگاری چمن مصنوعی، تراکم الیاف است. تراکم چمن مصنوعی رابطه مستقیمی با ماندگاری و استحکام چمن دارد. برای مثال، هرچقدر تراکم الیاف چمن مصنوعی بیشتر باشد، چمن مقاومت بیشتری خواهد داشت.
  3. ارتفاع الیاف چمن مصنوعی متناسب با نوع کاربری متفاومت است. برای مثال، بهتر است که برای طراحی زمین بازی در هتل‌ها از چمن مصنوعی با الیاف بلند یا چمن مصنوعی ورزشی استفاده شود.
  4. انواع چمن‌ مصنوعی تزئینی در رنگ‌های شاداب و زنده تولید می‌شوند و می‌توانند زیبایی و نشاط را در فضای سبز به ارمغان بیاورند. بهتر است که از چمن مصنوعی تزئینی برای طراحی دیوار سبز یا مکان‌های کم رفت و آمد استفاده کنید.
  5. مهم‌ترین و اصلی‌ترین مشخصه چمن مصنوعی هتل که باعث می‌شود تا یک چمن باکیفیت از چمن‌های دیگر تفکیک شود، جنس لایه زیرین چمن مصنوعی است که در هنگام خرید باید به آن توجه شود. برای مثال، چمن مصنوعی با زیره چند لایه مقاومت بیشتری در برابر تردد دارد و بهتر است که از آن در مکان‌های پرتردد استفاده کنید.
  6. چمن مصنوعی از مواد آنتی باکتریال و غیر حساسیت‌زا تولید می‌شود و یک محصول استاندارد و بهداشتی است؛ بدین ترتیب می‌توان از چمن‌ مصنوعی با الیاف لطیف برای فراهم سازی مکانی جهت بازی کودکان در هتل‌ها استفاده کرد.
  7. ظاهر چمن مصنوعی مشابه با چمن طبیعی است و برای سرسبز ماندن نیاز به کودهای شیمیایی، علف کش‌ها، آبیاری مداوم و… ندارد. با این وجود، فرچه کشی الیاف چمن مصنوعی باعث می‌شود تا چمن‌ها ظاهری طبیعی با الیاف ایستاده داشته باشند.

خرید چمن مصنوعی برای هتل

چرا امروزه استفاده از چمن مصنوعی در هتل مورد توجه قرار گرفته است؟

در مطالب فوق، چمن مصنوعی هتل و نکات مهم در رابطه با آن را به یکدیگر بررسی کردیم. اکنون قصد داریم تا نگاهی کلی به کاربردهای چمن مصنوعی در هتل و مهمان‌خانه‌ها داشته باشیم. با توجه به این موضوع که مهمانان هتل به دنبال آرامش هستند، استفاده از چمن مصنوعی در هتل تغییرات شگرفی را می‌تواند در فضای داخلی و بیرونی اتاق‌ها و ساختمان اصلی به وجود بیاورد.

همچنین، مطالعات نشان داده اند که چشم انسان برای دیدن رنگ سبز نیاز به تمرکز ندارد و همین امر سبب می‌شود که وجود این رنگ سبز در محیط اطراف بر خلقیات افراد اثر بگذارد و سبب آرامش درونی آن‌ها شود. یکی دیگر از فواید استفاده از چمن مصنوعی در هتل تاثیر آن بر کاهش استرس و اضطراب است. در نتیجه، استفاده از این محصول در بخش‌های مختلف هتل می‌تواند فضایی خاص و مناسب برای مسافران ایجاد کند، به گونه ای که مهمانان یک خاطره فراموش نشدنی از اقامت خود داشته باشند.

ایده های استفاده از چمن مصنوعی در هتل

هتل‌ها از فضاهای متعددی تشکیل شده‌اند و هریک از این فضاها نیاز به یک المان تزئینی و جذاب دارند. خبر خوب این است که با استفاده از چمن مصنوعی هتل در قسمت‌های مختلف می‌توان زیبایی و نشاط را به مهمانان هدیه داد.

در این قسمت قصد داریم تا چند ایده کاربردی برای ایجاد زیبایی بصری در فضای داخلی و خارجی هتل‌ها ارائه دهیم. پس تا آخر این بخش همراه ما باشید.

کاربرد استفاده از چمن مصنوعی در هتل به شرح زیر است :

۱- استفاده از چمن مصنوعی در کافی شاپ و رستوران

اکثر هتل‌ها دارای یک کافی‌شاپ و یا رستوران برای سرو غذا و میان‌وعده هستند و مهمانان لحظات خوشی را در آنجا سپری می‌کنند. یکی از ایده های استفاده از چمن مصنوعی هتل، طراحی دکوراسیون داخلی رستوران یا کافی‌ شاپ با چمن مصنوعی است. وجود چمن مصنوعی در این فضا باعث می‌شود که افراد حس آرامش بیشتری داشته باشند و با حس بهتری قهوه صبحگاهی و یا ناهار خود را میل کنند.

همچنین، استفاده از چمن مصنوعی به عنوان کفپوش در این فضا تداعی کننده حس خوش طبیعت است و زیبایی بصری منحصر به فردی در فضای داخلی به ارمغان می‌آورد.

چمن مصنوعی در کافی شاپ و رستوران

۲- استفاده از چمن مصنوعی در زمین بازی

یکی دیگر از ایده های استفاده از چمن مصنوعی در هتل، طراحی زمین بازی امن برای کودکان است. چمن مصنوعی هتل با ویژگی‌های خاصی که دارد زمین بازی را به محیطی امن برای کودکان تبدیل می‌کند. بسیاری از کودکان دوست دارند در هنگام بازی بر روی زمین بغلتند و بسیاری از آن‌ها دوست دارند بر روی زمین بنشینند و به آرامی با وسایل بازی سرگرم شوند. انواع چمن‌های مصنوعی مجموعه چمنزار به گونه‌ای طراحی شده‌اند که تمامی نیازهای کودکان را پوشش دهند و محیطی ایمن برای بازی کردن فراهم سازند.

از طرف دیگر، مواد به کار رفته در چمن مصنوعی به هیچ عنوان حساسیت زا نیستند و کودکان به راحتی می‌توانند بر روی آن‌ها بخوابند یا غلت بخورند. همچنین، با توجه به اینکه از مواد آنتی باکتریال در ساخت برگ‎های چمن مصنوعی استفاده می‌شود، امکان رشد انواع باکتری و آلودگی بر روی این چمن وجود ندارد و این امر از نظر حفظ سلامتی کودکان اهمیت بسیار زیادی دارد.

لازم به ذکر است که الیاف چمن مصنوعی بسیار نرم و لطیف است و کودکان می‌توانند با پای برهنه بر روی این چمن بازی کنند، بدون آنکه احساس خشکی یا زبری بر روی پوست خود داشته باشند. الیاف متراکم چمن مصنوعی قدرت ضربه گیری بسیار بالایی دارند و اگر کودکان بر روی این چمن زمین بخورند، نیروی کوبشی توسط الیاف این چمن جذب می‌شود و هیچگونه آسیبی به کودکان وارد نخواهد شد. تمامی فاکتورهای ذکر شده باعث می‌شود تا چمن مصنوعی یک کفپوش امن و منحصر به فرد برای کودکان و طراحی زمین بازی آن‌ها باشد.

۳- استفاده از چمن مصنوعی در اطراف استخر

زمین اطراف استخرها به دلیل رفت و آمد مهمانان به آب همیشه خیس و کمی لیز است و امکان لغزش وجود دارد. یکی از بهترین محصولات برای طراحی اطراف استخرها و کاهش احتمال لغزش مهمانان، چمن مصنوعی هتل است. از طرفی دیگر، برخی از مهمانان تمایل دارند تا بعد از شنا کردن در فصول گرم سال، کمی از نور آفتاب استفاده کنند و در کنار استخرها دراز بکشند.

لذا طراحی یک محوطه ایمن با زیبایی بصری در اطراف استخرها از اهمیت بسزایی برخوردار است. خوشبختانه با استفاده از چمن مصنوعی می‌توان یک فضای دلنشین در اطراف استخرها پدید آورد و از لغزش مهمانان در اطراف استخر جلوگیری کرد.

چمن مصنوعی در اطراف استخر

۴- استفاده چمن مصنوعی برای زیباسازی راه‌پله

با جرات می‌توان گفت که تزئین و زیباسازی راه‌پله‌های هتل با استفاده از چمن مصنوعی یکی از بهترین ایده‌ها برای گسترش فضای سبز است. نکته‌ای که وجود دارد این است که معمولا از محصولاتی برای تزئین راه‌پله‌ها استفاده می‌شود که تراکم بالا و قدرت ضربه گیری مناسبی دارند؛ زیرا، استفاده ازچمن مصنوعی در راه پله‌ها علاوه بر آنکه زیبابی بصری زیادی ایجاد می‌کند، باعث حفظ سلامت مسافران نیز می‌شود.

چمن مصنوعی برای زیباسازی راه‌پله

 

اگر شما در دسته افرادی قرار دارید که ترجیح می‌دهند از یک فرش قرمز بر روی پله‌ها استفاده کنند، ما یک پیشنهاد ویژه برای شما داریم. شما می‌توانید با نصب چمن مصنوعی پات قرمز یک محیط ایمن و دلنشین در راه‌پله‌ها یا ورودی هتل به وجود بیاورید و چشم هر ببیننده‌ای را به آن جلب کنید. مزیت ویژه این فرش چمنی این است که در زمان بارش باران و برف، کفش‌های مسافران به راحتی تمیز می‌شود و دیگر آلودگی و کثیفی به درون هتل انتقال پیدا نمی‌کند. همچنین، احتمال زمین خوردن یا آسیب دیدگی مهمانان در روزهای بارانی کاهش می‌یابد.

۵- استفاده از چمن مصنوعی در طراحی دیوار سبز

دیوار سبز یا (Green wall) یک نمای سبز است که به صورت عمودی و مستقل بر روی دیوار اجرا می‌شود و یک زیبایی بصری در محیط داخلی و بیرونی هتل‌ها به ارمغان می‌آورد. شاید برایتان جالب باشد که براساس تحقیقات انجام شده، اجرای دیوار سبز در مناطق مختلف باعث می‌شود تا قدرت تصمیم‌گیری، امید به زندگی و شادابی در افراد بهبود یابد. در نتیجه، با استفاده از چمن مصنوعی هتل یا انواع چمن مصنوعی تزئینی و چمن مصنوعی رنگی می‌توان یک گرین وال در فضای داخلی لابی اجراء کرد و از این طریق روابط مسافرین با فضای سبز را ارتقاء بخشید.

چمن مصنوعی در طراحی دیوار سبز

۶- استفاده از چمن مصنوعی با هدف طراحی روف گاردن

از دیگر کاربردهای این محصولات کاربری چمن مصنوعی روف گاردن برای طراحی بام سبز و روف گاردن (Roof garden) در پشت‌بام‌های بلااستفاده و خاک خورده هتل‌ها است. با طراحی اصولی و حرفه‌ای می‌توان یک محیط بانشاط و انرژی بخش که القاء کننده حس آرامش است در پشت بام‌ها ایجاد کرد.

در طراحی بام سبز می‌توان از عناصر مختلف استفاده نمود و یک فضای خوشایند با زیبایی بصری برای برگزاری مراسم‌ها، تشریفات و یا برگزاری جلسات کاری در هتل ها خلق کرد. همچنین، مسافران و مهمانان می‌توانند در این باغچه کوچک دور هم جمع شوند و با نوشیدن یک لیوان چای از نمای شهر لذت ببرند.

مجموعه چمنزار با کمک تیم اجرایی خود قادر به اجرای زمین بازی فوتبال، مینی‌گلف و یا تنیس در پشت بام هتل‌ها است. این مجموعه با استفاده از چمن مصنوعی فوتبال یک زمین ایمن با الیاف بلند و متراکم در روف گاردن‌ها با متراژ بالا طراحی و اجراء می‌کند.

چمن مصنوعی با هدف طراحی روف گاردن

چگونه چمن مصنوعی در هتل را نظافت کنیم؟

روش‌های تمیز کردن و نظافت چمن مصنوعی هتل به شرح زیر است :

  1. برای تمیز کردن چمن مصنوعی بهتر است که ابتدا برگ و خرده آشغال‌ها را با استفاده از جارو و چنگک تمیز کنید.
  2. از یک حوله آغشته به مواد پاک کننده غیر شیمیایی برای پاک کردن لکه‌های کثیفی استفاده نمایید.
  3. در روزهای برفی، برف‌ها را با استفاده از پاروی پلاستیکی از سطح چمن‌ها پاک کنید.
  4. با توجه به متراژ بالای فضای سبز هتل‌ها، بهتر است که از دستگاه واترجت چند منظوره برای تمیز کردن چمن‌های مصنوعی استفاده شود.

نظافت چمن مصنوعی در هتل

انواع چمن مصنوعی را از گروه چمنزار بخواهید!

در مطالب فوق، یک شرح کلی از چمن مصنوعی هتل و کاربرد آن در گسترش فضای سبز ارائه کردیم. در این راستا، مجموعه چمنزار با طراحی و تولید انواع چمن مصنوعی در تلاش است تا نقشی پررنگ در لحظات سبز هم‌وطنان عزیزمان داشته باشد. همچنین، تیم فنی و متخصصان این مجموعه در تمامی مراحل نصب چمن مصنوعی همراه مشتریان عزیز خواهند بود. اگر همچنان برای خرید چمن مصنوعی مصمم هستید، از شما دعوت می‌کنیم تا با مشاورین چمنزار در تماس باشید و از مشاوره رایگان این مجموعه بهره‌مند شوید.

محصولات شرکت چمنزار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

enemad-logo