روش های استفاده از چمن مصنوعی برای سگ ها

چمن مصنوعی برای سگ

فهرست مطالب

روش های استفاده از چمن مصنوعی برای نگهداری انواع سگ

امروزه، حیوانات خانگی به بخش جدایی ناپذیر زندگی بسیاری از افراد تبدیل شده‌اند. به همین دلیل این افراد تلاش می‌کنند تا بهترینها را برای حیوانات خانگی خود تهیه کنند. آماده سازی محل زندگی به جایی مناسب با ویژگیهای این حیوانات یکی از کارهایی است که انتظار می‌رود هر فرد صاحب پت به آن توجه داشته باشد. چمن مصنوعی برای حیوانات خانگی یکی از بهترین گزینه‌ها برای تبدیل محیط به فضایی مناسب برای زندگی این حیوانات است و سبب می‌شود آنها حس خوشی را داشته باشند.

اگر به حیوانات خانگی خود اهمیت می‌دهید چمن مصنوعی را به محل زندگی آنها ببرید. در این مقاله قصد داریم به معرفی چند مدل چمن مصنوعی برای حیوانات خانگی بپردازیم. در پایان این مقاله اطلاعات کاملی در این زمینه خواهید داشت و بهتر می‌توانید برای خرید تصمیم بگیرید. در اینجا، دقیق‌تر به مسئله تغییر عادات و رفتار حیوانات خانگی به خصوص سگ‌ها برای بهره برداری بهتر و نگهداری صحیح چمن مصنوعی، پرداخته‌ایم.

نشاط و سرسبزی، زیر پای پشمالوهای دوست داشتنی!

نگهداری حیوان خانگی، آن هم در فضای شهرنشینی و شرایطی که اغلب ما، دچار آپارتمان نشینی شده‌ایم! به مسئله ای خاص تبدیل شده است، اما یک خبر خوب می تواند تا حدی از دغدغه ذهنی دارندگان پت، بکاهد: چمن مصنوعی برای حیوانات خانگی یک گزینه مناسب و کمک کننده است.

پیشنهاد می‌کنیم چمن مصنوعی تزئینی را خوانید.

فضای مناسب حیوان خانگی، چمن مصنوعی یا طبیعی؟

پیش از پرداختن به موضوع حیوانات خانگی و چمن مصنوعی، باید در مورد مواجهه انواع چمن اعم از طبیعی یا مصنوعی، با کوچولوهای پشمالو و دوست داشتنی، یعنی سگ‌ها و گربه‌های خانگی، کمی با هم صحبت کنیم. دوست پشمالو و چهارپای ما غالبا به نگرانی‌های ما درباره تمیزی یا زیبایی حیاط خانه یا باغ، اهمیتی نمی‌دهد. در حقیقت داشتن باغ یا باغچه‌ای تمیز و شاداب و پر از چمن طبیعی، آن هم در شرایطی که حیوان خانگی نگهداری می‌کنیم، تاحدودی چالش برانگیز است.

در واقع صاحبان پت، باید با مسائلی همچون پنجه‌های گل آلود، آلودگیهایی که روی چمن باقی می‌ماند، چاله کندن به وسیله حیوانات و مشکلاتی از این قبیل، دست و پنجه نرم کنند. همه اینها را اضافه کنید به نگهداری خود چمن و خطرات ناشی از استفاده از آفت کش‌ها و سمپاشی آنها که سلامت حیوانات خانگی را تهدید می‌کند. تقریبا تمامی این ملاحظات یا بهتر بگوییم دردسرها با جایگزین شدن چمن مصنوعی به جای طبیعی، برطرف خواهد شد. به عبارت دیگر، استفاده از چمن مصنوعی فضای سالم‌تری را برای حیوانات خانگی ایجاد می‌کند و مشکلات ناشی از نگهداری چمن طبیعی را مرتفع می‌کند.

چمن مصنوعی برای سگ
چمن مصنوعی برای سگ
چمن مصنوعی برای سگ

نگهداری چمن مصنوعی در محیطی که در آن، سگ زندگی می‌کند

فضولات انواع سگ، ممکن است متفاوت باشد، مثلا سگ‌های کوچک خانگی و آپارتمانی با سگ‌های بزرگ جثه‌ای که به عنوان نگهبان مورد استفاده قرار می‌گیرند، متفاوت هستند. بسیاری از صاحبان سگ، ترجیح می‌دهند محیطی مناسب برای حیوان خود فراهم آورند بنابراین چمن مصنوعی ممکن است در محیط‌های باز و دارای شرایط محیطی غیر قابل کنترل، نظیر محوطه‌های بزرگ سرباز و یا محیطهای بسیار کوچک و کنترل شده، نظیر آپارتمان، مورد استفاده قرار گیرد. استفاده از چمن مصنوعی برای سگ‌ها در هر یک از این محیطها، روش‌ها و ملاحظات خاص خود را دارد.

تغییر عادات سگ برای استفاده درست از چمن مصنوعی

سگ مانند هر موجود زنده‌ای، هم به تفریح نیاز دارد و هم به غذا خوردن. قطعا بعد از غذا خوردن نیز پسماندهایی خواهد داشت. مشخصا سوال بسیاری از مخاطبان مجله چمنزار این است که با فضولات حیوانات خانگی در محیطی که چمن مصنوعی نصب شده است چه باید کرد؟ اگر در محل زندگی‌مان، چمن مصنوعی نصب کرده‌ایم، آیا در صورت نگهداری سگ، مشکل خاصی برایمان پیش خواهد آمد؟ پاسخ این است:

« هیچ جای نگرانی برای لکه‌های حاصل از پسماند و فضولات حیوان خانگی نیست.» اگر تاکنون از چمن مصنوعی استفاده نکرده‌اید ولی قصد این کار را دارید باید بدانید که چمن مصنوعی در کوچکترین فضاها نیز قابل اجراست. شما می‌توانید محلی کوچک، حتی در حد یک حیاط خلوت را با چمن مصنوعی، تبدیل به جایی مناسب برای بازی یا دفع فضولات حیوان خانگی خود کنید. اصلا نیازی نیست در زمان هایی که سگ، نیاز به دفع ادرار و فضولات دارد، نگران شوید. کافی است کمی با عادات سگ‌ها آشنا شوید.

پاکسازی چمن مصنوعی با آب و پاک کننده ملایم

چمن مصنوعی برای سگ
چمن مصنوعی برای سگ
چمن مصنوعی برای سگ

سگ‌ها غالبا دوست دارند بوی گونه های خود را استشمام کنند و بسیاری از آنها مایلند در جایی جدا از باغ و محل زندگی خود، ادرار کنند. آنها همچنین علاقه‌مندند جای جای منطقه زندگی شان را با ادرار خود نشانه گذاری کنند. برای همین ممکن است علاقمند شوند که در مکان‌های مختلف و روی همه قسمت‌های چمن ادرار کنند. از طرف دیگر بوی نامطبوع، روی بسیاری از کفپوش‌ها در فضا پخش می‌شود. به خصوص در هوای گرم و خشک، اگر سریع خشک نشود، بوی ناخوشایند ایجاد خواهد کرد. خبر خوب برای دارندگان حیوانات خانگی این است که مایعات ریخته شده روی چمن مصنوعی به راحتی شسته می‌شوند. برای نظافت و نگهداری چمن مصنوعی، مقداری آب و یک پاک کننده ملایم کفایت می‌کند.

تشویق سگ برای استفاده از نقطه ای خاص به عنوان محل دفع فضولات

برای آنکه نظافت و نگهداری چمن مصنوعی باوجود حیوانات خانگی بهتر صورت بگیرد، بهتر است مکان خاصی را مشخص کنید تا حیوان خانگی از آن مکان خاص به عنوان محل دفع، استفاده کند. برای این کار لازم است هر بار که حیوان از آن قسمت استفاده کرد، آن را به گونه‌ای تشویق کنید تا به نوعی «شرطی» شود و آن مکان را به خاطر بسپارد. استفاده از غذاهای تشویقی برای چنین مواردی توصیه می‌شود. با تقویت این عادت در سگ‌ها، نیاز نیست همه قسمتهای چمن را نظافت کنید و تنها شستشوی یک قسمت به صورت مدام کافی است. کارشناسان حیوانات خانگی همچنین پیشنهاد می‌کنند که قدم زدن و هواخوری برای عادت دادن سگها به بهداشتی ادرار کردن و استفاده از قسمت تعیین شده به عنوان توالت، مفید است.

استفاده از اسپری ترکیبی برای خوشبو کردن چمن مصنوعی

برخی سگهای نگهبان یا حتی حیوانات خانگی کوچک ممکن است ادراری با بوی تند داشته باشند، تنها در این موارد بهتر است پس مانده و فضولات حیوان را بردارید. همچنین این امکان هم وجود دارد که چمن مصنوعی شما در مکانی نصب شده باشد که حیوانات ولگرد به باغ و چمن مصنوعی شما بیایند و در آنجا دستشویی کنند. در این صورت ممکن است با بوهایی روبرو شوید که برطرف کردن آنها سخت تر است. در این حالت می‌توانید از اسپری های ترکیبی مخصوص چمن مصنوعی که برای خنثی کردن بوی بد هستند استفاده کنید. این اسپری‌ها گاهی بوی چمن تازه و طبیعی را دارند.

چمن مصنوعی، به سادگی دچار له شدگی و کوفتگی نمی شود

چمن مصنوعی در برابر جای پا و سنگینی وزن حیوانات، مقاوم است. حتی بازیگوش‌ترین حیوانات می‌توانند ساعت‌ها بدون اینکه آن را تخریب کنند، روی چمن مصنوعی بازی کنند. چمن مصنوعی در زیر لانه سگ یا هر حیوان دیگری مقاومت خوبی دارد. چمن مصنوعی، نوعی پوشش برای سطوح کف به شمار می‌رود که سختی و زبری موادی چون آسفالت، سیمان و یا حتی سنگ ریزه را ندارد. برخلاف چمن طبیعی، در زیر وسایل سنگین دچار کوفتگی و له شدگی، نمی‌شود و آسایش حیوان شما را برای غلتیدن و بازی کردن فراهم می‌کند. از سوی دیگر، چمن مصنوعی به کود، سمپاشی و مواد شیمیایی که برای حیوانات خانگی و کودکان مضر است، نیازی ندارد.

چرا چمن طبیعی برای صاحبان پت مناسب نیست؟

به طور کلی حیوانات خانگی به خصوص سگ‌ها آسیب‌های جبران‌ناپذیری به چمن‌های طبیعی می‌زنند. در آب و هوای خشک با سوزاندن چمن در اثر ادرارشان و در هوای بارانی با ایجاد حمام گل و تکه تکه کردن چمنها منظره نازیبایی را ایجاد می‌کنند. بذرریزی مجدد و کاشتن قسمت‌های آسیب دیده نیز کاری بیهوده است، چراکه نمی‌توانیم حیوانات را از رفتن به محوطه‌های بذرریزی شده، منع کنیم. از سوی دیگر مساله کود دهی مجدد و استفاده از مواد شیمیایی برای چمن تازه هم به این مسائل اضافه می‌شود. چراکه حیوانات خانگی تمایل دارند مدام با بینی خود هر چیز جدیدی را در چمن، استشمام کنند و این می‌تواند برای سلامت آنها، مضر باشد. به اضافه اینکه حیوانات خانگی غالبا گل، مو، خزه و چمن‌های طبیعی کنده شده را با پنجه‌هایشان به داخل خانه می آورند و بار تازه ای را برای تمیز کردن این اضافات بر دوش خانم خانه می‌گذارند.

چرا چمن مصنوعی از چمن طبیعی بهتر است؟!

ممکن است شما به این موضوع فکر کنید کسی که حیاط دارد نیازی به خرید چمن مصنوعی برای نگهداری حیوانات خانگی‌اش ندارد. اما در اینجا به ذکر دلایلی می‌پردازیم که شما متوجه می‌شوید حتی اگر حیاط دارید چمن مصنوعی گزینه بسیار بهتری از چمن طبیعی است.

حیوانات خانگی از جمله سگها در فضاهای آزاد ادرار می‌کنند. ادرار این حیوانات شامل مقدار زیادی نیتروژن است و می‌تواند ریشه چمن طبیعی را نابود کند. به همین دلیل اگر از چمن طبیعی استفاده می‌کنید دایما باید بذر پاشی انجام دهید تا آن نقاطی را که در اثر ادرار حیوانات خانگی از بین رفته است ترمیم کنید.

اما اگر حیوانات بر روی چمن مصنوعی ادرار کردند به راحتی می‌توانید آن را بشویید و هیچ‌گونه آسیبی به چمن وارد نمی‌شود.

همچنین حیوانات خانگی عادت دارند زمین را بکنند و چاله حفر کند همین امر سبب می‌شود چمن آسیب ببیند و حیوان نیز کثیف شود و این کثیفی را به داخل خانه بیاورد. اما امکان کندن در چمن مصنوعی وجود ندارد و دیگر حیوانات شما کثیف نمی‌شوند.

در واقع چمن مصنوعی برای حیوانات خانگی محیط را به فضایی بهتر برای شما و حیوان خانگی‌تان تبدیل می‌کند.

حتما بخوانید:  چمن مصنوعی فوتبال

دوستی چمن مصنوعی با حیوانات خانگی!

تجربه نشان داده است که چمن مصنوعی، فضای زندگی حیوانات خانگی را برایشان مطبوع تر می‌کند. مضافا اینکه، شرایط آسانتری را برای صاحبان آنها فراهم می آورد.

می‌پرسید چرا؟ دلیل آن را می‌توان در چند مورد خلاصه کرد:

چمن مصنوعی در صورت ادرار حیوان به راحتی قابل شستشو است. برای غلت زدن، بازی و استراحت نیز مکان نرم و راحتی به حساب می‌آید. چمن مصنوعی مشکلات چمن طبیعی مانند علف‌های هرز، نیاز به کاشتن و بذرریزی دوباره و چمن زنی مدام را ندارد. در نتیجه فرصت مناسب‌تر و زمان بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد تا از فضای سبز خانه‌تان در کنار خانواده و دوست پشمالویتان لذت ببرید.

برگردیم به صورت مسئله اصلی؛ یعنی زندگی آپارتمان نشینی و لزوم داشتن فضای مناسب در خانه و باغچه برای گشت و گذار با حیوان خانگی. در واقع دارندگان پت با یک ضرورت مهم روبه رو هستند و آن اینکه هواخوری و سپری کردن زمان در بیرون از منزل برای حیوانات خانگی برای آنها مساله بسیار مهمی است. همه به دنبال مکان امن و راحت هستند تا اجازه دهند حیوان آنها روی آن بازی کند، غلت بزند و بدون استرس دستشویی کند. با چنین پیش فرضی، اگر هر روز امکان به گردش بردن حیوانتان را ندارید باید بدانید که می‌توانید با استفاده از چمن مصنوعی، فضای خوبی را در حیاط خود برای آنها ایجاد کنید و با دوست پشمالویتان، ازآن لذت ببرید. چمن مصنوعی علاوه بر اینکه زیبایی نمای چمنزار را حفظ می کند، برای سلامت حیوان و اعضای خانواده نیز بهتر است.

چمن مصنوعی برای حیوانات خانگی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

اکنون شما به این نتیجه رسیده‌اید که چمن مصنوعی برای نگهداری از حیوانات خانگی بسیار مناسب‌تر است. اما ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که این چمن چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟!.

چمن مصنوعی‌ برای حیوانات خانگی باید داری ویژگی‌های زیر باشد:

  • الیاف چمن مصنوعی باید حالت استاتیک پایینی داشته باشند: استاتیک پایین سبب می‌شود تا موی حیوانات و یا گرد و غبار تن آنها به چمن نچسبد و چمن کثیف نشود.
  • الیاف چمن مصنوعی باید بسیار نرم باشند: الیاف نرم سبب می‌شود که موی حیوانات به این چمن نچسبد و نمای ناخوشایندی را به وجود نیاورد.
  • تراکم چمن مصنوعی باید پایین باشد: هر چقدر که تراکم چمن پایین‌تر باشد آلودگی‌ها و فضولات حیوانات راحتتر از آن خارج می‌شوند.
  • بکینگ یا لایه زیره چمن مصنوعی باید از جنس لاتکس باشد: با توجه به اینکه این محصولات باید دایما شسته شوند لایه زیره آن باید از جنسی باشد که شستشوی زیاد آن را از بین نبرد.

معرفی چند مدل چمن مصنوعی برای حیوانات خانگی

در اینجا محصولاتی را معرفی می‌کنیم که شما می‌توانید برای حیوانات خانگی خود خریداری کنید:

چمن مصنوعی مدل فیروزه

چمن مصنوعی مدل فیروزه ساخته کمپانی تیولون هلند است. کیفیت بالای الیاف به کار رفته در این محصول سبب شده است که این چمن طرفداران زیادی داشته باشد. الیاف چمن مصنوعی مدل فیروزه ۱۱ میلی‌متر هستند. این الیاف قابلیت ضربه پذیری و طول عمر بالایی دارند. کوتاهی الیاف در این محصول سبب شده است که نظافت و شستشوی آن بسیار ساده باشد و به راحتی با جارو برقی تمیز شود. از ویژگی‌های مثبت این چمن رنگ سبز شاد و پرانرژی آن است که پس از نصب طراوات زیادی را در فضا به وجود می‌آورد.

چمن مصنوعی مدل یاس

چمن مصنوعی مدل یاس ساخته کمپانی تیولون هلند است. این چمن به عنوان مدل پایه در بین چمن‎‎‏های مصنوعی شناخته شده است. ارتفاع الیاف در چمن مصنوعی مدل یاس ۸ میلی‌متر است. ارتفاع کوتاه الیاف این چمن سبب شده است که شستشوی این محصول بسیار راحت باشد. چمن مصنوعی مدل یاس دارای بکینگ (لایه زیرین) نرم است. این محصول رنگ سبز و روشنی دارد. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این محصول قیمت بسیار مناسب آن است.

با خرید چمن مصنوعی برای حیوانات خانگی نشان دهید که به حیوان خانگی خود اهمیت می‌دهید!

در این مقاله به اهمیت چمن مصنوعی برای محافظت بیشتر و ایجاد فضایی دلپذیر برای حیوانات خانگی اشاره کردیم و چندین مدل چمن مصنوعی برای حیوانات خانگی معرفی کردیم. چمن مصنوعی برای حیوانات خانگی را می‌توانید در تراس و یا حیاط استفاده کنید. حتی اگر تراس و یا حیاط ندارید می‌توانید بخشی از خانه را به حیوان خانگی خود اختصاص دهید و با استفاده از چمن مصنوعی آن محیط را به محیطی دلپذیر تبدیل کنید.

در واقع با خرید چمن مصنوعی نشان می‌دهید حیوانات خانگی ارزش زیادی برای شما دارند!

محصولات شرکت چمنزار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

enemad-logo