خرید چمن مصنوعی بین سنگ

علاقمند به فضای سبز در حیاط با پشت بام منزل‌تان هستید؟ دوست دارید تا فضایی سبز در اطراف ساختان‌های اداری، تجاری و مسکونی داشته باشید؟ هزینه‌های نگهداری و مراقبت از چمن طبیعی شما را از ایجاد فضای سبز منصرف کرده است؟

شما می‌توانید با استفاده از چمن مصنوعی بین سنگ، زیبایی بصری چشم نوازی را در محیط زندگی و یا محل کار خود به وجود بیاورید. استفاده از چمن مصنوعی مابین سنگ روشی جدید و نوآورانه می‌باشد که این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته است. جهت آشنایی بیشتر با این محصول پرکاربرد و محبوب تا آخر مطالب همراه ما باشید.

ویژگی‌های مهم در هنگام تهیه چمن مصنوعی بین سنگ

در دنیای امروز، استفاده از چمن مصنوعی در میان سنگ و موزاییک برای طراحی فضای بیرونی ساختمان، فضاهای پیاده‌روی، حیاط، روف گاردن، ورودی انواع ساختمان‌ها و.. بسیار پرکاربرد شده است و علت آن، زیبایی منحصر به فرد و چشمگیری است که توسط چمن مصنوعی ایجاد می‌شود. در این روش، چمن مصنوعی به عنوان کفپوش اقتصادی با ماندگاری بالا و نگهداری آسان در میان دو تایل قرار می‌گیرد و زیبایی فضا را دوچندان می‌کند.

نکته‌ای که در رابطه با چمن مصنوعی بین موزاییک وجود دارد این است که در هنگام انتخاب محصول مناسب باید به یکسری از ویژگی‌های این محصول توجه نمایید. در هنگام استفاده از چمن مصنوعی در فضای بین سنگ، این چمن در اندازه‌های کوچکی برش داده می‌شود. بنابراین بهتر است چمن مصنوعی، چمنی دوبافت یا سه بافت باشد که تراکم و استقامت الیاف آن در برش‌های کوچک حفظ گردد.

یکی دیگر از ویژگی‎های چمن بین موزاییک که باید به آن توجه داشته باشید، ارتفاع الیاف است. بهتر است که ارتفاع الیاف حدود ۲۵ الی ۳۵ میلی‌متر باشد تا بتواند فضایی زیبا و عمق‌دار ایجاد نماید.

از دیگر ویژگی‌های چمن مصنوعی بین سنگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بکیگ مقاوم (جلوگیری از سست شدن برگ‌های چمن)
  • دیتکس بالا (وزن نخ بالا و مقاومت در برابر فرسایش)
  • ارتفاع الیاف بلند (زیباتر دیده شدن فضا)
  • شکل سطح مقطع ساده ( جهت جلوگیری از رسوب آلاینده‌های فیزیکی)
  • تراکم بالا الیاف
  • مقاومت بالا در برابر تابش نور خورشید و اشعه  UV

بکینگ چمن مصنوعی چیست؟

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم یکی از فاکتورهایی که در خرید چمن مصنوعی بین سنگ فرش باید به آن توجه شود، بکینگ چمن مصنوعی است. ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که منظور از بکینگ چمن مصنوعی چیست و یا چه کاربردی دارد؟

 برای درک بهتر بکنیگ می توانید روش ساخت چمن مصنوعی را مانند بافت فرش در نظر بگیرید. برای اینکه الیاف چمن مصنوعی در کنار یکدیگر قرار داده شوند، از یک لایه استفاده می‌شود و این لایه همان بکینگ چمن مصنوعی است. توجه داشته باشید که استقامت این لایه در انواع چمن مصنوعی متفاوت می‌باشد. در برخی از چمن ها بکینگ چمن دو و یا حتی سه لایه است. هر چقدر استقامت بکینگ بالاتر باشد، الیاف با قدرت بیشتری در کنار یکدیگر قرار داده می‌شوند و خطر گسسته شدن آنها کاهش پیدا می کند!

با توجه به این موضوع که چمن مصنوعی بین سنگ در لایه‌های کوچک برش داده می‌شود، اگر بکینگ چمن از مقاومت بالا برخوردار نباشد، احتمال گسستگی چمن افزایش می‌یابد. به همین دلیل کارشناسان مجموعه چمنزارهمواره به این موضوع تاکید دارند که در زمان خرید چمن مصنوعی برای استفاده در فضای بین سنگ به این موضوع توجه داشته باشید تا بتوانید بی‌نقص‌ترین فضای موزاییک و چمن را داشته باشید.

دیتکس چمن مصنوعی چیست ؟

منظور از دیتکس چمن مصنوعی، وزن توده قرقره بر حسب گرم بر ده‌هزار متر طول است. به بیان ساده‌تر، به وزن الیاف چمن مصنوعی در ده‌هزار متر طول، دیتکس می‌گویند. چمن مصنوعی بین سنگ‌ها باید از دیتکس بالایی برخوردار باشد. هرچقدر میزان دیتکس یک محصول بیشتر باشد، طول عمر و ماندگاری بالاتری خواهد داشت و برای استفاده در محیط‌های پرتردد مناسب‌تر خواهد بود.

چمن مصنوعی بین سنگ
چمن مصنوعی بین سنگ تهرانپارس
چمن مصنوعی بین سنگ
چمن مصنوعی بین سنگ
چمن مصنوعی بین سنگ
چمن مصنوعی بین سنگ
چمن مصنوعی بین سنگ دربند

مقایسه چمن مصنوعی و چمن طبیعی برای استفاده در میان سنگ‌ها

استفاده از کفپوش زیبا و باکیفیت یکی از بزرگترین دغدغه افراد به حساب می‌آید. به همین خاطر تصمیم داریم تا در این بخش، چمن مصنوعی میان سنگ و موزاییک را با چمن طبیعی مقایسه کنیم تا بتوانید بهترین و هوشمندانه‌ترین تصمیم را در هنگام خرید چمن مصنوعی داشته باشید.

  1. اگرچه که چمن طبیعی باعث زیبایی فضای میان سنگ و موزاییک می‎شود؛ اما نگهداری و آبیاری مداوم آن امری دشوار و هزینه‌بر خواهد بود. در صورتی که می‌توانید با نصب چمن مصنوعی بین سنگ، با کمترین هزینه و نگهداری بی‌دردسر، فضایی سرسبز و مشابه با چمن طبیعی ایجاد نمایید.
  2. از سوی دیگر، چمن مصنوعی در مقایسه با چمن طبیعی از مقاومت بالاتری برخوردار می‎باشد.
  3. نصب چمن طبیعی در تمامی مناطق کشور با شرایط آب و هوایی مختلف امکان‌پذیر نیست. در صورتی که شما می‌توانید از چمن مصنوعی در شرایط آب و هوایی گوناگون مانند دمای بسیار بالا یا سرما و یخبندان شدید استفاده نمایید.

مراحل اجرای چمن مصنوعی میان موزاییک

پس از انتخاب چمن مصنوعی مناسب برای استفاده در فضای بین سنگ، نوبت به نصب این چمن می‌رسد. مراحل اجرای چمن مصنوعی بین سنگ به صورت زیر است:

  1. برای اجرای هر سطحی نیاز به زیرسازی دارید. همچنین چمن مصنوعی باید بر روی یک سطح صاف نصب شود. در نتیجه، ابتدا باید فضای میان موزاییک‌ها ایجاد گردد. طی مراحل نصب چمن مصنوعی، فضایی بین ۴ الی ۶ سانتی‌متر میان سنگ‌ها ایجاد می‌شود. بعد از ایجاد این فضا، فواصل میان موزاییک‌ها با کمک سیمان هم سطح می‌شود. ( پستی و بلندی‌های میان موزاییک‌ها باعث ایجاد اختلال در فرآیند نصب چمن مصنوعی بین سنگ می‌گردد. در نتیجه، نصب چمن مصنوعی بین موزاییک را به افراد متخصص بسپارید.)
  2. عمق مناسب برای شیارها حدود یک سانتی‌متر است.( توجه داشته باشید که این مقدار نباید کمتر یا بیشتر یاشد.) عمق کمتر به بکینگ (لایه زیر چمن) آسیب می‌رساند و عمق بیشتر باعث فرو رفتن چمن مصنوعی در شیار و کمتر دیده شدن برگ‌های چمن مصنوعی می‌گردد.
  3. مرحله برش چمن مصنوعی از آسان‌ترین و حساس‌ترین مراحل نصب چمن مصنوعی بین سنگ است. چمن مصنوعی دارای یک سری خط طولی بافت است و در هنگام برش، فواصل برش باید مطابق با این خطوط باشد.
  4. آخرین مرحله اجرای این نوع چمن از انواع چمن مصنوعی تزیینی قرار دادن برش‌های چمن در میان شیار سنگ‌ها و فیکس کردن آن‌ها با استفاده از چسب مخصوص می‌باشد. مسئولین اجرایی شرکت چمنزار در این مرحله از چسب هایی استفاده می‌کنند که در برابر رطوبت مقاومت بالایی را از خود نشان داده و سست نمی شوند.
  5. بعد از طی شدن مراحل فوق، مجموعه چمنزار با برس مخصوص، چمن مصنوعی را شانه می‌زند تا الیاف آن شکل اصلی خود را مجددا بدست آورند.

در مطالب فوق شرحی کلی از نحوه نصب چمن مصنوعی بین موزاییک ارائه کردیم. توجه داشته باشید که اجرای چمن، کاری دشوار و تخصصی است و باید توسط متخصصان با تجربه و طراحان با ذوق و خلاق انجام شود. در این راستا باید عرض نماییم که تیم فنی و اجرایی چمنزار، این کار را با بهترین متد و فنی‌ترین روش در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌دهد.

نصب چمن مصنوعی بین سنگ کاری تخصصی است!

همانطور که متوجه شده اید نصب چمن مصنوعی بین موزاییک و سنگ یک کار تخصصی و حرفه ای است که نمی توان آن را به دست تمامی افراد سپرد. توجه داشته باشید که اگر نصب چمن مصنوعی توسط افراد غیرماهر یا با تخصص کم انجام شود، بعد از مدتی کوتاه چمن‌ها از فضای میان سنگ‌ها بیرون می‌آیند.

مجموعه چمنزار با استفاده از نیروهای متخصص و تیم فنی با تجربه، نصب چمن مصنوعی میان موزاییک را به دو روش زیر انجام می‌دهد:

  • روش نصب چمن مصنوعی در فضای بین سنگ با استفاده از چسب صنعتی (در این روش چمن مصنوعی به پشت پهن می‌شود و پشت آن چسب صنعتی زده می‌شود. به طور کلی چمن مصنوعی دارای برش‌هایی است که با توجه به فضای بین سنگ این برش‌ها جدا می‌شوند. سپس، برش‌های چمن مصنوعی در این فضا قرار می‌گیرند و با چکش سفت می‌شوند.
  • روش نصب چمن مصنوعی در فضای بین سنگ با استفاده از چسب پلی اورتان دو جزیی (در این روش چسباندن چمن مصنوعی بین موزاییک از چسب دو جزیی پلی اورتان استفاده می‌شود. در این روش نیاز نیست که چمن مصنوعی به پشت پهن شود. هاردنر و چسب در فضای بین سنگ ریخته می‌شوند و با قلم مو مخصوص این چسب مخلوط می‌شود. سپس چمن در این فضا قرار می‌گیرد و با چکش سفت می‌شود، این روش نصب مقاومت بیشتری در برابر سرما و رطوبت دارد.)

جنس سنگ مناسب این کار چیست؟

بهترین نوع سنگ برای اینکار سنگ واش بتن است. از این سنگ معمولا برای کفسازی حیاط، پیاده رو، باغ و روف گاردن استفاده می‌شود. این سنگ یکی از انواع کفپوش‌های بتونی است که بتون آن از ترکیب سیمان، سنگ دانه‌های معدنی با رنگ طبیعی، چسب بتون و روان‌کننده‌های کربوکسیلاتی تولید می‎‌شود.

 ویژگی بسیار مهم این سنگ مقاومت بسیار بالای آن در برابر سرما، گرما و فشار است. اصطکاک و نیروی کوبشی آسیبی به سنگ وارد نمی‌کند. این دسته از سنگ‌ها معمولا با ضخامت ۴ تا ۵/۴ سانتی‌متر تولید می‌شوند. بنابراین، اگر می خواهید از چمن مصنوعی در فضای بین سنگ بهره ببرید، باید به ویژگی های سنگ نیز توجه داشته باشید تا بتوانید بهترین محصول را برای استفاده در این فضا سفارش دهید و از انتخاب خود رضایت کاملی داشته باشید.

جهت آگاهی بیشتر از واش بتن و چمن مصنوعی باکیفیت از شما دعوت می‌کنیم تا با مشاورین مجموعه چمنزار در تماس باشید و از تخصص این مجموعه بهره‌مند شوید.

معرفی محصولات مناسب برای استفاده در بین موزاییک و سنگ‌

اگر می‌خواهید از چمن مصنوعی بین سنگ استفاده کنید، می‌توانید با تیم اجرایی چمنزار در تماس باشید. مسئولین چمنزار به طور رایگان از پروژه شما دیدن می‌کنند و اطلاعات لازم در خصوص نصب و اجرای چمن مصنوعی مابین سنگ را در اختیار شما قرار می‌دهند. در ادامه به معرفی چند مدل چمن مصنوعی مابین سنگ می‌پردازیم:

۱-چمن مصنوعی اسپریت

چمن مصنوعی اسپریت به عنوان یکی از محصولات مناسب برای استفاده در میان سنگ‌ها شناخته می‌شود و دلیل آن، ویژگی هایی است که در دل این چمن نهفته می‌باشد. مهمترین ویژگی چمن مصنوعی اسپرین الیاف سی شکل آن است. همین امر سبب شده است که الیاف این چمن در برابر ضربه مقاومت بالایی داشته باشند. در نتیجه، شما به راحتی می توانید از این چمن در فضای بین سنگ استفاده کنید و هرگز خطر شکستگی و کوبیدگی الیاف وجود نخواهد داشت. همچنین، تراکم بالای این محصول نظر بسیاری از مشتریان را به خود جلب می‌نماید.

چمن مصنوعی بین سنگ

۲-چمن مصنوعی ماهونیا ۳۵

چمن مصنوعی ماهونیا ۳۵ می‌تواند محصولی بسیار ویژه برای استفاده در فضای بین سنگ‌ها و موزاییک‌ها باشد. این چمن ظاهر بسیار زیبایی دارد و با ویژگی های خاص خود توانسته است مورد توجه خریداران چمن مصنوعی قرار گیرد. ازجمله ویژگی‌های خاص این محصول می‌توان به مقاومت بالا و ضربه‌گیری عالی آن اشاره کرد. مقاومت این محصول به گونه‌ای است که حتی تردد ماشین‌ها آسیبی به آن وارد نخواهند کرد. به طور کلی می‌توان گفت که ویژگی‌های چمن مصنوعی ماهونیا ۳۵ باعث شده تا این محصول یکی از هوشمندانه‌ترین گزینه‌ها برای محیط‌های پررفت و آمد باشد.

چمن مصنوعی بین موزاییک

۳-چمن مصنوعی ماهونیا ۲۵

یکی دیگر از محبوب‌ترین محصولات برای طراحی موزاییک کف حیاط با چمن مصنوعی، چمن مصنوعی ماهونیا ۲۵ است. رنگ سبز و زیبای این محصول باعث می‌شود تا در صورت نصب آن در فواصل میان سنگ‎ها، فضایی زیبا و مشابه با چمن طبیعی داشته باشید. از دیگر ویژگی‌ها و دلایل محبوبیت این محصول می‌توان به انعطاف‌پذیری بالای الیاف اشاره کرد که باعث می‌شود تا فشار و کوبش باعث تغییر شکل الیاف نشود.

خرید چمن مصنوعی بین سنگ

نکاتی کلی در رابطه با نصب چمن مصنوعی مابین سنگ

در این بخش قصد داریم تا نکاتی مهم در رابطه با چمن مصنوعی بین سنگ‌ها شرح دهیم و از این طریق، به سوالات پرتکرار در رابطه با چمن مصنوعی پاسخ دهیم. این نکات به شرح زیر است:

  1. تردد ماشین‌ها بر روی چمن مصنوعی مابین سنگ‌ها بلامانع است؛ زیرا انعطاف‌پذیری بالای الیاف باعث می‌شود تا الیاف چمن در هنگام عبور و مرور ماشین در بین شیارها پناه بگیرند و آسیبی به آن‌ها وارد نشود.
  2. ارتفاع الیاف چمن مصنوعی مناسب باید بین ۲۵ الی ۳۵ میلی‌متر باشد.
  3. در صورت جدا شدن چمن مصنوعی یا آسیب دیدن چسب آن، می‌توان مجدد قسمت جدا شده را با استفاده از چسب‌های مخصوص چسباند.
  4. بهتر است که در هنگام نصب چمن مصنوعی بین موزاییک از چسب دو جزیی پلی اورتان استفاده شود.
  5. مجموعه چمنزار با توجه به شیارها و نکات اصولی زیرسازی، سطح زیرین چمن مصنوعی را به گونه‌ای آماده می‌سازد که مشکلی در روند تخلیه آب ایجاد نشود.
  6. عمق شیارها باید کاملا اصولی باشد تا مشکلی برای نصب چمن مصنوعی به وجود نیاید.

چرا الیاف چمن مصنوعی بین سنگ باید ۲۵ میلی متر به بالا باشد؟

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در هنگام خرید چمن مصنوعی مناسب برای میان سنگ‌ها و موزاییک‌ها باید به آن توجه کنید، ارتفاع الیاف است. چمن هایی که برای استفاده در فضای بین سنگ انتخاب می‌شوند باید حداقل ۲۵ میلی متر ارتفاع داشته باشند و علت آن این است که الیاف چمن بتواند از فضای بین سنگ بیرون بیاید و زیبایی خود رابه نمایش بگذارد.

شاید برایتان جالب باشد که مجموعه چمنزار با وجود تاکید زیادی که بر ارتفاع الیاف دارد، در یکی از پروژه‌های خود بر خلاف نظر متخصصین و بنا به درخواست کارفرما، از چمن مصنوعی با الیاف کوتاه استفاده کرد و در نهایت، پروژه‌ای زیبا و بی‌نقص به کارفرما تحویل داد. علت زیبایی این پروژه، تناسب رنگ میان سنگ‌ها و چمن‌های مصنوعی بود. با وجود موفقیت در پروژه نام برده شده، متخصصین ما توصیه می‌کنند که برای داشتن رضایت کامل از نتیجه نهایی، چمن مصنوعی با الیاف بلند را برای پروژه‌های خود انتخاب نمایید.

برای نصب چمن مصنوعی بین سنگ از چه چسبی باید استفاده شود؟

نوع چسب مورد استفاده در نصب چمن مصنوعی، یکی از بزرگ‌ترین نگرانی‌های متقاضیان در مناطق مختلف از جمله نواحی سردسیر و پرباران است؛ زیرا اکثر افراد نگران جدا شدن چمن مصنوعی از میان سنگ‌ها هستند و این امر باعث دلزدگی آن‌ها در اکثر موارد می‌شود. در این راستا این تضمین را به شما می‌دهیم که شرکت چمنزار با استفاده از محصولات باکیفیت و چسب‌های مخصوص، پروژه‌ای بی‌نقص با ماندگاری بالا برای شما رقم خواهد زد.

گروه چمنزار برای نصب چمن مصنوعی در فضای بین سنگ از چسب پلی اورتان دوجزیی استفاده می‌کند. این چسب مقاومت بسیار بالایی در برابر سرما و رطوبت دارد و دیگر لازم نیست که نگران جدا شدن چمن‌ها باشید. با جرات می‌گوییم که در این روش چسباندن چمن مصنوعی بین موزاییک که توسط تیم فنی چمنزار انجام می‎شود، می‌توانید حداقل ۴ الی ۵ سال، بدون هیچ نگرانی، از فضای سبز خود لذت ببرید.

چرا چمن مصنوعی پاییزه برای فضای بین سنگ مناسب تر است؟

چمن مصنوعی پاییزه بهترین چمن برای استفاده در فضای بین سنگ‌ها است. اما ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چرا این چمن گزینه خوبی به حساب می‌آید؟! پاسخ به این سوال را باید در دل ساختار چمن مصنوعی پاییزه جستجو کنیم. اگر به ظاهر چمن مصنوعی پاییزه نگاه کنید متوجه می‌شوید که در این چمن از الیاف زرد، سبز و نسکافه‌ای استفاده شده است و این ساختار طول عمر و چرخه زندگی چمن طبیعی را تداعی می‌کند. به همین دلیل بسیاری از کسانی که تمایل دارند چمن مصنوعی بین سنگ ظاهری مشابه به چمن طبیعی داشته باشد، از چمن مصنوعی پاییزه استفاده می کنند.

از سوی دیگر، الیاف چند رنگ در ساختار این چمن باعث شده است تا بکینگ این محصول از مقاومت قابل قبولی برخوردار باشد. همین موضوع باعث می‌شود تا چمن پاییزه مقاومت بالایی در برابر ضربه و کوبش داشته باشد. همچنین، تراکم بالا و انعطاف پذیری الیاف باعث ماندگاری و طول عمر بیشتر این محصول می‌شود.

قیمت چمن مصنوعی بین سنگ و موزاییک

توجه داشته باشید که عوامل مختلفی در قیمت نهایی چمن مصنوعی تاثیرگذار است. از جمله این عوامل می‌توان به نوع محصول مورد استفاده، الیاف، نوع بکینگ، ارتفاع الیاف چمن مصنوعی، هزینه نصب، هزینه حمل و نقل، نوع چسب مورد استفاده، هزینه زیر سازی، نوع بافت و... اشاره کرد؛ لذا شما می‌توانید برای اطلاع دقیق از قیمت نصب چمن مصنوعی بین موزاییک و هزینه‌های نهایی با کارشناسان مجموعه چمنزار در تماس باشید.

سخن پایانی

در این مقاله از چمنزار در رابطه با چمن مصنوعی بین سنگ و نحوه نصب و اجرای آن صحبت کردیم و نکاتی مهم در رابطه با نصب آن شرح دادیم. اگر همچنان تمایل دارید تا فضایی سرسبز، با نشاط، زیبا و مشابه با طبیعت و چمن طبیعی داشته باشید، از شما دعوت می‌کنیم تا نگاهی به محصولات مجموعه چمنزار داشته باشید. این مجموعه با تضمین کیفیت و ارائه گارانتی، باکیفیت‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین محصول را به مشتریان خود عرضه می‌کند. در آخر امیدواریم که مطالب فوق مورد توجه و رضایت شما قرار گرفته باشد.

enemad-logo