اجرای چمن مصنوعی روف گاردن چگونه است؟

اجرای چمن مصنوعی روف گاردن

اجرای چمن مصنوعی روف گاردن و یا همان بام سبز

اجرای چمن مصنوعی روف گاردن

یکی از مهمترین و زیباترین موارد استفاده چمن مصنوعی در محیط های مسکونی و تجاری،اجرای چمن مصنوعی روف گاردن می‌باشد. استفاده از چمن مصنوعی در روف گاردن به سرعت در حال رشد و افزایش است. کاشت و نگهداری ‏چمن طبیعی دارای دشواری های بسیاری می‌باشد.

از جمله :

  • نیاز آبی بالا
  • آسیب پذیری در مقابل ‏شرایط اقلیمی مانند سرما و گرما، تابش نور خورشید، آفات و بیماری ها
  • علت های ورزشی های ‏فیزیکی مانند پاخور و رفت و آمد سنگین.

اجرای چمن مصنوعی روف گاردن

در صورت کاشت چمن طبیعی سطوح زیرین و پیرامونی بام باید چندین برابر بیشتر از استانداردهای ‏معمولی و رایج ساختمانی، عایق کاری و محافظت شوند. این عایق کاری هزینه های سرسام آوری ‏دارد. در بعضی مواقع با وجود عایق کاری های پرهزینه، نم و رطوبت خاک به سازه و لایه های زیرین ‏منتقل شده که متعاقباً سبب تخریب و آسیب دیدن و تحمیل هزینه‌های تعمیر می گردد.‏ در صورتی که اجرای چمن مصنوعی روف گاردن این دردسرها را ندارد.

اجرای چمن مصنوعی روف گاردن

علاوه برآن،چمن طبیعی به خاکی با عمق و مساحت قابل توجه نیازمند است،تا بتواند رشد و نمو مناسبی داشته باشد. این میزان عظیم از خاک به همراه لایه های زه‌کش و عایق‌بندی، ‏وزن و جرم بسیار چشمگیری را به سطح بام اضافه می کند که باید تمهیدات مقاوم سازی سازه و ‏متریال اجرایی برای این منظور لحاظ شود.

اجرای چمن مصنوعی روف گاردن
تا اینجای کار فقط به بحث ایجاد و اجرا پرداختیم.

نگهداری از چمن مصنوعی روف گاردن

پس از اجرا چمن مصنوعی روف گاردن باید برای نگهداری و حفظ این چمن به شکل ‏ایده آل و با شادابی و سلامت اولیه کارهای بسیاری انجام شود.فرایندهای اصلاح و کوتاه کردن، تأمین آب و مواد غذایی و حفظ شادابی همگی دشوار و هزینه بر ‏هستند و برای هر مجتمع مسکونی با اداری – تجاری یک چالش بزرگ محسوب می شود.‏

اجرای چمن مصنوعی روف گاردن

همچنین آلودگی هوا در کلان شهرها، آسیب های جدی و ماندگاری را به چمن طبیعی وارد می کند و ‏سبب زردی، کچلی، خشکی، و نهایتاً مرگ چمن می گردد.‏ با در نظر گرفتن تمام معضلات و مشکلات کاشت و نگهداری چمن طبیعی، معماران مهندسان ساختمان ‏و طراحان فضای سبز به فکر چاره ای افتادند و آن راه حل چیزی نیست جز چمن مصنوعی.‏

اجرای چمن مصنوعی روف گاردن
صنعت چمن مصنوعی و روش های ساخت این کالا در چند سال اخیر پیشرفت های شگرفی داشته. جدیدترین نسل چمن های مصنوعی از نظر ویژگی های ظاهری و فیزیکی شباهت اعجاب ‏آوری به انواع طبیعی دارند.

هزینه کم در نگهداری از چمن مصنوعی روف گاردن

هزینه اولیه اجرای چمن مصنوعی روف گاردن شاید اندکی سنگین به نظر برسد. ولی زمانی که هزینه های ‏نگهداری از چمن طبیعی را در درازمدت محاسبه و با چمن مصنوعی مقایسه میکنیم می بینیم که از ‏نقطه نظر توجیه اقتصادی کفه ترازو به سمت چمن مصنوعی سنگینی می کند.‏

اجرای چمن مصنوعی روف گاردن

مهمترین ویژگی های اجرای چمن مصنوعی روف گاردن

  1. بهره گیری از فیلامنت و لایه بکینگ مقاوم دربرابر پرتوی فرابنفش (‏UV‏) نورخورشید این ‏مقاومت در دو زمینه تعریف میگردد:‏
    • مواد اولیه ساخت فیلامنت باید مقاوم سازی شده و استانداردهای معتبر جهانی را دارا ‏باشد. ‏
    • شکل سطح مقطع فیلامنت از انواع پیچیده و پیشرفته باشد تا بتواند نور خورشید را تا ‏حداکثر میزان ممکن بازتاب داده و حداقل جذب انرژی گرمایی را داشته باشد.
  2. سیستم زه کش و مدیریت و خروج آب(بارش طبیعی یا مصنوعی)مناسب و سازگار با نیازهای ‏کارفرما و امکانات موجود.

اجرای چمن مصنوعی روف گاردن برای چمنزار کار بسیار لذت بخشی است. در انتها ضمن اینکه از شما سپاسگزاریم که برای این مقاله وقت گذاشتید، می‌توانید نمونه کارهای چمن مصنوعی روف گاردن توسط گروه چمنزار را مشاهده کنید.

محصولات شرکت چمنزار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

enemad-logo