چمن مصنوعی مناسب برای شهربازی و پارک‌ها

چمن مصنوعی شهربازی

پارک‌ها و شهربازی‌ها فضاهایی هستند که کودکان می‌توانند به انجام بازی با همسالان خود بپردازند. حضور بزرگ‌ترها در کنار کودکان نیز می‌تواند بر نشاط و شادابی کودکان تأثیر گذار باشد. بدون شک ایجاد فضایی سبز و یکدست در افزایش علاقه‌مندی کودکان به انجام بازی در مکان‌های تفریحی اثرگذار خواهد بود. از این رو توجه به چمن مصنوعی به‌عنوان یکی از المان‌های طبیعت در این مراکز حائز اهمیت است.

انواع چمن مصنوعی مناسب برای شهربازی

با توجه به حضور گسترده کودکان در فضاهای شهربازی و پارک‌ها و خطرات ناشی از زمین‌خوردن آن‌ها بحث ایمنی باید بیشتر از فضاهای کاربری دیگر مورد توجه قرار گیرد. از این رو باید از چمن‌های مصنوعی استفاده شود که دارای ویژگی‌هایی همچون تراکم بالای الیاف و ضربه‌گیری باشند هرچند که در این کاربری زیبایی بصری نیز از اهمیت برخوردار است. شرکت چمنزار با تجربه بیش از دو دهه در امر نصب و اجرای چمن‌ مصنوعی به‌منظور استفاده در این کاربری چمن‌های مدل ماهونیا ۲۵ میل، ماهونیا ملانژ ۲۵ میل، رویال ۲۵ میل، سپیدار و صحرا را پیشنهاد می‌کند.

چمن مصنوعی سرزمین فکر بازیای باغ کتاب

چمن مصنوعی مدل ماهونیا ۲۵

چمن مصنوعی ماهونیا ۲۵ در دسته چمن‌های بهاره قرار می‌گیرد. از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به زیره محکم آن در برابر تردد و فشارهای فیزیکی، الیاف سبز و یکدست، استفاده از فناوری است این به‌منظور افزایش مقاومت چمن در برابر کوبش اشاره کرد. این چمن از جمله چمن‌هایی است که مقاومت بالایی در برابر تغییر رنگ عوامل جوی داشته و به هیچ‌عنوان دچار تغییر رنگ نمی‌شود. نظافت و شستشو آسان آن نیز از دیگر ویژگی‌های این چمن محسوب‌می‌شود.

چمن مصنوعی مدل ماهونیا ملانژ ۲۵

چمن مصنوعی ماهونیا ملانژ ۲۵ نیز در دسته چمن‌های بهاره قرار دارد و از لحاظ کیفیت و تراکم هیچ‌گونه تفاوتی با چمن مدل ماهونیا ۲۵ ندارد. تنها تفاوت این دو نوع از چمن در رنگ‌های الیاف به کار رفته در آن است. چمن‌های مدل ماهونیا سبز یکدست است اما در بافت الیاف چمن‌های مدل ماهونیا ملانژ ۲۵ از رنگ‌های سبز روشن و تیره استفاده شده‌است.

چمن مصنوعی مدل رویال ۲۵ میل

چمن مصنوعی مدل رویال در دسته چمن‌های پاییزه با الیاف مونوفیلامنت قرار می‌گیرد. در بافت این چمن از سه نوع الیاف استفاده شده‌است رنگ‌های سبز روشن، سبزه تیره و یک الیاف فرخورده (فیلردار) زرد سه رنگ به کار رفته در این چمن هستند. وجود الیاف فرخورده سبب شده تا این چمن ظاهر چمن‌های طبیعی پاییزه را داشته‌باشد. با توجه به الیاف استفاده شده در تولید این چمن مصنوعی، این چمن از استانداردهای بالایی در برابر عوامل جوی و کوبش و یا تغیر رنگ برخوردار است و جز نسل جدید چمن‌های مصنوعی به‌شمار می‌رود.

چمن مصنوعی مدل سپیدار

چمن مصنوعی سپیدار با ارتفاع الیاف ۱۵ میلی‌متر در دسته چمن‌هایی با الیاف فیبریلیت قرار می‌گیرند. با توجه به تراکم بالای آن این چمن در از مقاومت و ضربه‌گیری بالایی برخوردار است. الیاف ضخیم‌تر این چمن جلوه زیبایی به آن داده است.

چمن مصنوعی مدل صحرا

چمن مصنوعی مدل صحرا با ارتفاع ۲۵ میلی‌متر از نوع چمن‌های با الیاف فیبریلت است. این چمن با توجه به الیاف پرتراکم خود مقاومت بالایی در برابر فشارهای ناشی از کوبش و همچنین ضربه‌گیری دارد. رنگ سبز یکدست و یکنواخت آن ظاهری زیبا به این چمن بخشیده‌است.

چرا انتخاب ارتفاع چمن مصنوعی در پارک‌ها و شهربازی‌ها اهمیت دارد؟

در نظر داشته‌باشید که چمن‌های مدل ماهونیا ۲۵، ماهونیا ملانژ ۲۵ و رویال ۲۵ که در رده الیاف منوفیلامنت قرار می‌گیرند با ارتفاع ۱۵ میلی‌متر نیز تولید می‌شوند اما با توجه به اینکه ارتفاع الیاف نقش به سزایی در ضربه‌گیری و مقاومت در برابر کوبش‌ها دارد چمن‌های منوفیلامنت بالاتر از ۱۵ میل در پارک‌ها و شهربازی‌ها توصیه و پیشنهاد می‌شود.

چمن مصنوعی زمین بازی کودکان ویلای تنکابن

بهترین چمن مصنوعی مناسب شهربازی و پارک‌ها چیست؟

در صورتی که قصد دارید تا از چمنی استفاده‌کنید که از هر نظر دارای مقاومت و ضربه‌گیری بالایی باشد و همچنین ظاهری زیبا داشته باشد می‌توانید از چمن‌های مدل MG PRO منوفیلامنت با ارتفاع الیاف ۴۰ تا ۵۰ میلی‌متر استفاده‌کنید. این چمن‌ها به‌دلیل استفاده از مواد پرکننده مانند سیلیس و گرانول قابلیت انعطاف‌پذیری و ضربه‌گیری بالاتری نسبت به چمن‌های متداول معرفی شده در بالا دارند و می‌توانند گزینه مناسب‌تری برای استفاده در پارک‌ها و شهربازی‌ها که احتمال زمین خوردن کودکان وجود دارد باشد.

 این چمن تمامی استانداردها و تاییده‌های لازم از جمله مقاومت در برابر اشعه UV و عوامل محیطی و رنگ پریدگی دارد. با توجه به تنوع اقلیمی در کشور وجود استاندارد چمن مصنوعی این اطمینان را به مشتریان خواهد داد که استفاده کنندگان آن امکان بهره برداری را متناسب با هر شرایط آب و هوایی امکان داشته‌باشند. چمن‌های مصنوعی استاندارد در طول عمر شش ساله خود، در شرایط دمایی مناطق سردسیر کشور که حداکثر دمایی ۳۵ تا ۴۰ درجه زیر صفر دارند و در مناطق گرمسیر که حداکثر دمای ۵۰ تا ۵۵ درجه گرما و رطوبت دارند نیز کارایی خواهند داشت.

چرا از سیلیس و گرانول در چمن مصنوعی استفاده می‌شود؟

ماسه سیلیکا (سیلیس)

ماسه سیلیکا یا همان سیلیس دانه‌هایی کوچک شن مانند است که استفاده از آن در چمن مصنوعی موجب می‌شود تا چمن حالت ایستایی پیدا کرده و انعطاف‌پذیر شود به همین منظور پس از نصب چمن مصنوعی روی سطح آن را با سیلیس پر می‌کنند. همچنین افزودن سیلیس سبب می‌شود تا عمر چمن مصنوعی افزایش یابد.

گرانول

گرانول دانه‌هایی بزرگ‌تر از سیلیس و لاستیکی شکل بوده که پس از افزودن سیلیس به زمین چمن مصنوعی اضافه می‌شود استفاده از گرانول در کنار سیلیس می‌تواند به خاصیت ارتجاعی چمن مصنوعی کمک کند و در صورت پا خوردگی به حفظ انسجام و ایستایی چمن مصنوعی کمک کند علاوه بر آن موجب ضربه‌گیری چمن مصنوعی شود.

پس از ریختن سیلیس و گرانول روی چمن مصنوعی نیاز است تا این مواد به‌طور یکسان در میان الیاف چمن مصنوعی پراکنده شود به همین منظور از دستگاه فرچه‌زنی استفاده می‌شود.

شوک پد چیست و چرا در نصب چمن مصنوعی پارک‌ها و شهربازی‌ها استفاده می‌شود؟

شوک پد، یک فوم ضربه‌گیر با لایه یک سانتی است که در هنگام نصب چمن مصنوعی در پارک‌ها و شهربازی‌ها در زیر چمن مصنوعی نصب می‌شود. قراردادن این لایه در زیر چمن مصنوعی سبب افزایش انعطاف‌پذیری و ضربه‌گیری می‌شود و سبب می‌شود تا کودکان در فضای ایمن‌تری روی چمن مصنوعی بازی کنند.

نگهداری از چمن مصنوعی شهربازی و پارک‌ها

برای نگهداری از چمن مصنوعی بهتر است تا به‌طور میانگین هفته‌ای یک‌بار سطح چمن مصنوعی را بر خلاف جهت الیاف با دستگاه فرچه‌زنی کرد. انجام مرتب این کار می‌تواند به ایستایی الیاف چمن کمک کرده و مواد پرکننده را به‌طور یکسان پخش کند. در نظر داشته‌باشید سطح الیاف چمن مصنوعی باید به‌صورت ماهانه مورد بررسی قرار گیرد تا در صورت نیاز، قسمت‌های آسیب دیده با مواد پرکننده شارژ شود.

زیباسازی فضای پارک و شهربازی را به ما بسپارید!

گروه نوآوران طرح دیگر افرا با برند تجاری چمنزار با سابقه‌ای طولانی در امر نصب و اجرای چمن مصنوعی می‌تواند با استفاده از بهترین الیاف محیط شما را دگرگون سازد. بی‌شک مصرف‌کنندگان به‌دنبال آن هستند تا بهترین و مرغوب‌ترین چمن مصنوعی با قیمت مناسب را برای کاربری خود انتخاب کنند. در صورتی که تمایل به اجرای چمن مصنوعی داشتید می‌توانید با مراجعه به بخش تماس با ما در سایت چمنزار مراجعه کرده و با ما تماس بگیرید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند.

محصولات شرکت چمنزار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

enemad-logo